Ο 1,2 PureTech αποδείχθηκε οικονομικός στην πράξη και με καλές επιδόσεις κατά τις μετρήσεις μας.
Κινητήρας: Σαν diesel
Στο πνεύμα της εποχής του downsizing το Peugeot 308 φορά έναν 3κύλινδρο 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα 130 ίππων (υπάρχει και έκδοση με 110 PS), ο οποίος έχει κερδίσει επάξια τον τίτλο του Καλύτερου Κινητήρα στην κατηγορία του. Σε σύγκριση με τον 1,6 λτ. των 125 ίππων που έχει αντικαταστήσει είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση, «πράσινος» σε εκπομπές και καλύτερος σε επιδόσεις. Για να επιτευχθεί, βέβαια, αυτό χρησιμοποιείται σύστημα άμεσου ψεκασμού, με πίεση που φτάνει τα 200 bar και έως τρεις εκχύνσεις ανά κύκλο καύσης, οι τριβές έχουν περιορισθεί σημαντικά (χάρη στην ειδική σχεδίαση του στροφάλου, την λίπανση του ιμάντα χρονισμού και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού), ενώ για μεγαλύτερη αξιοπιστία χρησιμοποιείται το ίδιο κράμα αλουμινίου με τους κινητήρες diesel και ο στρόφαλος είναι κατασκευασμένος από χάλυβα αντί από χυτοσίδηρο.
Αφήνοντας, όμως, την τεχνική ανάλυση και περνώντας στην πράξη, αρχικά πρέπει να σταθούμε στην λειτουργία του. Αν και ο 1,2 PureTech είναι 3κύλινδρος, δεν το δείχνει παρά μόνο στις υψηλές στροφές, είναι γραμμικός σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ έχει πολλά αποθέματα ροπής από χαμηλά σαν diesel. Συγκεκριμένα, η μέγιστη ροπή των 230 Nm έρχεται στις 1.750 σ.α.λ., όμως στην πράξη έχει αρκετή ροπή και πιο χαμηλά.
Στον τομέα των επιδόσεων το 0-100 χλμ./ώρα ήρθε στις μετρήσεις μας σε 9,2 δλ., νούμερο από τα καλύτερα σε αυτά τα άλογα, ενώ πολύ καλές ήταν και ρεπρίζ. Συγκεκριμένα,το 60-100 χλμ./ώρα με 4η και 5η ολοκληρώνεται σε 7,3 και 9,7 δλ. αντίστοιχα, ενώ το 80-120 με 5η και 6η σε 10,1 και 13,1 δλ. Δηλαδή, η έκτη σχέση είναι λίγο μακριά, αυτό όμως δίνει και ένα πλεονέκτημα στην κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο. Κατά τις μετρήσεις μας στα 120 χλμ./ώρα η κατανάλωση ήταν 5,0 λτ./100 χλμ. νούμερο καλό για τα δεδομένα των βενζινοκινητήρων. Ωστόσο και συνολικά η μέση κατανάλωση ήταν περιορισμένη, αφού αυτή ανήλθε στα 7,0 λτ./100 χλμ. (4,6 λτ./100 χλμ. η εργοστασιακή).
Η μακριά 6η στο κιβώτιο συμβάλλει ώστε να κινείσαι οικονομικά στην εθνική. Με 120 χλμ./ώρα το trip computer έδειχνε κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ.
τρικύλινδρος με 130 ίππους???...υπερβολικά πιεσμένος μου φαίνεται...
Ενα test στα 100.000 χλμ θα μας δειξει τις οποιες αδυναμιες του τρικυλινδρου turbo. H τιμη ειναι υψηλη αλλα εχει καλο εξοπλισμο και γαλλικο κρατημα.
καλο φαινεται, αν και αλμυρούτσικο σε τιμη.. Ένα συγκριτικο με τα auris 1.2, pulsar 1.2, megane 1.2 & vw group 1.0-1.2 θα ηταν ενδιαφερουσα.
Τίποτα, λεβέντες πουλήστε τα όλοι (μικροί turbo, άμεσοι ψεκασμοί, diesel, υβριδικά) και αγοράστε ts με 192 ατμοσφαιρικά άλογα, δυστυχώς μεταχειρισμένο μόνο, για να ξενοικιάσετε και να βγάλετε και γούστα... Αυτοί οι κινητήρες δεν φτιάχνονται πια. Νέοι κινητήρες και μπαρούφες...
άλλαξα γνωμη σχετικά εάν κατασκευάζεται το φιατ τιπο στην τουρκια...δεν εχω τέτοιους ενδο ιασμους, εγω τα χρηματα που θα δωσω να τα αγορασω κοιταω και βεβαια η καλη κατασκευη..μη ξεχναμε εκει φτιαχνινται και τα κορολλα..το εργοστασιο στην τουρκια..εχει παρει βραβεια ποιοτητας....
για μένα ακριβό, κοιταζω καινουργιο μεχρι 15 χιλιαρικα...μονο το φοκους παιζει στην α κατηγορια σε αυτά τα χρηματα.. το σιτροεν c4 καλο αλλα δεν μπου αρεσει, το φορντ φοκους δεν εχει συναγωνισμο, μετα γυρω στα 17 χιλιαρικα και πανω..το κασκαι, αν το ρενω εχει τα ιδια χρηματα..τοτε ρενω...αν ερθει το μεγκαν γυρω στα 15 ..θα γινει αυτό κυριρχο....βεβαια παιζει και η κορολλα.. η το σκοντα οκταβια..αλλα η σκοντα εχει αποσυρθεί από την ελλαδα, , εμενα δεν με πειραζει να εχουν τα αυτοκίνητα τους παλιους 1,6 αξιόπιστους προ τούρμπο και νταουνλονινγ κινητήρες....
Προτιμώ τον 1.6 με τα 120 από τον τρικιλυνδρο 1.2 τουρμπο με τα 130.Και το λέω βάση του δικού μου αποδεδειγμένα αξιόπιστου κινητηρα 1.6 με 120 (TU5JP4 για τους γνώστες) που αυτή τη στιγμη γράφει 212000 χιλ(πολύ σκληρά χιλιόμετρα τρελές θερμοκρασίες..vts) στο κοντερτ του χωρίς να κάνει κιχ...βέβαια ενημερωτικά σας λέω πως στις 185000 έγινε καθάρισμα κεφαλής(όχι πλάνισμα) κι αλλαγή τσιμουχάκια βαλβίδων..είχε αρχίσει να δακρίζει το καπάκι από διαρροή λαδιού,φυσικά αλλαγή λαδιών κάθε 7500 χιλ με φιλτρο πάντα και συνθετικά 5w-40,και προσοχή στον κρύο κινητήρα μεχρι να ζεσταθεί.Αν τ ακολουθήσετε αυτά στον συγκεκριμένο κινητήρα 1.6 l με τα 120 hp θα σας...γεράσει
βεβαια ξεχασα και την σεατ, το Λεον...αν σας αρεσει βεβαια..εμενα όχι.... δεν γνωρίζουμε ακομη τιμες για το τιπο..αν εχει από 15 χιλιαρικα..θα αγορασω δυο από αυτό......!