• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Εδώ και αρκετά χρόνια τα αυτοκίνητα είναι σε συνεχή δίαιτα.

Γιατί βάζουν τα αυτοκίνητα σε.. δίαιτα;

Διαβάστηκε από 5899 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/12/2018
 

Γιατί τα καινούργια μοντέλα πρέπει να είναι ελαφρύτερα από τους προκατόχους τους, παρότι μεγαλύτερα σε διαστάσεις και πιο «φορτωμένα» σε εξοπλισμό;

Κατά κανόνα, οι περισσότερες καινούργιες προτάσεις, που έρχονται στην αγορά είναι ελαφρύτερες από εκείνες που αντικαθιστούν. Σε ότι αφορά στις mainstream επιλογές, το VW Golf 7ης γενιάς, που λάνσαρε την σοφιστικέ πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, παρότι πιο άκαμπτο και στιβαρό από πριν έχασε περί τα 100 κιλά. Αρκετά κιλά έχασε και το νέο Opel Αstra, που κατάφερε να απαλλαγεί από 120-200 κιλά συνολικά. Όλα τα νέα Peugeot, που έχουν λανσαριστεί είναι και αυτά 80-100 κιλά ελαφρύτερα από τους προκατόχους του.

Είναι προφανές πως οι κατασκευαστές προσπαθούν να κρατήσουν το βάρος όσο γίνεται πιο χαμηλά. Τα αρνητικά του βάρους δεν έχουν να κάνουν μόνο με το προφανές, δηλαδή ότι κλέβει επιδόσεις από τον κινητήρα και αυξάνει την κατανάλωση, αλλά κυρίως με τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Σχετικά με τις επιδόσεις τα πράγματα είναι λίγο πολύ απλά: Οι κατασκευαστές ψάχνουν τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις με τη λιγότερη δυνατή κατανάλωση. Και το βάρος σε συνδυασμό με την αεροδυναμική τους χαλάνε τα σχέδια.

Το βάρος όμως επηρεάζει τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Μεγαλύτερο βάρος σημαίνει μεγαλύτερη αδράνεια (απλή φυσική). Η μεγαλύτερη αδράνεια με τη σειρά της αυξάνει την απόσταση φρεναρίσματος, κάνει την αλλαγή στην κατεύθυνση νωχελική και απότομη, και δυσκολεύει την ανάρτηση να κρατήσει το αυτοκίνητο στην τροχιά του. Δυσχεραίνει επίσης την άνεση αφού αναγκάζει σε πιο σκληρές ρυθμίσεις ώστε να μειώνονται οι κλίσεις στις στροφές. 

Με μία λέξη το βάρος στα αυτοκίνητα είναι εχθρός. Ο μόνος περιοριστικός παράγοντας είναι το κόστος, αφού τα ελαφριά υλικά, όπως το αλουμίνιο, είναι ακριβά και απαιτούν ειδικές τεχνικές κατασκευής και επισκευής. Από την άλλη τα ανθρακονήματα, το τιτάνιο και το μαγνήσιο είναι ακόμη πιο ακριβά και «δύσκολα» στην ευρεία χρήση για αυτό και τα συναντάμε κυρίως σε ακριβά υπεραυτοκίνητα. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι κατασκευαστές όμως καταφέρνουν το ζητούμενο, που είναι η μείωση του βάρους χωρίς όμως εκπτώσεις σε θέματα αντοχής, ασφάλειας και ακαμψίας.

Εσείς τι λέτε; Είναι καλό που τα νέα αυτοκίνητα είναι ελαφρύτερα; Θα επιλέγατε ένα βαρύ αυτοκίνητο με δυνατό κινητήρα ή ένα ελαφρύ με λιγότερα άλογα, αλλά ανάλογες του πρώτου επιδόσεις;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Kostis

    Το μειωμένο βάρος το επιζητούν οι κατασκευαστές για να επιτύχουν μικρότερη κατανάλωση και ρύπους. Ωστόσο δυστυχώς αδυνατώ να πιστέψω ότι το επιτυγχάνουν χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα των εξαρτημάτων, της λαμαρίνας, των συγκολλήσεων κλπ. Το ότι διαφημίζουν αύξηση ακαμψίας, στιβαρότητας κλπ είναι αστείο καθότι δεν μπορεί να ελεγχθεί ο ισχυρισμός τους. Το ίδιο λέγανε και για μείωση ρύπων και τελικά ακόμη πληρώνουν 100 βαγόνια πρόστιμα κάποιοι... Συνεπώς πιστεύω ότι είναι ασφαλώς επιθυμητή η μείωση του βάρους αλλά δυστυχώς επιτυγχάνεται εις βάρος της μακροβιότητας των οχημάτων.

      5
  • περισσότερα σχόλια

Alfa Romeo Giulia Veloce Vs VW Arteon

Δοκιμή: Νέο Kia Rio 1,0 λτ. με 120 PS

Έρχεται νέο Volvo C60;

Γεμίσαμε premium και ξεμείναμε από φθηνά αμάξια;

Η κίνηση στους δρόμους

Παραπάνω λεφτά για άλογα, ή αυτόματο;

Στρες στο τιμόνι: Πως το καταπολεμώ;

Ξέρεις να οδηγάς turbo;

95άρα ή 100άρα βενζίνη;

Ακούς θόρυβο όταν έχεις νεκρά;

Μπορείς να οδηγήσεις turbo;

Coupe SUV αντικαθιστά το Volvo V40

Πρώτες εικόνες της ανανεωμένης Skoda Superb

Νέο Audi A1 Allroad σε δοκιμές εξέλιξης (+video)

Δοκιμές για VW T-Roc R

MEGA Αφιέρωμα: 25 χρόνια AutoΤρίτη

Κάντε αναφορά: Δείτε ποια αυτοκίνητα είναι ΦΕΤΟΣ για κλωτσιές

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

RENAULT: Total Care 5+ Aπολαύστε τη φροντίδα Renault με συνολικό όφελος έως και 30%

CITROEN: Ποδαρικό με Reverse Sales

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 14.990€

PEUGEOT: Eπιλεγμένα μεταχειρισμένα σαν καινούρια έως 2/2

περισσότερα »