2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Όξινη βροχή οφειλόμενη σε εκπομπές NOx.
Γιατί οι diesel παράγουν NOx;
16.783 Επισκέψεις στο άρθρο (17/2/2017)
Πριν εξηγήσουμε σε θεμελιώδες επίπεδο για ποιον λόγο οι κινητήρες πετρελαίου παράγουν NOx, είναι σκόπιμο να αναφέρουμε, γιατί είναι τόσο επιτακτική ανάγκη η αντιμετώπισή τους. Οι ρύποι που οφείλονται στα οξείδια του αζώτου είναι από τους κύριους συντελεστές για το νέφος που συναντάμε στις μεγαλουπόλεις, αλλά και για το φαινόμενο της όξινης βροχής. Το μεν νέφος είναι εν πολλοίς υπεύθυνο για αρκετές ασθένειες που σχετίζονται με το αναπνευστικό, η δε όξινη βροχή επηρεάζει το γήινο οικοσύστημα εν γένει με αρνητική επίδραση σε χλωρίδα και πανίδα.
Για να καταλάβουμε για ποιον λόγο οι κινητήρες diesel παράγουν αυξημένους ρύπους NOx, θα πρέπει πρώτα να πούμε πως αυτοί παράγονται. Οξείδια του αζώτου λοιπόν παράγονται όταν ο ατμοσφαιρικός αέρας βρεθεί σε περιβάλλον πολύ υψηλής πίεσης και συνεπαγόμενα θερμοκρασίας. Μπορείτε να φανταστείτε ένα «ιδανικότερο» περιβάλλον για αυτό από έναν κινητήρα πετρελαίου; Ως γνωστόν, οι κινητήρες του είδους έχουν πολύ υψηλή γεωμετρική συμπίεση (15:1, 16:1, 17:1 κ.τ.λ.), πρόσθετη ισχυρή συμπίεση από το turbo ή τα turbo που όλοι ανεξαιρέτως διαθέτουν και λειτουργούν με φτωχό μείγμα (δηλαδή με περίσσεια αέρα). Λόγω της καταστατικής εξίσωσης των αερίων όμως, όσο πιο πολύ συμπιέζουμε ένα αέριο, τόσο πιο πολύ αυτό θερμαίνεται, κρατώντας τις υπόλοιπες παραμέτρους αμετάβλητες. Το εντυπωσιακό συμπέρασμα είναι, ότι οι βασικοί λόγοι που οι κινητήρες πετρελαίου έχουν καλύτερο βαθμό απόδοσης και χαμηλότερη κατανάλωση από τους αντίστοιχους βενζίνης, δηλαδή η ισχυρή συμπίεση του αέρα αλλά και το φτωχό μείγμα, είναι οι ίδιοι στους οποίους οφείλονται τα NOx. Αυτό εξηγεί και το γεγονός, γιατί οι κινητήρες βενζίνης δεν υποφέρουν τόσο πολύ από αυτούς τους ρύπους, αφού ούτε ιδιαίτερα υψηλή γεωμετρική συμπίεση έχουν, αλλά εν γένει δεν δουλεύουν και με φτωχό μείγμα αλλά στοιχειομετρικό ή και πλούσιο στα πολύ υψηλά φορτία αναλόγως του κινητήρα. Περαιτέρω ανάλυση όμως του τρόπου λειτουργίας των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, εκφεύγουν των αναγκών του συγκεκριμένου άρθρου... Ας δούμε λοιπόν ποιοι τρόποι και τεχνολογίες υπάρχουν για την εξουδετέρωση των NOx.
Όξινη βροχή οφειλόμενη σε εκπομπές NOx.
Οποτε το συμπερασμα για να ειμαστε υγιεις εμεις και τα παιδια μας καθως και για να σεβομαστε το οικοσυστημα που μας περιβαλλει τοσους αιωνες η λυση αυτη τη στιγμη ειναι ηλεκτροκινηση ή υβριδικα μεσα στην πολη και πετρελαιο με adblue για εκτος.
Αφου λοιπον ενδιαφερονται τοσο για το περιβαλλον γιατι δεν προχωρουν στην κατασκευη αυτοκινητων κινουμενων με νερακι?? Η τεχνολογια και η τεχνογνωσια υπαρχει ηδη αλλα ειναι πολλα τα λεφτα που θα χασουν οι πετρελαικες βλεπεις!!! Και κατι αλλο τοσα χρονια πριν ξεσπασει το σκανδαλο με τα VW δεν μιλουσε κανεις για καρκινογονους ρυπους ολα ηταν καλα μεχρι που αποφασισε η Αμερικη να το αλλαξει αυτο!!! ο νοων νοητω!!
Φίλε Πέτρο έχεις δίκιο, αλλά μην ξεχνάς ότι και να αλλάξουν όλα και να γίνουν αυτοκίνητα υδρογόνου ή ηλεκτρικά ζούμε σε μία χώρα που εισάγουμε τα πάντα, βάζουμε ονομαστική τιμή σε ηλεκτικά αυτοκίνητα ( BMW i3, opel Amprera, toyota mirai- υδρογόνο), άνω των € 40.000 άρα σύμφωνα με τους ιθαγενείς μου μας κυβερνάνε όποιος έχει να τα αγορασει πρέπει να πληρώσει και φόρο πολυτελείας, όταν σε άλλες χώρες επιδοτεί το κράτος την αγορά τους. Ουσιαστικά και το δίκτυο με την ηλεκτροκίνηση είναι ανύπαρκτο στην Ελλάδα.
Εμπορικά όλα αυτά αυξάνουνε πάρα πολύ το εμπορικό κόστος=ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΟΛΟΙ... οπότε σε μικρούς κινητήρες, 1000cc, κ.τ.λ. ΠΟΣΟ ΝΑ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤ' ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΟΧΗΜΑ;