• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ποιο είναι το Top 5 των SUV που... «κοκκαλώνουν» σε λιγότερα από 40 μέτρα;

Χάρη στα μοντέρνα «έξυπνα» συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, συγχωρούνται ή τουλάχιστον μετριάζονται οι συνέπειες από τη αφηρημάδα του οδηγού.

Με απόλυτης ακρίβειας δορυφορικά όργανα γίνονται οι μετρήσεις και των φρένων

Top 5 Crossover που «κοκαλώνουν»

Διαβάστηκε από 13477 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/6/2017

Τα crossover που «κοκαλώνουν»! Παρακάτω παρουσιάζουμε τα 5 βενζινοκίνητα μικρομεσαία 4X2 crossover με το καλύτερο φρενάρισμα σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Ποιο είναι το καλύτερο;

 
Είναι προφανές πως, όσο μικρότερη είναι η απόσταση ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου, τόσο πιο πολύ απομακρύνεται ο κίνδυνος ενός ατυχήματος. Αυτή εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το υλικό (χυτοσίδηρος, κεραμικά συνθετικά με ανθρακονήματα) και ο τύπος των φρένων (δισκόφρενα αεριζόμενα, απλά, ταμπούρα, μονές ή πολυπίστονες δαγκάνες κτλ), το βάρος του οχήματος, η κατάσταση, η ποιότητα, η πίεση και η διάσταση των ελαστικών, οι εξωτερικές συνθήκες περιβάλλοντος (βροχή, ζέστη, κρύο, πάγος) και η κατάσταση του οδοστρώματος. Το ABS, που πλέον είναι στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα, αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών και είναι θεμελιώδες ηλεκτρονικό βοήθημα για το φρενάρισμα. Χάρη στο ABS είναι δυνατή η διενέργεια ελιγμών για την αποφυγή ενός εμποδίου, αφού δεν μπλοκάρουν οι τροχοί και ο οδηγός ελέγχει το τιμόνι την ώρα του φρεναρίσματος. Παράλληλα επιτυγχάνονται  και καλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος στο στεγνό οδόστρωμα. Η κλασική μέτρηση φρεναρίσματος  που πραγματοποιούμε στο AutoΤρίτη είναι σε μέτρα, γίνεται σε συγκεκριμένο στεγνό οδόστρωμα και αφορά στην πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου από τα 100 χλμ./ώρα. Τιμές κάτω από τα 37,0 μ. είναι ιδιαίτερα καλές, ενώ για κάτω από  36,0 μ. μιλάμε για κορυφαίες επιδόσεις.

Το σωστό φρενάρισμα με το ABS απαιτεί δυνατό και συνεχές πάτημα του μεσαίου πεντάλ, ενώ  είναι δυνατόν ο οδηγός θα πρέπει να διενεργήσει ελιγμούς με το τιμόνι.
 
Πως γίνεται η μέτρηση
Η μέτρηση των φρένων γίνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες σε όλα τα αυτοκίνητα (στεγνό οδόστρωμα, γεμάτο ντεπόζιτο, πιέσεις ελαστικών σύμφωνα με εκείνες που ορίζει ο κατασκευαστής, όχι υψηλές θερμοκρασίες και ένταση αέρα μικρότερη των 4 μποφόρ) και επαναλαμβάνεται τέσσερις φορές, ούτως ώστε να εξακριβωθεί το ποσοστό της μείωσης της απόδοσης του συστήματος πέδησης από τη θερμότητα που αναπτύσσεται στα διαδοχικά φρεναρίσματα. Ο οδηγός δοκιμαστής, λαμβάνοντας πληροφορίες για την ταχύτητα του οχήματος από τα όργανα ακριβείας που έχει ενσωματώσει, απεμπλέκει τη σχέση στο κιβώτιο, με το αυτοκίνητο να κινείται με 120 χλμ./ώρα, ενώ πιέζει με εξαιρετικά μεγάλη δύναμη το μεσαίο πεντάλ στα 110 χλμ./ώρα. Το απόλυτης ακρίβειας δορυφορικό όργανο μέτρησης καταγράφει τη διανυθείσα απόσταση ανά 10 χλμ., μέχρι το αυτοκίνητο να… «κοκκαλώσει». 
 
Υπολόγισες τον χρόνο αντίδρασης;
Ο χρόνος αντίδρασης ονομάζεται το χρονικό διάστημα από την αντίληψη ενός ξαφνικού κινδύνου μέχρι το πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Ο μέσος χρόνος αντίδρασης είναι 1 δλ. Ένα αυτοκίνητο που κινείται με 100 χλμ./ώρα διανύει 28 μ./δλ. Αυτό σημαίνει πως αν ο χρόνος αντίδρασης είναι 1,0 δλ. τότε, μέχρι να αρχίσει να επιβραδύνει το όχημα, θα διανυθούν ακόμα 28,0 μ. που θα προστεθούν στην απόσταση ακινητοποίησης. Με χρόνο αντίδρασης 2,4 δλ. τότε  η απόσταση αυτή επιβαρύνεται με ακόμα 65 μ.!!!
 
Πλέον φρενάρουν μόνα τους!
Τα περισσότερα crossover σήμερα είτε στον βασικό, είτε στον προαιρετικό εξοπλισμό τους διαθέτουν «έξυπνα» συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος. Χάρη στην χρήση ειδικών ραντάρ ή καμερών, μια κεντρική υπολογιστική μονάδα είναι σε θέση να αναλύει τα δρώμενα και αν χρειαστεί μπορεί ενεργοποιήσει τα φρένα ακινητοποιώντας εντελώς το όχημα για να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να μετριαστεί η έντασή της!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Σχιστοματης

    Εξαιρετικα αφιερωμενο το συγκριτικο τεστ στον γερμανοτρολια που λεει οτι τα ιαπωνικα δεν φρεναρουν!! Ε ρε πονος...

      25
  • jimeta

    Από τα 5 που δοκιμάσατε τα 3 είναι του απίθανου group vw που τρώει τις σφαλιάρες από το Αμερικα κατά σωρηδόν,και πάλι έχει δίκιο ο σχιστομάτης και για αυτήν την διαφορά του ενός μέτρου τα γιαπωνέζικα ήταν καλύτερα.Να δούμε θα το περάσεις επειδή σου την λέμε για την vw,πάντως είστε απίθανοι τύποι αν κατηγορούμε άλλες μάρκες ούτε καρφάκι δεν σας καίγεται μόλις σας την πούμε για την vw-audi αφηνιάζεται σαν ταύροι και φυσικά την seat-skoda ούτε τις υπολογίζεται,έτσι είναι χέρι που σε ταίζει δεν το δαγκώνεις και φυσικά η σωστή και αντικειμενική ενημέρωση έχει παέι περίπατο προ πολλού.

      12