Κινητήρας Ferrari Enzo: Αντί για ιμάντα ή καδένα έχει τοποθετηθεί συστοιχία γραναζιών ώστε να είναι εφικτή η αύξηση του ορίου περιστροφής.

info: Υπάρχουν και τα γρανάζια

280.848 Επισκέψεις στο άρθρο

Ο ιμάντας και η αλυσίδα δεν είναι οι μοναδικές μέθοδοι για τον χρονισμό ενός κινητήρα. Σε πολύστροφους κινητήρες υψηλής συμπίεσης συναντάμε μία συστοιχία γραναζιών που ενώνουν στροφαλοφόρο άξονα με εκκεντροφόρους. Κάθε αλυσίδα λειτουργεί με ακρίβεια μέχρι ένα όριο ταχύτητας περιστροφής, από εκεί και πάνω η κίνησή της γίνεται άτακτα και εμφανίζονται ταλαντώσεις. Αντίθετα, τα γρανάζια μπορούν να αυξήσουν αρκετά το όριο περιστροφής του κινητήρα, αλλά και να μεταφέρουν τεράστια φορτία. Βέβαια, ο θόρυβος και οι κραδασμοί είναι αρκετοί, συνεπώς προτιμώνται σε πανίσχυρους κινητήρες στους οποίους τον πρώτο ρόλο έχει η απόδοση και όχι η «πολιτισμένη» λειτουργία.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
moto