Ο θεμέλιος λίθος ενός αυτοκινήτου δεν είναι τίποτα άλλο από το πλαίσιό του.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ο θεμέλιος λίθος ενός αυτοκινήτου δεν είναι τίποτα άλλο από το πλαίσιό του.

Τι είναι τελικά η πλατφόρμα;

31.926 Επισκέψεις στο άρθρο

Κάποιοι το λένε πλαίσιο, οι παλιότεροι «σασί» και άλλοι «πάτωμα». Τι είναι τελικά η πλατφόρμα; Πως κατάφεραν να ρίξουν το βάρος και να αυξήσουν την αντοχή τους;


Ο παππούς των σύγχρονων πλαισίων αποτελεί αυτό του Citroen Traction Avant του 1934.

Ο παππούς των σύγχρονων πλαισίων αποτελεί αυτό του Citroen Traction Avant του 1934.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ο θεμέλιος λίθος ενός αυτοκινήτου δεν είναι τίποτα άλλο από το πλαίσιό του. Οι αρχικές προδιαγραφές αυτού ορίζουν και τις μετέπειτα μηχανολογικές επιλογές των μηχανικών, όπως την κατηγορία του αυτοκινήτου, τους διατιθέμενους κινητήρες, τις αναρτήσεις, το σχήμα και οτιδήποτε άλλο απαρτίζει ένα αυτοκίνητο.

Ο κύριος λόγος που στο παρελθόν τα αυτοκίνητα δεν αφορούσαν μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού όπως σήμερα, ήταν φυσικά το κόστος. Αυτό το υψηλό κόστος οφειλόταν κυρίως στο γεγονός ότι ήταν πολύ δύσκολο για τους κατασκευαστές να επιτύχουν οικονομίες κλίμακος. Οικονομία κλίμακος επιτυγχάνεται όταν ένα εξάρτημα χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα. Αυτό ήταν εν πολλοίς εφικτό σε πολλά εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου όπως κινητήρες, κιβώτια κ.ο.κ, αλλά όχι εύκολα επιτεύξιμο σε πλαίσια-πλατφόρμες...

Τι συνέβαινε μέχρι πρόσφατα;
Τα πράγματα είχαν λίγο-πολύ ως εξής: Ένας κατασκευαστής που διέθετε αυτοκίνητα σε πολλές κατηγορίες, θα έπρεπε να έχει και τον αντίστοιχο αριθμό πλατφορμών. Αυτό φυσικά, αναπόφευκτα, ήταν για τον κατασκευαστή αναγκαίο κακό για μια σειρά από λόγους. Από λογιστικούς μέχρι και χωροταξικούς και οργάνωσης παραγωγής. Πέρα από αυτό, ήταν και το θέμα της επιλογής υλικών. Και εδώ τα πράγματα ήταν «μετρημένα κουκιά».

Η μεταλλουργική τεχνολογία, οι τεχνολογίες κατεργασιών καθώς και οι αντίστοιχες των συγκολλήσεων του παρελθόντος, δεν επέτρεπαν μείγματα υλικών, υψηλές ακαμψίες και ζώνες μεταβλητής παραμόρφωσης όπως διαθέτει η μεγάλη πλειοψηφία των σημερινών οχημάτων. Το βασικό συστατικό ήταν το ατσάλι και σε ορισμένες περιορισμένες περιπτώσεις το αλουμίνιο, ενώ τα συνθετικά υλικά υπήρχαν σε ελάχιστες εφαρμογές. Ως εκ τούτου η ακαμψία, το βάρος και η αντοχή στον χρόνο των πλαισίων του παρελθόντος δεν είχαν καμία σχέση με τα σημερινά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center