Oι πτητικές οργανικές ενώσεις δεν εξατμίζονται, αλλά το βράδυ που πέφτει η θερμοκρασία απορροφούνται εκ νέου από τις επιφάνειες της καμπίνας

Τελειώνει η μυρωδιά της «καινουργίλας»

19.457 Επισκέψεις στο άρθρο (14/9/2020)

Προς το τέλος της οδεύει η μυρωδιά της καινουργίλας στα αυτοκίνητα, καθώς όσο ευχάριστη είναι για κάποιους, άλλο τόσο επικίνδυνη φαίνεται πως είναι για κάποιους άλλους.


Η μυρωδιά που προέρχεται από τη καμπίνα ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι κάτι που είτε λίγο είτε πολύ οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε και έχουμε μυρίσει κάποια στιγμή στη ζωή μας. Όμως αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι οι συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει, κάτι που όπως φαίνεται είναι η αιτία που θα την κάνει παρελθόν από τα αυτοκίνητα, λόγω των αυστηρότερων κανονισμών που ολοένα και ισχύουν σε όλο τον κόσμο.
 
Σύμφωνα με μία έρευνα που δημοσιεύεται στα βρετανικά μέσα ενημέρωσης η μυρωδιά αυτή, μεταξύ άλλων προέρχεται από οκτώ πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC) που εκπέμπονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτές είναι οι ακεταλδεΰδη, ακρολεΐνη, βενζόλιο, αιθυλοβενζόλιο, φορμαλδεΰδη, στυρόλιο, τολουόλιο και ξυλόλιο.  Αν και πολλοί απολαμβάνουν τη μυρωδιά, άλλοι λόγω αυτών των οργανικών ενώσεων αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας όπως αλλεργίες, ερεθισμός των ματιών, ζάλη, δύσπνοια, κόπωση, ναυτία κ.α.
 
Μάλιστα λέγεται πως οι πτητικές οργανικές ενώσεις δεν εξατμίζονται, αλλά το βράδυ που πέφτει η θερμοκρασία απορροφούνται εκ νέου από τις επιφάνειες της καμπίνας και την επόμενη ημέρα με το φως του ήλιου αρχίζουν πάλι να αιωρούνται. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον Nick Molden, Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρείας Emissions Analytics, «αυτό θα διαρκέσει για πολύ καιρό».
 
Να σημειωθεί πως η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE) ασχολείται με το ζήτημα από το Νοέμβριο του 2014, προτρέποντας τον οργανισμό να ενημερώσει τις κατευθυντήριες γραμμές του σχετικά με τα πρότυπα ποιότητας και τον έλεγχο του αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ωστόσο ακόμα δεν έχει υιοθετηθεί από καμία χώρα. Σύμφωνα όμως με τα βρετανικά Μέσα αυτό πιθανότατα θα αλλάξει πολύ σύντομα  και λόγω των νέων δυσμενών επιπτώσεων των VOC.
 
Κλείνοντας αναφέρεται πως άλλες χώρες όπως η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία και η Ρωσία έχουν ήδη προχωρήσει στις απαραίτητες ρυθμίσεις επ` αυτού του θέματος, ενώ το ίδιο θα ισχύει από το 2021 και για την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.

peugeot
skoda