Απεικόνιση πλαισίου. Με κόκκινο χρώμα τα σημεία που χρησιμοποιείται θερμοδιαμορφωμένος χάλυβας υψηλότατης αντοχής.

Απεικόνιση πλαισίου. Με κόκκινο χρώμα τα σημεία που χρησιμοποιείται θερμοδιαμορφωμένος χάλυβας υψηλότατης αντοχής.

Η σύγχρονη εποχή

31.939 Επισκέψεις στο άρθρο

Στις μέρες μας δεν νοείται κατασκευαστής που να μην διαθέτει πλατφόρμα η οποία μπορεί να υποστηρίζει πολλαπλούς τύπους οχημάτων και ταυτόχρονα να μην διαθέτει μείγμα από διάφορα υλικά στο πλαίσιο. Με την σημερινή, ήδη υπάρχουσα τεχνολογία, είναι δυνατόν με μία και μόνη πλατφόρμα να έχουμε οχήματα από κατηγορία super-mini μέχρι λιμουζίνες και SUV. Σε ότι αφορά τα υλικά, στις σύγχρονες πλατφόρμες χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής μείγματα από ατσάλια, με διαφορετικό τύπο χάλυβα να χρησιμοποιείται σε διάφορα κομμάτια του πλαισίου. Αυτήν την στιγμή, ο ισχυρότερος τύπος ατσαλιού είναι ο θερμοδιαμορφωμένος χάλυβας ο οποίος διαθέτει αντοχή περίπου 1200 mPa (megapascal). Αυτό μεταφράζεται σε πίεση 12.24 τόνων/τετραγωνικό εκατοστό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Τέτοιου τύπου ατσάλια χρησιμοποιούνται σε σημεία που απαιτείται η μέγιστη δυνατή ακαμψία σε ένα αμάξωμα, με πιο κλασικό σημείο, την εγκάρσια τραβέρσα μπροστά καθώς και στην καμπίνα των επιβατών. Πέρα από τους διαφορετικούς χάλυβες, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν και αλουμίνιο όλο και συχνότερα. Το βασικό προσόν του αλουμινίου είναι ότι είναι ελαφρύτερο από το ατσάλι και οι κατασκευαστές το χρησιμοποιούν σε διάφορα κομμάτια του πλαισίου, της ανάρτησης (για μείωση της μη αναρτώμενης μάζας) και αλλού. Μια επίσης εξελιγμένη τεχνοτροπία σε ότι αφορά τα πλαίσια είναι τα χωροδικτυώματα, τα οποία κατά περιπτώσεις χρησιμοποιούν πολύ εξελιγμένα υλικά και τα βρίσκουμε σε ακριβές λιμουζίνες ή/και supercars/hypercars.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

AUTOFIT PASXA
vw