• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αν σήμερα τα περισσότερα SUV πωλούνται χωρίς τετρακίνηση, ποιος είναι ο λόγος να εξοπλίζονται και να πωλούνται αυτοκίνητα με μετάδοση σε όλους τους τροχούς, που όμως δεν είναι SUV;

Τετρακίνηση σε μη-SUV μοντέλα. Γιατί;

Διαβάστηκε από 1884 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/11/2018
 

Αν σήμερα τα περισσότερα SUV πωλούνται χωρίς τετρακίνηση, ποιος είναι ο λόγος να βάζουν τετρακίνηση σε αυτοκίνητα που δεν είναι SUV; Οξύμωρο, παράλογο ή απλά καμία σχέση;

Τι την θέλει την τετρακίνηση ένα SUV; Αν το πάρεις ιστορικά το πράγμα, από τότε που τα εκτός δρόμου οχήματα είχαν σκοπό τους να κινούνται εκτός δρόμου, είχαν και ανάγκη να έχουν πρόσφυση σε κάθε τροχό. Ώστε ότι πατάει να σπρώχνει κιόλας, για να μην κολλάνε ποτέ.

Από τη στιγμή που τα εκτός δρόμου μετεξελίχθηκαν σε αυτό που σήμερα λέμε SUV, η τετρακίνηση αφαιρέθηκε. Λόγω κόστους, βάρους και κατανάλωσης. Και φυσικά λόγω αχρηστίας. Γιατί η σημαντικότερη μεταμόρφωση δεν ήταν στο σχήμα, αλλά στη χρήση. Τα SUV πατάνε στην άσφαλτο.

Στην άσφαλτο όμως πατάνε και ένα κάρο άλλα αυτοκίνητα που όμως επιμένουν να λανσάρονται και με τετρακίνηση. Και αυτά δεν είναι καν SUV. Ποιος ο λόγος; Ποιος ο λόγος να φορτώσεις ένα μεσαίο οικογενειακό ή ένα μικρομεσαίο με το βάρος, την κατανάλωση και τη μείωση επιδόσεων που επιφέρει ένα σύστημα τετρακίνησης; 

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες αυτοκινήτων που απαντούν στην ερώτηση. Από τη μία είναι αυτά που θέλουν να πάρουν κάτι από την γυαλάδα των SUV, χωρίς όμως να είναι. Μιλάμε για τα υπερυψωμένα στέισον που πουλάνε lifestyle μέσα από τους φουσκωμένους πλαστικούς προφυλακτήρες και την τετρακίνηση. Βλέπεις θέλουν να πάρουν κάτι από τα SUV, και τελικά παίρνουν το μόνο που δεν είναι πλέον σίγουρο: την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Είναι θέμα lifestyle.

Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτά που υπόσχονται επιδόσεις. Κυρίως εκδόσεις μοντέλων στο άνω άκρο της γκάμας τους που είτε δεν μπορούν να περάσουν την τερατώδη ισχύ μόνο από τους εμπρός τροχούς, είτε «πουλάνε» οδηγική ουδετερότητα έναντι των σπιναρίσματων των απλών εκδόσεων.

Τέλος υπάρχουν και οι «εργάτες». Αυτοκίνητα που έρχονται και στην Ελλάδα ενώ κυρίως προορίζονται για χώρες με πολύ ολισθηρούς δρόμους. Μισό λεπτό. Μήπως είναι και η Ελλάδα σε αυτή την κατηγορία; Και ας μην φταίει ο πάγος, αλλά η άσφαλτος.

Αυτά τα αυτοκίνητα προτιμώνται από ανθρώπους που θέλουν επιπλέον ασφάλεια, αν και σε αυτή τη λογική μπαίνουν τελικά όλα τα τετρακίνητα αυτοκίνητα της αγοράς. Ειδικά στην Ελλάδα, που οι συνθήκες οδήγησης συχνά είναι χειρότερες από τις Σουηδίας, λόγω ολισθηρότητας, η τετρακίνηση προσφέρει επιπλέον περιθώρια ασφαλείας. Αξίζει όμως το κόστος, σε αγορά και χρήση; 

Εσείς τι λέτε; Υπάρχει λογική σε μία αγορά αυτοκινήτων που πουλάει SUV χωρίς τετρακίνηση και «απλά» μοντέλα με τετρακίνηση; Εσείς βλέπετε το λόγο; Θα τα προτιμούσατε;

Tags: 4x4, SUV
 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Β.Γ

    Η τετρακίνηση ποτέ δεν περιττή κατα τη γνώμη μου.Το επαρχιακό δίκτυο της χώρας διατρέχεται απο δρόμους που χρονολογούνται απο το ΄60-70.Η πρώτη ψιχάλα τους μετατρέπει σε πίστα πατινάζ. Για τον κάτοχο που έχει τη δυνατότητα να καταβάλει ένα επιπλέον ποσό για να αποκτήσει επιβατικό με τερακίνηση,σαφώς δε θα το μετανοιώσει επενδύοντας στην ασφάλεια της οικογένειας του, τη δική του αλλα και τρίτων.

      3
  • Χρηστος

    Ειμαι στο σταστικο ακρο. Εχω RS6 Avant 2008 5λιτρο. Πηγαινω Αλπεις. Οσοι αγοραζετε SUV, ακομα και high end σκεφτειτε το διπλά. Ιδιως αυτη τη μοδα μεγαλα σασι και πεθαμενοι κινητηρες περιξ 30,000 ευρω δεν την αντιλαμβανομαι με τιποτα! Αγοραζετε νορμαλ αυτοκινητα και μια μπαγκαζιερα. Θα εχω παντα ενα χαμηλο πραγματικο τετρακινητο στο γκαραζ μου για να ΤΑΞΙΔΕΥΩ! Κυνηγοι και ελξη αλλη κατηγορια.

      2
  • Hellenic Vanagon

    Τα χωρίς, αυτόματη για Εντός, (και εκτός), δρόμου αυτοκίνητα, θα έπρεπε να απαγορευτούν. Το γιατί θα το βρείτε αν έρθετε στην αίρεση: The Syncro Heresy