SUV και τρικύλινδρο 1.000άρι γίνεται;

15.888 Επισκέψεις στο άρθρο (7/12/2018)

Όταν η σμίκρυνση των κινητήρων φτάνει στα SUV, τότε τα τρικύλινδρα χιλιάρια κάνουν την εμφάνισή τους. Εσάς σας ακούγονται μικρά; Ακόμη; Τα φοβάστε; Κι αν είναι να διαλέξετε, τότε ποιο προτιμάτε; Χιλιάρι Ιαπωνίας, Ιταλίας ή Γερμανίας;

Με τα SUV να κατεβαίνουν κατηγορίες τόσο γρήγορα, ήταν θέμα χρόνου να βρεθούμε με αρκετά μοντέλα με μικρούς κινητήρες. Και είναι επόμενο. Αφού τα SUV πατάνε σε πλατφόρμες συμβατικών μοντέλων, τα πιο μικρά από αυτά θα κάνουν χρήση μηχανικών μερών που φοράνε μικρά και μικρομεσαία.

Έτσι τα μικρά και μικρομεσαία SUV δεν μένουν μόνο στο να κάνουν χρήση της πλατφόρμας των μικρών και μικρομεσαίων μοντέλων, αλλά και στους κινητήρες τους. Με τα τρικύλινδρα χιλιάρια να είναι πλέον η καρδιά της μικρής και μικρομεσαίας κατηγορίας, είναι αναμενόμενο αρκετά SUV να κάνουν χρήση των μοτέρ αυτών.

Ακόμη περισότερο όταν οι κατασκευαστές πρέπει να αποσύρουν πλήρως πλέον τα μικρά ντίζελ μοτέρ. Αυτή είναι ακριβώς η περίπτωση του Fiat 500X που μόλις ανανεώθηκε και αντικατέστησε το παλιό καλό 1.300άρι ντίζελ με ένα ολοκαίνουργιο 3κύλινδρο 1.000 κυβικών και βενζίνης. Ένα μοτέρ που φοράει και το ομόσταυλο Jeep Renegade, και φυσικά έρχεται και σε πολλά ακόμη μοντέλα του ομίλου.

Στο αντιπέρα στρατόπεδο, ο όμιλος VW φοράει το 3κύλινδρο 1.000άρι του σε τούρμπο έκδοση σχεδόν σε όλα τα SUV του. Από τα μικρά T-Roc και Seat Αrona, μέχρι και τα μικρομεσαία Skoda Kodiaq και Seat Ateca. Και ακολουθούν περισσότερα.

Ακόμη μια προσθήκη στα χιλιάρια SUV ήταν αυτή της Suzuki με την πρόσφατη ανανέωση του Vitara. Το Vitara ξεκινάει με τον 1000άρη τρικύλινδρο της σειράς Boosterjet, φυσικά με τούρμπο, φέρνοντας την Ιαπωνική μάρκα απευθείας απέναντι στον ανταγωνισμό.

Απέναντί τους, Ιταλοί, Γερμανοί και Ιάπωνες έχουν μια σειρά μοντέλων του ανταγωνισμού που βασίζονται σε λίγο μεγαλύτερα μοτέρ. Τα 1.200 κυβικά είναι πιο διαδεδομένα στις Γαλλικές μάρκες, ενώ και η Toyota έχει μπει στο παιχνίδι με το δικό της 1.200άρι να κινεί την «μικρή» έκδοση του μικρομεσαίου της C-HR, αν και αρκετές μάρκες που διαθέτουν χιλιάρια σε άλλα μοντέλα, σύντομα θα τα φέρουν και στα SUV τους, όπως η Honda.

Εσείς όμως τι λέτε; Όταν έρχεται η ώρα για 1.000άρι σε SUV, θα το προτιμήσετε; Και ποιο προτιμάτε; Ιταλικό, Γερμανικό ή Ιαπωνικό; Τι λέτε;

NEO TRANSPORTER
test center