mono-sto-autotriti
Τα ηλεκτρικά θα κάνουν την οδήγηση προνόμιο για πλούσιους;

Τα ηλεκτρικά θα κάνουν την οδήγηση προνόμιο για πλούσιους;

2.205 Επισκέψεις στο άρθρο (1/12/2022)

Έχει δίκιο το αφεντικό του υπερομίλου Stellantis που φοβάται πως τα ηλεκτρικά θα κάνουν την οδήγηση προνόμιο μόνο των πλουσίων; Και έτσι εξηγείται και γιατί η Citroen μας δείχνει όλα αυτά τα μικρά και φθηνά ηλεκτρικά αυτοκινητάκια.

Οικολογία ανάλογα το πορτοφόλι ή κάτι άλλο;

Τρεις φορές σε τρεις μήνες ο επικεφαλής του ομίλου Stellantis προειδοποιεί πως όπως πάει το πράμα, η ηλεκτροκίνηση θα κάνει την οδήγηση προνόμιο των λίγων, ειδικά στις πόλεις, κάνοντας έτσι όχι μόνο κοινωνικούς διαχωρισμούς αλλά και ζημιά στο περιβάλλον. Γιατί;
 
Το παράδειγμα του Λονδίνου είναι μια προειδοποίηση για όλους. Ναι, οι Βρετανοί μείωσαν την κίνηση στην πρωτεύουσά τους, μείωσαν την ρύπανση της μεγαλύτερης πόλης τους, έκαναν την πόλη πιο φιλική στους πεζούς και τα ποδήλατα, όμως έκαναν το Λονδίνο την πόλη όπου οδηγούν μόνο οι πλούσιοι.
 
Βλέπεις το Λονδίνο έχει δύο δακτυλίους, έναν (πολύ) μεγάλο, στον οποίο η είσοδος κοστίζει 20 ευρώ τη μέρα, και έναν μικρότερο (αλλά και πάλι μεγάλο) στον οποίο η είσοδος κοστίζει επιπλέον 16 ευρώ τη μέρα. Επιπλέον! Για τον επισκέπτη του Λονδίνου, το θέαμα στον μικρότερο δακτύλιο είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Κινούνται μόνο τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά (που δεν πληρώνουν το 20άρι αλλά μόνο το 16άρι), και θηριώδη βενζινοκίνητα (και πολύ ρυπογόνα) SUV και supercars, που πληρώνουν και το 20άρι και το 16άρι, αλλά προφανώς οι οδηγοί τους δεν «ιδρώνουν» με τα 36 ευρώ τη μέρα για μια βόλτα στο κέντρο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν τώρα σκεφτείς κανείς πως τα ηλεκτρικά είναι και αυτά πολύ ακριβά, η οδήγηση στο κέντρο του Λονδίνου είναι για τους λίγους που είτε αντέχουν να αγοράσουν ηλεκτρικό, είτε και να πληρώνουν 36 ευρώ τη μέρα. Οι υπόλοιποι με μέσα, πόδια ή ποδήλατο.
 
Ο Κάρλος Ταβάρες, επικεφαλής της Stellantis έχει προειδοποιήσει τρεις φορές μόνο φέτος, πως οι απαγορεύσεις, οι αυξήσεις των τελών στα συμβατικά και τα διόδια στις πόλεις θα φέρουν μεγάλη κοινωνική ανισότητα. Θα μεγαλώσουν την αντιπάθεια στα ηλεκτρικά και θα επιβραδύνουν την υιοθέτηση των νέων, καθαρών τεχνολογιών, με τελική ζημιά και για το περιβάλλον.
 
Σε αυτό το μήκος κύματος, η Citroen, επίσης μέλος του ομίλου Stellantis κάνει μεγάλη προσπάθεια να φέρει φθηνά ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά. Ξεκινώντας από το Ami, που ήδη πωλείται, και το νέο Oli, που είναι ακόμη σε «πακέτο» πρωτότυπου. Για τη Citroen το κόστος δεν είναι μόνο στην αγορά αλλά και στα χρόνια ζωής των αυτοκινήτων, που θέλει πλέον να ξεπερνούν τα 15, και να είναι αντικείμενα που περνούν από γενιά σε γενιά, με συντήρηση και αναβαθμίσεις που ελέγχονται από το εργοστάσιο.
 
Τι λέτε όμως εσείς; Έχει δίκιο ο Ταβάρες; Είναι η ηλεκτροκίνηση διχαστική για την κοινωνία; Και μπορεί να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερες ανισότητες; Και ποια άλλη μάρκα εκτός από τη Citroen βοηθάει να κάνει το ηλεκτρικό πιο προσιτό;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
Toyota Yaris
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel