• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
3 φωτογραφίες »

Χειροκίνητο κιβώτιο σαν αυτόματο, γίνεται; Η Hyundai το κατάφερε!

43.917 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/12/2020

Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων βάλλεται από παντού και όλα δείχνουν ότι είναι θέμα χρόνου να αντικατασταθεί ολοκληρωτικά από το αυτόματο. Η Hyundai όμως έχει διαφορετική άποψη και μας παρουσιάζει το χειροκίνητο σασμάν χωρίς πεντάλ συμπλέκτη.


Ένα από τα τελικά διλήμματα, λίγο πριν την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, είναι η επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων. Υπάρχουν φανατικοί οπαδοί του χειροκίνητου σασμάν, αλλά και λάτρεις της ευκολίας του αυτόματου. «Σφήνα» σε αυτές τις δύο επιλογές έρχεται να μπει το καινοτόμο χειροκίνητο σασμάν της Hyundai. Ονομάζεται iMT (intelligent Manual Transmission), δηλαδή έξυπνο μηχανικό κιβώτιο, και έχει ήδη αρχίσει να ενσωματώνεται στα υβριδικά μοντέλα των Hyundai και Kia.

Πώς λειτουργεί, όμως, ένα τέτοιου είδους σύστημα μετάδοσης και ποια η διαφορά του από ένα συμβατικό μηχανικό σασμάν; Ώρα να απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα και να αναλύσουμε τα πλεονεκτήματά του. Πώς γίνεται ένα κιβώτιο να είναι χειροκίνητο, αλλά να μην υπάρχει συμπλέκτης και ο οδηγός να αλλάζει ταχύτητες; Η Hyundai πάντως το έχει καταφέρει.

Πώς λειτουργεί το κιβώτιο iMT της Hyundai;
Αρχικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το κιβώτιο iMT εμφανίζεται σε δύο διαφορετικές εκδοχές στα μοντέλα των Hyundai και Kia. Στην περίπτωση των Hyundai, υπάρχει ένας συμβατικός επιλογέας ταχυτήτων που έχει τη γνώριμη εικόνα που συναντάμε πάντα σε ένα αυτοκίνητο με μηχανικό σασμάν. Ωστόσο τα πεντάλ δεν είναι τρία, αλλά δύο, όπως ακριβώς συμβαίνει σε ένα αυτόματο, όπου το πεντάλ συμπλέκτη απουσιάζει. Η κορεάτικη εταιρεία αναφέρει ότι με τη μετακίνηση του λεβιέ, ο «εγκέφαλος» του έξυπνου κιβωτίου αντιλαμβάνεται ότι θα αλλαχθεί η σχέση. Αυτό γίνεται μέσω του συστήματος Transmission Gear Shift (TGS), το οποίο διαθέτει αισθητήρα πρόθεσης. Όταν ο οδηγός τον αγγίζει, η μονάδα ελέγχου μετάδοσης λαμβάνει ένα σήμα ότι ο οδηγός επιθυμεί να αλλάξει ταχύτητα. Έτσι, μέσω ενός ενεργοποιητή αυξάνεται η πίεση στο υδραυλικό σύστημα που ανοιγοκλείνει τον συμπλέκτη. Συνεπώς, ο οδηγός απολαμβάνει την αίσθηση των αλλαγών ταχύτητας ενός μηχανικού κιβωτίου χωρίς να πατά κάποιο πεντάλ για τον συμπλέκτη. Η Hyundai τονίζει ότι με αυτό τον τρόπο βελτιστοποιείται η αλλαγή ταχυτήτων και η σύμπλεξη/αποσύμπλεξη γίνεται με τον ακριβέστερο τρόπο. Κάπου εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι τέτοιες υλοποιήσεις υπήρξαν και στο παρελθόν, χωρίς ωστόσο να αποδειχθούν ιδιαίτερα αποτελεσματικές.

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

 
Σχολιάστε την είδηση 8 σχόλια