Το smart για μια ακόμη φορά κάνει τη διαφορά.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το smart για μια ακόμη φορά κάνει τη διαφορά.

smart fortwo: Ακόμη πιο ευέλικτο

96.954 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2015)

Στα γρήγορα:
• 1,0 λτ. με 71 PS
• Μέση κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ.
• Χωρίς τέλη κυκλοφορίας
• Από 11.450 ευρώ

+ Εμφάνιση σε αμάξωμα και εσωτερικό, ποιότητα, χώροι για 2, ευελιξία στην πόλη, άνεση, εξοπλισμός αρχικής έκδοσης
- Επιδόσεις, κλίσεις αμαξώματος στις
στροφές


Το στυλ δεν έλειπε ποτέ στο smart και αυτό, το νέο μοντέλο το αναδεικνύει ακόμη περισσότερο, σε ένα αμάξωμα που διατηρεί το απολύτως compact μήκος του (2.695 χλστ.). Από εκεί και πέρα, το νέο fortwo έχει πλατύνει κατά 104 χλστ. και του φαίνεται, με τα αυξημένα μετατρόχια να σπρώχνουν περισσότερο στις πλαϊνές άκρες του αμαξώματος τους τροχούς και τους προβόλους να είναι ουσιαστικά ανύπαρκτοι. Χαρακτηριστικό της νέας γενιά του smart αποτελεί και η ύπαρξη ενός εμπρόσθιου, αφαιρούμενου καπό, το οποίο εδράζεται αναμεταξύ των νέων, τετραγωνισμένων φωτιστικών με LED φώτα ημέρας. 


Στο πλάι, μεγάλος πρωταγωνιστής της παρουσίας του smart fortwo είναι και πάλι ο κλωβός ασφαλείας tridion, σε διαφορετικό χρώμα (μαύρο) από το υπόλοιπο αμάξωμα, ενώ νέο στοιχείο αποτελούν οι πλαϊνοί μαύροι αεραγωγοί. Η όμορφη αισθητική του αυτοκινήτου ολοκληρώνεται στο εντελώς κάθετο πίσω τμήμα με τα νέα τετράγωνα φωτιστικά, που αγκαλιάζουν χρωματικά τον κλωβό tridion.


Ίδια τιμή, με πολύ καλύτερο εξοπλισμό
Αν μη τι άλλο στις προηγούμενες γενιές του smart, εάν επέλεγες την αρχική –και πιο προσιτή– έκδοση του μοντέλου, τότε θα έπρεπε να συμβιβαστείς με ένα «σπαρτιάτικο» επίπεδο εξοπλισμού, από τον οποίο έλειπαν όλα τα γνωστά συστήματα και άνεσης (μόνο 2 αερόσακοι και κεντρικό κλείδωμα), ενώ υπήρχαν και τρανταχές ελλείψεις όπως η υποβοήθηση του τιμονιού ή η σειριακή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Στη νέα γενιά του smart όμως όλα αυτά αποτελούν παρελθόν, αφού από τη βασική του έκδοση το νέο μίνι της Daimler έρχεται όχι μόνο με πολύ καλύτερο εξοπλισμό από πριν, αλλά με ένα πακέτο που μπορεί να χαρακτηριστεί σχεδόν πλήρες. Παράλληλα, η τιμή του είναι στα ίδια ακριβώς επίπεδα με πριν, με το βασικό 1.000άρι των 71 ίππων να κοστίζει από 11.450 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.


Κινητήρας-Κιβώτιο: Νέος 1.000άρης και για πρώτη φορά χειροκίνητο
Ο αρχικός κινητήρας του νέου smart fortwo, ο οποίος αναπαύεται και πάλι πάνω στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου, είναι ένας νέος ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος 1.000άρης βενζινοκινητήρας καταγωγής Renault.

Η απόδοσή του βρίσκεται στους 71 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του φθάνει τα 91 Nm στις 2.850 σ.α.λ. Στην πράξη, η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και γραμμική, με καλό τράβηγμα από χαμηλά (ελέω και των 3 κυλίνδρων), αλλά και με εξαιρετική οικονομία κίνησης. Συνδυάζεται δε με ένα –επίσης καταγωγής Renault– μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο αντικαθιστά το αυτόματο του παρελθόντος. Το γεγονός αυτό από μόνο του αποτελεί μια καινοτομία για τη smart, αφού μπορεί μεν η απουσία αυτόματου κιβωτίου (θα υπάρξει μέσα στο 2015 ένα νέο αυτόματο-σειριακό 6άρι DCT κιβώτιο ως προαιρετική επιλογή) να «ξενίσει» τους παραδοσιακούς fans του fortwo, ωστόσο είναι γεγονός ότι το νέο μηχανικό κιβώτιο έναντι του παλαιού αυτόματου, είναι σαφώς καλύτερο σε όλα τα χαρακτηριστικά του. 

Στο πεδίο των επιδόσεων, ο συνδυασμός του κινητήρα με το μακρύ κιβώτιο μας δίνει μέτρια νούμερα (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 15,5 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα σε 30,0 δλ. ), όμως από την άλλη η κατανάλωση διατηρείται ιδιαίτερα χαμηλά (4,1 λτ./100 χλμ. με βάση τα εργοστασιακά νούμερα). Φυσικά, οι εκπομπές ρύπων είναι κάτω από 100 γρ./χλμ. (93 γρ./χλμ.) και τα τέλη κυκλοφορίας μηδενικά.

Εσωτερικό: Νεανικό, πιο πρακτικό και ποιοτικό
Στο εσωτερικό του, το smart fortwo αλλάζει σελίδα και έρχεται με έναν εντελώς νέο θάλαμο επιβατών, ο οποίος θα ταίριαζε ακόμη και σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με όλα φυσικά τα νεανικά αισθητικά στοιχεία που αρμόζουν σε ένα fortwo. Για πρώτη φορά λοιπόν σε smart, η κεντρική κονσόλα κατεβαίνει χαμηλά μέχρι κάτω και συνεχίζεται ανάμεσα στα καθίσματα των επιβατών, επιτρέποντας έτσι τη δημιουργία περισσότερων θηκών για μικροαντικείμενα, μεταξύ των οποίων – για επίσης πρώτη φορά σε smart – και τριών ποτηροθηκών, οι δύο μάλιστα μπροστά από τον επιλογέα. Στο ίδιο κομμάτι της πρακτικότητας έρχεται επίσης για πρώτη φορά μπροστά από τον συνοδηγό ένα χαμηλά τοποθετημένο καλυπτόμενο ντουλαπάκι, ενώ άκρως πρακτική είναι και μια έξτρα συρταρωτή θήκη κάτω ακριβώς από τις ποτηροθήκες. 


Στο δρόμο: Με κορυφαία ευελιξία
Το smart στην πόλη ποτέ δεν είχε αντίπαλο και αυτό, δεν αλλάζει ούτε στη νέα του γενιά. Απολύτως compact σε διαστάσεις, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και με έναν κύκλο στροφής – ρεκόρ (6,95 μ. από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο, 7,30 μ. από τοίχο σε τοίχο), το smart στην πόλη δεν… παίζεται, προσφέροντας κορυφαία ευελιξία στην καθημερινή κίνηση και στο παρκάρισμα. 

Στο ίδιο, αστικό μοτίβο έρχεται και η νεορυθμισμένη του ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, παραδοσιακός άξονας DeDion πίσω), που πλέον είναι πιο μαλακή από το παρελθόν ώστε να αποφύγει τις «ξερές» αντιδράσεις του πίσω άξονα στο πέρασμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος και να προσφέρει σαφέστατα βελτιωμένα επίπεδα άνεσης. Όμορα είναι και τα χαρακτηριστικά του τιμονιού με ηλεκτρική, μεταβαλλόμενη υποβοήθηση, το οποίο είναι ελαφρύ για ευκολία στην καθημερινή χρήση και με κάπως τεχνητή, αλλά ικανοποιητική αίσθηση. 

Εκτός πόλεως τώρα, το νέο fortwo εκμεταλλεύεται το αυξημένο του πλάτος και πατάει καλύτερα από το παρελθόν, με τον αστικό του προορισμό να μην κρύβεται σε στοιχεία όπως η ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους στις υψηλές ταχύτητες (το ESP πάντως φέρει το σύστημα Crosswind Assist, φροντίζοντας να την εκμηδενίζει) και ο κάπως αυξημένος αεροδυναμικός θόρυβος. Τα φρένα με τη σειρά τους, ικανοποιούν σε αίσθηση και είναι σχετικά αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα σε 41,0 μ.).

200 διαθέσιμα στοιχεία για SMART  FORTWO COUPE
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

H τιμή του είναι στα ίδια ακριβώς επίπεδα με πριν, με το βασικό 1.000άρι των 71 ίππων να κοστίζει από 11.450 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.

H τιμή του είναι στα ίδια ακριβώς επίπεδα με πριν, με το βασικό 1.000άρι των 71 ίππων να κοστίζει από 11.450 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ELASTIKA 2024
moto