Ο πιο κλασικός τύπος ελατηρίων είναι τα ατσάλινα ελικοειδή.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ο πιο κλασικός τύπος ελατηρίων είναι τα ατσάλινα ελικοειδή.

4. O ρόλος των ελατηρίων

73.926 Επισκέψεις στο άρθρο

Το ελατήριο είναι συνεργάτης του αμορτισέρ στην απορρόφηση των κραδασμών του οδοστρώματος, είναι υπεύθυνο για την διατήρηση του ύψους του αμαξώματος αλλά και ο συνδετικός κρίκος μεταξύ ανηρτημένων και μη ανηρτημένων μαζών. Ανηρτημένες μάζες είναι αυτές που είναι πάνω από το ελατήριο (πρακτικά η μεγάλη πλειοψηφία του οχήματος) και μη ανηρτημένες, αυτές που είναι από κάτω (π.χ. αμορτισέρ, φρένα σύνδεσμοι ανάρτησης, ρουλεμάν τροχού, ελαστικά, ζάντες κ.τ.λ.). Ο πιο κλασικός τύπος ελατηρίων είναι τα ατσάλινα ελικοειδή. Εν γένει τα ελατήρια χαρακτηρίζονται από μια σταθερά ελατηρίου η οποία όσο μεγαλύτερη είναι αυτή, τόσο πιο σκληρό είναι το ελατήριο.

Απεικόνιση πνευματικής ανάρτησης.

Απεικόνιση πνευματικής ανάρτησης.


Πέρα των συμβατικών ελικοειδών ελατηρίων, ωστόσο υφίστανται και τα πνευματικά που αποτελούν την λεγόμενη αερανάρτηση. Εδώ το ρόλο του ελατηρίου παίζουν μπουκάλες οι οποίες δέχονται αέρα υπό πίεση μέσω ενός συμπιεστή που υπάρχει στο αυτοκίνητο. Ανάλογα με την πίεση που υπάρχει μέσα στην μπουκάλα, ρυθμίζεται η απόσβεση του οχήματος αλλά και το ύψος του. Αυτού του τύπου τα ελατήρια προσφέρουν ανώτερα οδικά χαρακτηριστικά, αλλά αυξάνουν σημαντικά και το κόστος λόγω των απαιτούμενων περιφερειακών συστημάτων.

AUTOFIT PASXA
NISSAN