Ο βενζινοκινητήρας SKYACTIV-G των 2.5 λτ. που χρησιμοποιείται στο CX-9.

Ο βενζινοκινητήρας SKYACTIV-G των 2.5 λτ. που χρησιμοποιείται στο CX-9.

Back to basics: Βενζίνη

75.802 Επισκέψεις στο άρθρο

Ο βενζινοκινητήρας είναι άλλο «φρούτο». Το μείγμα αέρα-καυσίμου εισάγεται στον κύλινδρο όταν το έμβολο είναι στο Κάτω Νεκρό Σημείο. Καθώς το έμβολο ανεβαίνει προς το ΑΝΣ (Ανώτερο Νεκρό Σημείο), το μείγμα συμπιέζεται, όμως λόγω του ότι η βενζίνη ανθίσταται πολύ καλύτερα από το πετρέλαιο σε συμπίεση και λόγω του γεγονότος ότι το μείγμα σε κινητήρες βενζίνης (ειδικά υπερπληρωμένους) είναι από στοιχειομετρικό ως πλούσιο, χρειάζεται μπουζί για να ξεκινήσει η καύση. Επειδή εδώ δεν υπάρχει καύση λόγω συμπίεσης αφού υπάρχει μπουζί, αλλά και για προστασία του κινητήρα από φαινόμενα προανάφλεξης, αναγκαστικά η συμπίεση αλλά και ο βαθμός απόδοσης είναι χαμηλότερος και η κατανάλωση υψηλότερη λόγω στοιχειομετρικού ή πλούσιου μείγματος. Παρενθετικά εδώ να αναφέρουμε, ότι το πλούσιο μείγμα χρειάζεται προκειμένου να ψυχθεί ο κύλινδρος αφού η πλεονάζουσα βενζίνη που δεν καίγεται, χρησιμοποιείται ως ψυκτικό μέσο! Αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι μοντέρνοι κινητήρες βενζίνης έχουν ενσωματωμένη την πολλαπλή εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή. Γιατί με αυτόν τον τρόπο πέφτει η θερμοκρασία στην πολλαπλή και έτσι δεν απαιτείται συχνά εμπλουτισμός του μείγματος, παρά μόνο σε πολύ υψηλές ταχύτητες ή/και φορτία.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto