Η γωνιά που διαγράφει ο στροφαλοφόρος άξονας από τη στιγμή που θα υπάρξει σπινθήρας μέχρι το έμβολο να φτάσει στο ΑΝΣ είναι η γωνία προπορείας ανάφλεξης.
Η «υποχρέωση» του συστήματος ανάφλεξης δεν είναι μόνο αυτή που περιγράψαμε παραπάνω, δηλαδή η εξασφάλιση υψηλής τάσης για να δημιουργηθεί σπινθήρας. Η δεύτερη εξ` ίσου σημαντική δουλειά είναι ο σπινθήρας να ενεργοποιηθεί στον κάθε κύλινδρο την κατάλληλη στιγμή. Και πότε είναι η κατάλληλη στιγμή; Ίσως να νομίζετε ότι ο σπινθήρας έρχεται όταν το έμβολο είναι στο Ανω Νεκρό Σημείο (ΑΝΣ) και «ετοιμάζεται» για τη φάση της συμπίεσης, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ο κινητήρας δε θα μπορούσε να λειτουργήσει έτσι διότι το καύσιμο μείγμα χρειάζεται χρόνο για να καεί, άρα ο σπινθήρας πρέπει να έρθει νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα λίγο πριν την ολοκλήρωση της συμπίεσης. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται προπορεία ανάφλεξης (ή Αβάνς) και μετριέται σε μοίρες στροφάλοφόρου άξονα. Πιο αναλυτικά, η γωνιά που διαγράφει ο στροφαλοφόρος άξονας από τη στιγμή που θα υπάρξει σπινθήρας μέχρι το έμβολο να φτάσει στο ΑΝΣ είναι η γωνία προπορείας ανάφλεξης.