Ανά δύο «μεγάλα service» πρέπει να γίνεται μέτρηση του ψυκτικού υγρού σε ειδικό μηχάνημα ώστε να διαπιστωθεί αν χρήζει αντικατάστασης. ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν ανοίγουμε ποτέ την τάπα με τον κινητήρα σε θερμοκρ
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ανά δύο «μεγάλα service» πρέπει να γίνεται μέτρηση του ψυκτικού υγρού σε ειδικό μηχάνημα ώστε να διαπιστωθεί αν χρήζει αντικατάστασης. ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν ανοίγουμε ποτέ την τάπα με τον κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας!

Έλεγχοι που θα «σώσουν» την τσέπη και τη ζωή σας

Για το τελευταίο σκέλος αφήσαμε τους βασικότερους ελέγχους που πρέπει να γίνονται σε κάθε προγραμματισμένη συντήρηση ώστε να έχετε ένα ασφαλές όχημα. Ξεκινάμε από τα σημαντικότερα που είναι ασφαλώς τα ελαστικά και τα τακάκια-δισκόπλακες, τα οποία πρέπει να αντικαθίστανται έπειτα από οπτικό έλεγχο, κάτι που ισχύει και για το υγρό φρένων. Ακόμα και στα αυτοκίνητα χωρίς πίσω δισκόφρενα πρέπει να γίνεται καθαρισμός και οπτικός έλεγχος στις σιαγώνες. Σημαντικός είναι και ο έλεγχος στα αμορτισέρ για τυχόν διαρροές, στις φούσκες του συστήματος ανάρτησης, αλλά και στα ρουλεμάν των τροχών. Πάμε στο σύστημα ψύξης, όπου ανά δύο «μεγάλα service» πρέπει να γίνεται έλεγχος στάθμης και μέτρηση του ψυκτικού υγρού σε ειδικό μηχάνημα ώστε να διαπιστωθεί αν χρήζει αντικατάστασης. Τέλος, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, συνηθίζεται πριν τους καλοκαιρινούς μήνες, πρέπει να ελέγχεται το φρέον του συστήματος κλιματισμού ώστε να λειτουργεί αποδοτικά.

Οι σημαντικότεροι έλεγχοι αφορούν τα ελαστικά και τα τακάκια-δισκόπλακες, τα οποία πρέπει να αντικαθίστανται έπειτα από οπτικό έλεγχο, κάτι που ισχύει και για το υγρό φρένων.

Οι σημαντικότεροι έλεγχοι αφορούν τα ελαστικά και τα τακάκια-δισκόπλακες, τα οποία πρέπει να αντικαθίστανται έπειτα από οπτικό έλεγχο, κάτι που ισχύει και για το υγρό φρένων.


​​​​​​​Ξέρετε ότι:
  • Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, ο υπολογιστής ταξιδιού ενημερώνει τον οδηγό σχετικά με την «υγεία» του λιπαντικού. Το ποσοστό φθοράς υπολογίζεται βάσει της τελευταίας αλλαγής λαδιού, των ωρών λειτουργίας του κινητήρα, τον διανυθέντων χιλιομέτρων και λοιπών παραγόντων.
  • Σε αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα, το φίλτρο βενζίνης βρίσκεται μέσα στο ντεπόζιτο και δεν αντικαθίσταται.
  • Τα τακάκια αντικαθίστανται συνήθως στις 60.000 χλμ, βέβαια καθοριστικοί παράγοντες για τη διάρκεια ζωής τους είναι το βάρος του αυτοκινήτου και ο τρόπος οδήγησης.

peugeot
skoda