Η S-Class έχει τον άτυπο τίτλο του «καλύτερου αυτοκινήτου του κόσμου» σε κάθε νέα της γενιά.
Η G-Class από στρατιωτικό όχημα έχει εξελιχθεί σε ένα πολυτελές και εντυπωσιακό σε δυνατότητες off-road.
Η «κόκκινη γουρούνα» ήταν η πρώτη Mercedes-AMG.
Από την SL με τις πόρτες γλάρου και την Pagoda, στη σημερινή «κούκλα» SL.
autotriti team
Τα Iconic αυτοκίνητα της Mercedes-Benz
Το να διαλέξεις τα πιο εμβληματικά μοντέλα από την ιστορία της Mercedes-Benz, πιστέψτε μας δεν είναι καθόλου εύκολο. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια η γερμανική εταιρεία με έδρα την Στουτγάρδη έχει κτίσει την ταυτότητα μιας μάρκας που συνδυάζει την καινοτομία, την πολυτέλεια, την ασφάλεια, τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και πολλά ακόμη που βρίσκονται στο DNA όλων των μοντέλων της, από την μικρή A-Class, μέχρι και την σειρά των μοντέλων AMG ή Maybach. Στις επόμενες γραμμές, θα διαβάσετε για τα σημαντικότερα μοντέλα αυτής της ιστορίας, τα οποία έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στις σημερινές Mercedes.
Μercedes S-Class
Αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε ένα μοντέλο από τη γκάμα της Mercedes-Benz, αυτό θα ήταν σίγουρα η S-Class ή «Sonderklasse» («ειδική κατηγορία»). Ως το πιο εμβληματικό μοντέλο της εταιρείας, η S-Class αποτελεί τον πρεσβευτή της ταυτότητας της Mercedes-Benz σε τεχνολογικό, ποιοτικό, μηχανολογικό αλλά και σε επίπεδο ασφάλειας. Από την πρώτη της εμφάνιση το 1954 και ιδίως από το 1972 όταν και καθιερώθηκε ως S-Class, έως και τη σημερινή της 12η γενιά, η S-Class αποτελεί το απόγειο της καινοτομίας και της εξέλιξης στην αυτοκίνηση. Κάθε νέα της γενιά εισάγει τεχνολογίες που στη συνέχεια υιοθετούνται από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας αλλά και του ανταγωνισμού και φέρει τον τιμητικό αλλά και άτυπο τίτλο του καλύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο.
Στο σήμερα, εκτός από τις εκδόσεις με κανονικό μεταξόνιο (3.106 χλστ.) η S-Class προσφέρεται και με μακρύτερο (3.206 χλστ.), ενώ πάνω σε αυτή βασίζεται και η SUV GLS. Μάλιστα, και οι δύο τύποι αμαξώματος της S-Class έχουν εμπνεύσει τις ηλεκτρικές ναυαρχίδες της εταιρείας, την EQS σε σεντάν και SUV αμάξωμα. Επιπλέον, οι εκδόσεις Maybach της S-Class που συμπληρώνουν την γκάμα της, αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο τα βασικά της στοιχεία. Την πολυτέλεια, την άνεση και την καλώς εννοούμενη υπερβολή, με το ανάλογο αντίτιμο βέβαια.
Mercedes G-Class
Ένα από τα πιο επιβλητικά μοντέλα της γκάμας της Mercedes-Benz είναι και η G-Class ή G-Wagen (Geländewagen). Eνα αυτοκίνητο που ορίζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες εδώ και 40 χρόνια και που σήμερα με ελάχιστες διαφορές σε αισθητικό επίπεδο αλλά πολλές σε τεχνολογικό, έχει καταφέρει να συνδυάσει με μοναδικό τρόπο το «αρχέτυπο» με το «σύγχρονο». Μετά τα στρατιωτικά της καθήκοντα, η G-Class απέκτησε μια πιο ξεκάθαρη θέση μέσα στην γκάμα της Mercedes-Benz και έγινε το πιο πολυτελές εκτός δρόμου αυτοκίνητο του πλανήτη, τίτλο που διατηρεί μέχρι και σήμερα. Πολλοί προσπάθησαν να το αντιγράψουν, κανείς δεν τα κατάφερε και γι’αυτό μέχρι σήμερα η G-Class είναι ένα μοναδικό αυτοκίνητο που συμβολίζει την πυγμή και το κύρος, έχοντας εκατομμύρια πιστούς οπαδούς στη μακρόχρονη ιστορία της.
Mercedes 300 SL Gullwing και Pagoda
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η Mercedes 300 SL Gullwing υπήρξε ένα από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα από το 1954 που παρουσιάστηκε, με συλλεκτική σήμερα αξία αντίστοιχη αυτών των μοναδικών έργων τέχνης. Οι πόρτες τύπου "φτερών γλάρου" αποτέλεσαν το κύριο χαρακτηριστικό του δυναμικού αμαξώματος, ενώ ήταν και το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιαζόταν με άμεσο ψεκασμό βενζίνης, συνδυάζοντας την υψηλή αισθητική και την τεχνολογική καινοτομία της εταιρείας.

Αργότερα, το 1963 τη σκυτάλη πήρε η Mercedes-Benz W113, γνωστή ως Pagoda και συνέχισε την αισθητική επανάσταση με τη χαρακτηριστική σιλουέτα της με μαλακή ή προαιρετικά και σκληρή οροφή. Συνδύαζε την πολυτέλεια με την οδηγική απόλαυση σε ένα πακέτο που σαγηνεύει έως και σήμερα και που έχει εμπνεύσει πολλά από τα σύγχρονα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz, με κύριο εκφραστή της ιδεολογίας των 300 SL και Pagoda σήμερα να είναι φυσικά η πανέμορφη νέα Mercedes-AMG SL. Πριν από αυτή πάντως, το βασικό χαρακτηριστικό της 300 SL Gullwing που είναι οι πόρτες της, το είδαμε στην SLS AMG που με τη σειρά της εξελίχθηκε στο κορυφαίο sportscar της εταιρείας, την AMG GT.
Mercedes-Benz 190E
Στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 η Mercedes αποφάσισε να κάνει την είσοδό της στα μεσαία κόμπακτ διαστάσεων σεντάν με την 190E, την πιο μικρή μέχρι τότε Mercedes με τεράστια επιτυχία. Εκτός από τις απλές εκδόσεις που έβλεπες συχνά στο δρόμο υπήρχαν και οι ακριβοθώρητες εκδόσεις 190E 2.3-16 και
2.5-16 Evolution με τις οποίες η εταιρεία συμμετείχε επιτυχώς στους αγώνες αυτοκινήτου Τουρισμού ενώ με αυτές αμφισβήτησε ανοιχτά τις επιδόσεις και την σπορ υπόσταση της εξαιρετικής BMW M3 E30. Από το 1993 μέχρι και ήμερα το ρόλο της 190E στην γκάμα της Mercedes έχει αναλάβει με απόλυτη επιτυχία η γνωστή μας C-Class αλλά και τα παράγωγα αυτής μοντέλα (GLC Coupe και SUV,
CLE κλπ.).
Μercedes-Benz 300 SEL 6,8 AMG
Το 1971, η Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG με το παρατσούκλι
«Rote Sau» (Κόκκινη Γουρούνα) έκανε την πρώτη της εμφάνιση στον 24ωρο αγώνα στο Σπα του Βελγίου, και με τη 2
η θέση που κατέκτησε έκανε γνωστή στους πάντες την AMG, την εταιρεία που ανέλαβε να μετατρέψει μια λιμουζίνα, σε κορυφαίο αγωνιστικό. Η AMG από ανεξάρτητος βελτιωτής τo 1967, έγινε το 2005 επίσημο αγωνιστικό παρακλάδι της Mercedes-Benz, αναλαμβάνοντας να κατασκευάσει και μερικές από τις πιο εντυπωσιακές σε επιδόσεις και σπορ χαρακτήρα εκδόσεις των μοντέλων της που σήμερα εκτείνεται σε ολόκληρη την γκάμα της. Από την A-Class, τα SUV και τα ηλεκτρικά της μοντέλα, μέχρι και την S-Class, αν και η κληρονομιά της 300 SEL ειδικότερα, συνεχίζεται κυρίως μέσα από τη Mercedes-AMG E 63 S.
Mercedes-Benz E-Class
Η
E-Class είναι το αυτοκίνητο που από το 1950 (ως W120 και από το 1993 και μετά E-Class) και έπειτα έχει αναλάβει το δύσκολο ρόλο να ισορροπεί ανάμεσα στην πολυτέλεια, την κορυφαία εφαρμοσμένη τεχνολογία και τη χρηστικότητα στην καθημερινότητα σε αντίθεση με την πιο ειδική S-Class. Σταθερά σε κάθε της γενιά ενσωματώνει
στοιχεία από την μεγάλη της αδελφή και με όπλα της επίσης τον έντονο premium χαρακτήρα της, την κορυφαία της άνεση και την εικόνα της είναι το πιο πετυχημένο μοντέλο της κατηγορίας της διαχρονικά.
Μercedes A-Class
Ήταν το πρώτο μικρομεσαίο χάτσμπακ μοντέλο της Mercedes-Benz και αυτό που εδραίωσε την premium μικρομεσαία κατηγορία στην αγορά έως σήμερα. Αν και έγινε γνωστή για λάθος λόγους στην πρώτη της γενιά, αυτό τη βοήθησε να βελτιωθεί και να συνδέσει το όνομά της με την ασφάλεια, αποτελώντας έτσι την άξια, entry level πρόταση στην γκάμα της Mercedes. Παράλληλα η A-Class ήταν και το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο στην γκάμα της Mercedes, ενώ σήμερα βρίσκεται στην 4
η γενιά της και προσφέρεται σε πολλές
εκδόσεις κινητήρων αλλά και εκδόσεων αμαξώματος (Sedan,
CLA, GLA, Shooting Brake) αλλά και σε τετρακίνητες εκδόσεις.
AMG One
Το ασημένιο βέλος ή το αυτοκίνητο που ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία και την εμπειρία της εταιρείας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συγκεκριμένα στην Formula 1. To AMG One είναι ένα εντυπωσιακό σε όλα του hypercar το οποίο κατασκευάστηκε από την Mercedes-AMG Petronas Formula One Team και έχει υβριδική τεχνολογία και 1,6 λτ. κινητήρα που προέρχεται από το μονοθέσιο της ομάδας, αποδίδοντας 1.063 ίππους. Κατασκευάστηκε σε 275 μονάδες με την κάθε μία να κοστίζει περί τα 2,5 εκ. ευρώ και αποτελεί σήμερα ένα συλλεκτικό αυτοκίνητο σύμβολο της επιτυχημένης και μακρόχρονης ιστορίας της μάρκας σε επίπεδο μηχανοκίνητου αθλητισμού. Άξια αναφοράς μέχρι να φτάσουμε στην AMG One είναι και τα άλλα εξωτικά μοντέλα της εταιρείας που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία αυτής, όπως τη μοναδική Μercedes SLR του '54 και την πιο σύγχρονη εκδοχή της (1999) και την επίσης συλλεκτική και πανέμορφη CLK GTR.