Οικογενειακά που... «ψιθυρίζουν»

130.068 Επισκέψεις στο άρθρο (16/1/2018)
Αυτά είναι τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς που φοράνε.... Auto-ασπίδες!

Αυτά είναι τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς που φοράνε.... Auto-ασπίδες!

Μέσα από τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center, εντοπίζουμε τα πιο αθόρυβα οικογενειακά μοντέλα από τις κατηγορίες των μικρομεσαίων, των μικρομεσαίων crossover και των μικρομεσαίων premium με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Τι είναι ο θόρυβος και πώς μπορεί να μας επηρεάσει; Ήχος είναι κάθε ερέθισμα που φτάνει στα αυτιά μας και προκαλείται από κάθε μεταβολή της πίεσης του αέρα ή άλλων μέσων. Ο θόρυβος είναι το αρνητικό παράγωγο του έντονου ήχου. Θόρυβος, λοιπόν, είναι ο ενοχλητικός ή ανεπιθύμητος και επιβλαβής ήχος, που οι βλαπτικές επιπτώσεις του εξαρτώνται από την ένταση, τη συχνότητα και τη διάρκεια της έκθεσής μας σε αυτόν. Ο θόρυβος σχετίζεται άμεσα με τη φυσική μας ηρεμία και επηρεάζει άμεσα την υγεία μας (καρδιακούς παλμούς, αναπνευστικό σύστημα, αρτηριακή κυκλοφορία, πέψη, μνήμη, αυτοσυγκέντρωση, αλλά κυρίως το νευρικό σύστημα) και κατΆ επέκταση, την ποιότητα ζωής μας. Μονάδα μέτρησης της συχνότητας του θορύβου είναι τα (Hz) – κύκλοι ανά δευτερόλεπτο- ενώ η ένταση μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB), μια μονάδα μέτρησης που είναι λογαριθμική. Αυτό σημαίνει ότι άνοδος της κλίμακας κατά τρία dΒ σε κάποιο ύψος θορύβου συνεπάγεται διπλασιασμό της έντασης του θορύβου. Το διπλάσιο, για παράδειγμα, των 85 dB δεν είναι τα 170 dB, αλλά τα 88 dB. Σύμφωνα με το Decibel, το τελευταίο όριο της ανθρώπινης αντοχής είναι 140 dB, ενώ οι συνεχείς θόρυβοι των 120 dB προκαλούν μόνιμη ζημιά στην ανθρώπινη υγεία.

Ηχομόνωση, κινητήρας-κιβώτιο και ελαστικά ορίζουν το θορυβώδες…
O θόρυβος που παράγεται στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου και φτάνει στο αυτί μας,  εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Θόρυβο παράγει κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το ρελαντί ακόμα και τα επίπεδα αυτού καθορίζονται από τη χωρητικότητα του κινητήρα και τον αριθμό κυλίνδρων που διαθέτει. Ένας τρικύλινδρος κινητήρας, για παράδειγμα, έχει αυξημένα επίπεδα θορύβου στο ρελαντί σε σχέση με έναν τετρακύλινδρο ίδιας χωρητικότητας. Όσον αφορά στο θόρυβο στην ταχύτητα των 100 και 120 χλμ./ώρα που λογίζονται ως ταχύτητες ταξιδιού, εξαρτάται τόσο από τη διάσταση των ελαστικών και των ζαντών, αλλά πολύ περισσότερο από την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Έτσι, ένα αυτοκίνητο με αραιή κλιμάκωση κιβωτίου είναι πιο ήσυχο από ένα αντίστοιχο με πιο σφιχτή κλιμάκωση, αφού το πρώτο για να κινηθεί με αυτή την ταχύτητα, λειτουργεί σε χαμηλότερο πεδίο στροφών. Καθοριστικό ρόλο παίζει και η ηχομόνωση του εκάστοτε αυτοκινήτου, με δεδομένο ότι η μέτρηση γίνεται από την καμπίνα των επιβατών και όχι από το χώρο του κινητήρα, με τα πολυτελή αυτοκίνητα αναλογικά να παρουσιάζουν μικρότερα επίπεδα παραγόμενου θορύβου. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί, ότι ο θόρυβος που προκαλείται από την κύλιση του οχήματος διαμορφώνει κι εκείνος ανάλογα τα επίπεδα  θορύβου.
Σελίδα 2Πως μετράμε τον θόρυβο;
Σελίδα 3Μικρομεσαία (βενζίνης)
Σελίδα 4Mικρομεσαία (diesel)
Σελίδα 5Mικρομεσαία crossover (βενζίνης και πετρελαίου)
Σελίδα 6Μικρομεσαία premium (βενζίνης και πετρελαίου)
Σελίδα 7Δεν κάνει «κιχ»
Σελίδα 8Όχι θόρυβος… μελωδία
BRIDGESTONE TURANZA 6
test center