- Τα μισά αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι σχεδόν 20 χρονών
- Και μπορεί να πηγαίνουν χωρίς πολλά προβλήματα, όμως αλλά «καίνε» πολλά
- Τα πιο καινούργια είναι πολύ πιο εξελιγμένα & πολλοί τα φοβούνται και τα «κράζουν»
- Τα ίδια λέγανε για τους εγκεφάλους πριν 30 χρόνια & τα ίδια για τα τούρμπο πριν 15!
Τα μισά αυτοκίνητα στην Ελλάδα αγοράστηκαν πριν από σχεδόν 20 χρόνια
Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει μέση ηλικία 17 χρόνια. Που σημαίνει πως τα μισά από αυτά αγοράστηκαν πριν το 2005, και πολλά είναι μοντέλα της δεκαετίας του 90. Και όμως αντέχουν. Τα σημερινά, θα αντέξουν τόσο πολύ;
Σκέψου πως βλέπεις σήμερα ένα Yaris πρώτης γενιάς. Μοντέλο του ’99, 23 ετών, πουλάει ακόμη την πρώτη μέρα στις αγγελίες, και όποιος το έχει είναι και τυχερός. Δες ένα Fiesta του 2004, ή ένα Ignis και ένα Golf της ίδιας εποχής. Για να μην μιλήσουμε για τόσα ταξί Skoda Octavia, πρώτης και δεύτερης γενιάς. Χωρίς ιδρώτα, και με λίγες απώλειες, 20 χρόνια μετά.
20 χρόνια μετά «τσουλάνε» απροβλημάτισμα αλλά «καίνε» πολλά
Και τι να πάθουν; Αν δε έχουν τρακάρισμα, έχουν να φοβηθούν μόνο τα χιλιόμετρα. Αν είχαν την τύχη να συντηρούνται καλά, τι μένει να χαλάσει; Όσα έβγαλαν μεγάλη βλάβη, είτε επισκευάστηκαν, είτε αποσύρθηκαν. Όμως αυτά είναι η εξαίρεση, καθότι λίγα αυτοκίνητα βγάζουν σοβαρό πρόβλημα. Τα περισσότερα αντέχουν. Βέβαια, αντέχουν αλλά και... καίνε, τόσο που πριν 20 χρόνια φαινόταν ΟΚ, αλλά για τα σημερινά δεδομένα είναι.... πάρα πολύ!
Τα σημερινά είναι πολύ πιο εξελιγμένα & πολλοί τα φοβούνται και τα «κράζουν»
Τα σημερινά αυτοκίνητα πάλι, είναι πολύ διαφορετικά από τα αυτοκίνητα τότε. Δηλαδή όχι απλά πολύ διαφορετικά, αλλά αν εξαιρέσεις το ότι έχουν τέσσερις πόρτες και τέσσερις ρόδες, τα υπόλοιπα διαφέρουν.
Η τεχνολογία το αυτοκίνητο τα περασμένα 20 χρόνια το μεταμόρφωσε, και τα αυτοκίνητα άλλαξαν περισσότερο από ποτέ. Είτε μιλάμε για τους κινητήρες, υβριδικούς ή ηλεκτρικούς που καίνε τα μισά ή και λιγότερα απότι πριν 20 χρόνια, είτε μιλάμε για τα υποσυστήματα ασφαλείας και άνεσης, που πλέον σου συγχωρούν λάθη και σε σώζουν από μόνα τους, είτε μιλάμε για τα συστήματα με τα οποία τα ελέγχουμε, οθόνες, ασύρματες εφαρμογές από το κινητό κλπ, κάτι που θα έμοιαζε από ταινία επιστημονικής φαντασίας πριν 20 χρόνια..
Τι λέμε τώρα. Αν τα πιάσουμε από το τέλος προς την αρχή, θα υπάρχει η ίδια εφαρμογή στο κινητό σε 20 χρόνια; Θα υποστηρίζει το μοντέλο μας; Και οι οθόνες; Θα έχουν αντέξει; Ή θα έχουν κάψει τα μισά pixel ή ακόμη χειρότερα θα έχουν σβήσει, παίρνοντας μαζί τους κάθε τρόπο να χειριστούμε όλα όσα γίνονταν μέσα από τα μενού τους.
Η τεχνολογία των αυτοκινήτων μέχρι πρόσφατα ήταν αυτό που λέμε «σκληροτράχηλη», ανθεκτική, δοκιμασμένη. Λάδια, βενζίνες, μαντέμια, γρανάζια, ντίζες και ιμάντες. Βάλε τώρα τρανζίστορ, υπολογιστές, ηλεκτρονικά. Και ακόμη χειρότερα βάλε λογισμικά, και την υποστήριξη που χρειάζονται.
Τα ίδια λέγανε για τους εγκεφάλους πριν 30 χρόνια & τα ίδια για τα τούρμπο πριν 15!
Από την άλλη, τα ίδια σκέφτονταν οι αρνητές της τεχνολογίας πριν 30-40 χρόνια που ο ψεκασμός (injection) και οι εγκέφαλοι αντικατέστησαν τα καρμπυρατέρ και τις πλατίνες, ή πριν 10-15 χρόνια που το τούρμπο βρέθηκε σε σχεδόν κάθε γήινο αμάξι, αντικαθιστώντας τα «απλά» ατμοσφαιρικά μοτέρ. Και τι έγινε τελικά; Μια χαρά δουλεύουν ακόμα οι εγκέφαλοι, μια χαρά δουλεύουν ακόμα τα τουρμπάτα 15ετίας με μπόλικα χιλιόμετρα στο καντράν και όμως φαίνεται μια χαρά θα αντέχουν σε 10 και 20 χρόνια τα υβριδικά, οι οθόνες και τα υπόλοιπα μπλιμπλίκια που έχουν τα αμάξια σήμερα.
Εσύ όμως τι λες; Θα αντέξουν όλα αυτά σε 20 χρόνια; Ή μήπως μαζί με το αυτοκίνητο αλλάζουν και οι απαιτήσεις μας στη μακροζωία τους; Τι λες; θα έχουμε σε 20 χρόνια στους δρόμους μας μοντέλα που πωλούνται σήμερα;