Το smart για μια ακόμη φορά κάνει τη διαφορά.
smart fortwo: Ακόμη πιο ευέλικτο
Στα γρήγορα:
• 1,0 λτ. με 71 PS
• Μέση κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ.
• Χωρίς τέλη κυκλοφορίας
• Από 11.450 ευρώ
+ Εμφάνιση σε αμάξωμα και εσωτερικό, ποιότητα, χώροι για 2, ευελιξία στην πόλη, άνεση, εξοπλισμός αρχικής έκδοσης
- Επιδόσεις, κλίσεις αμαξώματος στις
στροφές
Το στυλ δεν έλειπε ποτέ στο smart και αυτό, το νέο μοντέλο το αναδεικνύει ακόμη περισσότερο, σε ένα αμάξωμα που διατηρεί το απολύτως compact μήκος του (2.695 χλστ.). Από εκεί και πέρα, το νέο fortwo έχει πλατύνει κατά 104 χλστ. και του φαίνεται, με τα αυξημένα μετατρόχια να σπρώχνουν περισσότερο στις πλαϊνές άκρες του αμαξώματος τους τροχούς και τους προβόλους να είναι ουσιαστικά ανύπαρκτοι. Χαρακτηριστικό της νέας γενιά του smart αποτελεί και η ύπαρξη ενός εμπρόσθιου, αφαιρούμενου καπό, το οποίο εδράζεται αναμεταξύ των νέων, τετραγωνισμένων φωτιστικών με LED φώτα ημέρας.
Ίδια τιμή, με πολύ καλύτερο εξοπλισμό
Αν μη τι άλλο στις προηγούμενες γενιές του smart, εάν επέλεγες την αρχική –και πιο προσιτή– έκδοση του μοντέλου, τότε θα έπρεπε να συμβιβαστείς με ένα «σπαρτιάτικο» επίπεδο εξοπλισμού, από τον οποίο έλειπαν όλα τα γνωστά συστήματα και άνεσης (μόνο 2 αερόσακοι και κεντρικό κλείδωμα), ενώ υπήρχαν και τρανταχές ελλείψεις όπως η υποβοήθηση του τιμονιού ή η σειριακή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Στη νέα γενιά του smart όμως όλα αυτά αποτελούν παρελθόν, αφού από τη βασική του έκδοση το νέο μίνι της Daimler έρχεται όχι μόνο με πολύ καλύτερο εξοπλισμό από πριν, αλλά με ένα πακέτο που μπορεί να χαρακτηριστεί σχεδόν πλήρες. Παράλληλα, η τιμή του είναι στα ίδια ακριβώς επίπεδα με πριν, με το βασικό 1.000άρι των 71 ίππων να κοστίζει από 11.450 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.
Ο αρχικός κινητήρας του νέου smart fortwo, ο οποίος αναπαύεται και πάλι πάνω στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου, είναι ένας νέος ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος 1.000άρης βενζινοκινητήρας καταγωγής Renault.
Στο εσωτερικό του, το smart fortwo αλλάζει σελίδα και έρχεται με έναν εντελώς νέο θάλαμο επιβατών, ο οποίος θα ταίριαζε ακόμη και σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με όλα φυσικά τα νεανικά αισθητικά στοιχεία που αρμόζουν σε ένα fortwo. Για πρώτη φορά λοιπόν σε smart, η κεντρική κονσόλα κατεβαίνει χαμηλά μέχρι κάτω και συνεχίζεται ανάμεσα στα καθίσματα των επιβατών, επιτρέποντας έτσι τη δημιουργία περισσότερων θηκών για μικροαντικείμενα, μεταξύ των οποίων – για επίσης πρώτη φορά σε smart – και τριών ποτηροθηκών, οι δύο μάλιστα μπροστά από τον επιλογέα. Στο ίδιο κομμάτι της πρακτικότητας έρχεται επίσης για πρώτη φορά μπροστά από τον συνοδηγό ένα χαμηλά τοποθετημένο καλυπτόμενο ντουλαπάκι, ενώ άκρως πρακτική είναι και μια έξτρα συρταρωτή θήκη κάτω ακριβώς από τις ποτηροθήκες.
Το smart στην πόλη ποτέ δεν είχε αντίπαλο και αυτό, δεν αλλάζει ούτε στη νέα του γενιά. Απολύτως compact σε διαστάσεις, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και με έναν κύκλο στροφής – ρεκόρ (6,95 μ. από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο, 7,30 μ. από τοίχο σε τοίχο), το smart στην πόλη δεν… παίζεται, προσφέροντας κορυφαία ευελιξία στην καθημερινή κίνηση και στο παρκάρισμα.
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
H τιμή του είναι στα ίδια ακριβώς επίπεδα με πριν, με το βασικό 1.000άρι των 71 ίππων να κοστίζει από 11.450 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.