Ο 1,2 PureTech αποδείχθηκε οικονομικός στην πράξη και με καλές επιδόσεις κατά τις μετρήσεις μας.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ο 1,2 PureTech αποδείχθηκε οικονομικός στην πράξη και με καλές επιδόσεις κατά τις μετρήσεις μας.

Κινητήρας: Σαν diesel

46.788 Επισκέψεις στο άρθρο (22/11/2015)

Στο πνεύμα της εποχής του downsizing το Peugeot 308 φορά έναν 3κύλινδρο 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα 130 ίππων (υπάρχει και έκδοση με 110 PS), ο οποίος έχει κερδίσει επάξια τον τίτλο του Καλύτερου Κινητήρα στην κατηγορία του. Σε σύγκριση με τον 1,6 λτ. των 125 ίππων που έχει αντικαταστήσει είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση, «πράσινος» σε εκπομπές και καλύτερος σε επιδόσεις. Για να επιτευχθεί, βέβαια, αυτό χρησιμοποιείται σύστημα άμεσου ψεκασμού, με πίεση που φτάνει τα 200 bar και έως τρεις εκχύνσεις ανά κύκλο καύσης, οι τριβές έχουν περιορισθεί σημαντικά (χάρη στην ειδική σχεδίαση του στροφάλου, την λίπανση του ιμάντα χρονισμού και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού), ενώ για μεγαλύτερη αξιοπιστία χρησιμοποιείται το ίδιο κράμα αλουμινίου με τους κινητήρες diesel και ο στρόφαλος είναι κατασκευασμένος από χάλυβα αντί από χυτοσίδηρο.
Αφήνοντας, όμως, την τεχνική ανάλυση και περνώντας στην πράξη, αρχικά πρέπει να σταθούμε στην λειτουργία του. Αν και ο 1,2 PureTech είναι 3κύλινδρος, δεν το δείχνει παρά μόνο στις υψηλές στροφές, είναι γραμμικός σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ έχει πολλά αποθέματα ροπής από χαμηλά σαν diesel. Συγκεκριμένα, η μέγιστη ροπή των 230 Nm έρχεται στις 1.750 σ.α.λ., όμως στην πράξη έχει αρκετή ροπή και πιο χαμηλά.
Στον τομέα των επιδόσεων το 0-100 χλμ./ώρα ήρθε στις μετρήσεις μας σε 9,2 δλ., νούμερο από τα καλύτερα σε αυτά τα άλογα, ενώ πολύ καλές ήταν και ρεπρίζ. Συγκεκριμένα,το 60-100 χλμ./ώρα με 4η και 5η ολοκληρώνεται σε 7,3 και 9,7 δλ. αντίστοιχα, ενώ το 80-120 με 5η και 6η σε 10,1 και 13,1 δλ. Δηλαδή, η έκτη σχέση είναι λίγο μακριά, αυτό όμως δίνει και ένα πλεονέκτημα στην κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο. Κατά τις μετρήσεις μας στα 120 χλμ./ώρα η κατανάλωση ήταν 5,0 λτ./100 χλμ. νούμερο καλό για τα δεδομένα των βενζινοκινητήρων. Ωστόσο και συνολικά η μέση κατανάλωση ήταν περιορισμένη, αφού αυτή ανήλθε στα 7,0 λτ./100 χλμ. (4,6 λτ./100 χλμ. η εργοστασιακή).


Η μακριά 6η στο κιβώτιο συμβάλλει ώστε να κινείσαι οικονομικά στην εθνική. Με 120 χλμ./ώρα το trip computer έδειχνε κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ.

Η μακριά 6η στο κιβώτιο συμβάλλει ώστε να κινείσαι οικονομικά στην εθνική. Με 120 χλμ./ώρα το trip computer έδειχνε κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
NISSAN