• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η τετραδιεύθυνση ήρθε πριν από πολλά χρόνια στον κόσμο της αυτοκίνησης, έμεινε στο ράφι για πολύ καιρό και σήμερα επανέρχεται για να αλλάξει τον όρο «κρατήματα».

Τι παίζει με την τετραδιεύθυνση;

Διαβάστηκε από 26180 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/4/2019
 

Η τετραδιεύθυνση ήρθε πριν από πολλά χρόνια στον κόσμο της αυτοκίνησης, έμεινε στο ράφι για πολύ καιρό και σήμερα επανέρχεται για να αλλάξει τον όρο «κρατήματα». Υπάρχει χώρος γιΆ αυτήν στα προσιτά αυτοκίνητα ή θα παραμείνει μια «Premium» τεχνολογία;

Ήρθε η ώρα να αναλύσουμε μία τεχνολογία που, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, τη συναντάμε κυρίως σε πολυτελή αυτοκίνητα, όπως το Audi A8, αλλά και supercars, όπως η Lamborghini Aventador S. Αναφερόμαστε ασφαλώς στο σύστημα τετραδιεύθυνσης, μία τεχνολογία που έρχεται από το παρελθόν, αλλά ξεπέρασε τα εμπόδια που υπήρχαν και πλέον φαίνεται πως την εμπιστεύονται όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τι σημαίνει, όμως, τετραδιεύθυνση; Ποια η διαφορά ανάμεσα στην ενεργητική και την παθητική; Πώς λειτουργεί και ποια είναι τα πλεονεκτήματά της. Ας τη γνωρίσουμε καλύτερα!

Τα είδη τετραδιεύθυνσης
Η ιστορία των συστημάτων τετραδιεύθυνσης ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια και πιο συγκεκριμένα προς το τέλος της δεκαετίας του `80 από ιαπωνικές κυρίως εταιρείες, όπως η Honda και η Nissan, αλλά το κόστος και η πολυπλοκότητα των υδραυλικών μηχανισμών που την αποτελούσαν ήταν εμπόδια που κράτησαν τη συγκεκριμένη τεχνολογία για πολλά χρόνια μακριά από την αυτοκίνηση.

Η τετραδιεύθυνση χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: την ενεργητική και την παθητική. Η κατανόηση αυτού του διαχωρισμού είναι πολύ απλή. Στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για έναν μηχανισμό που αναλαμβάνει την περιστροφή των πίσω τροχών, είναι ακριβής και μπορεί να ρυθμιστεί λαμβάνοντας υπόψιν πολλές παραμέτρους, όπως η ταχύτητα του οχήματος, η γωνία του τιμονιού κι ούτω καθεξής. Αντίθετα, στη δεύτερη περίπτωση η σχεδίαση του πίσω συστήματος ανάρτησης επιτρέπει σκόπιμα στους τροχούς, δίνοντας τους κάποιες ανοχές, να στρίβουν ελάχιστα προς την κατάλληλη κατεύθυνση, ώστε να βελτιωθεί η δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.

Όπως ήδη θα έχετε διαπιστώσει, η παθητική τετραδιεύθυνση είναι μία εύκολη και φθηνή λύση, αλλά ανάλογα είναι και τα αποτελέσματά της. Γι` αυτό άλλωστε στη συνέχεια θα επικεντρωθούμε στα ενεργητικά συστήματα τετραδιεύθυνσης που είναι σαφώς πιο ενδιαφέροντα.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια

Δοκιμή: Dacia Duster με 150 PS

Αποκλειστικό: Νέο Volvo V40

Τα 5 πιο fun to drive μικρά

Που είναι τα «Σαξόραλλα» σήμερα;

Η κίνηση στους δρόμους

Έξοδα μετά την αγορά. Πόσο σημαντικά είναι;

Ήχοι στο αμάξι που μας αποσυντονίζουν

O 1,3 turbo βενζινοκινητήρας των Renault-Mercedes

Πως ένα ιδιωτικό πάρκινγκ γίνεται «φρούριο»!

Πως λειτουργεί η εξάτμιση;

Γυάλισμα ή κέρωμα;

Hyundai Kona VS VW T-Roc

Δοκιμή: Νέα Toyota Corolla Hybrid

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

RENAULT: Ανακάλυψε δροσιστικές, καλοκαιρινές προσφορές!

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές Peugeot για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Αυγούστου

περισσότερα »