Η ύπαρξη ζαντών αλουμινίου επηρεάζει τόσο την επιτάχυνση, όσο και την επιβράδυνση. Όσο περισσότερο αυξάνεται η μάζα και η ροπή αδράνειας του τροχού, τόσο περισσότερη ενέργεια πρέπει να του προσφέρουμε
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η ύπαρξη ζαντών αλουμινίου επηρεάζει τόσο την επιτάχυνση, όσο και την επιβράδυνση. Όσο περισσότερο αυξάνεται η μάζα και η ροπή αδράνειας του τροχού, τόσο περισσότερη ενέργεια πρέπει να του προσφέρουμε για να αυξήσουμε ή να μειώσουμε την περιστροφική του ταχύτητα.

Ζάντες αλουμινίου και δυναμική συμπεριφορά

90.387 Επισκέψεις στο άρθρο

Έχοντας ξεκαθαρίσει πλέον τη διαφορά ανάμεσα στην αναρτώμενη και την μη αναρτώμενη μάζα, ήρθε η ώρα να αποδείξουμε ότι οι ζάντες αλουμινίου δεν βρίσκονται στα αυτοκίνητα μόνο για να γυαλίζουν μετά το πλύσιμο. Ξεκινάμε από το πιο εύκολα κατανοητό πλεονέκτημα που δεν είναι άλλο από τη μείωση της συνολικής μάζας του οχήματος. Ένα αυτοκίνητο συμπεριφέρεται πολύ καλύτερα όταν το βάρος του είναι μειωμένο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, ή και ανθρακονημάτων σε πιο εξεζητημένες περιπτώσεις. Η τοποθέτηση ζαντών αλουμινίου, λοιπόν, μπορεί στις περισσότερες περιπτώσεις να εξοικονομήσει αυτόματα μερικά κιλά από τη συνολική μάζα του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα μία ζάντα αλουμινίου μεγέθους 15 ιντσών μπορεί να ζυγίζει περίπου 7,5 κιλά, όταν η αντίστοιχη ατσάλινη φτάνει στα 10. Κατευθείαν έχουμε μία εξοικονόμηση της τάξης των περίπου 10 κιλών. 

Η σχεδίαση των ζαντών της Mercedes-Benz SLR McLaren επιτρέπει την αυξημένη ροή του αέρα για την ψύξη των φρένων.

Η σχεδίαση των ζαντών της Mercedes-Benz SLR McLaren επιτρέπει την αυξημένη ροή του αέρα για την ψύξη των φρένων.


Το όφελος, όμως, αυτών των 10 κιλών είναι πολύ μικρό μπροστά στο επόμενο πλεονέκτημα. Η ανάλυση της αναρτώμενης και μη αναρτώμενης μάζας δεν έγινε τυχαία. Η εξοικονόμηση ελάχιστων κιλών από τα μη αναρτώμενα μέρη βελτιώνει σε τεράστιο βαθμό τη λειτουργία του συστήματος ανάρτησης και κατΆ επέκταση τη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Αναλογιστείτε ότι η μάζα του τροχού επηρεάζει τη δύναμη που θα μεταφερθεί από το οδόστρωμα στον τροχό και από τον τροχό στο αμάξωμα. Στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για βελτίωση της πρόσφυσης, στη δεύτερη περίπτωση για βελτιωμένη λειτουργία του συστήματος ανάρτησης. Η ελαφριά ζάντα αλουμινίου, λόγω της μειωμένης μάζας της θα επηρεάσει σε πολύ μικρότερο βαθμό την κίνηση του αυτοκινήτου.

AUTOFIT PASXA
vw