• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θέλεις μηχανικό σασμάν; Αδικαιολόγητος!

Διαβάστηκε από 33629 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/2/2019
 

Με κιβώτια διπλού συμπλέκτη, σειριακά μηχανικά και αυτόματα 7, 8 και 9 σχέσεων, ποιος επιμένει ακόμη να αλλάζει ταχύτητες μόνος του;

Ποιος δε θυμάται την εποχή που το αυτόματο κιβώτιο ήταν αιτία μίσους και διχόνοιας; Που οι οδηγοί που τα προτιμούσαν αντιμετωπίζονταν από τους άλλους σχεδόν ρατσιστικά; Λοιπόν αυτά τελείωσαν και μαζί τους τελείωσαν και αυτά τα αυτόματα που πιθανώς να άξιζαν τέτοια αποστροφή. Τώρα όμως; Υπάρχει δικαιολογία με τόση τεχνολογία να ασχολούμαστε ακόμη με το λεβιέ των ταχυτήτων;

Τι έχει αλλάξει; Τα νέα κιβώτια, είτε καθαρά αυτόματα, όπως στα αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού είτε αυτοματοποιημένα μηχανικά ενός ή δύο συμπλεκτών, δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν. 

Κάποτε το αυτόματο κιβώτιο ήθελε μεγάλη ισχύ γιατί είχε απώλειες και «έτρωγε» ροπή, ρίχνοντας αισθητά τις επιδόσεις. Τώρα ισχύει το αντίθετο, ειδικά στα γρήγορα μοντέλα, που απαλλαγμένα από τα χειροκίνητα σασμάν πετυχαίνουν κάθε φορά τις επιδόσεις τους, όχι μόνο όποτε τα καταφέρνει ο οδηγός. 

Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, όπου η ρύθμιση γίνεται με στόχο όχι τις επιδόσεις αλλά την κατανάλωση και τους ρύπους. Ποιος δε θέλει να αλλάζει το αυτοκίνητο μόνο του ταχύτητα όποτε ξέρει εκείνο πως θα διατηρήσει την κατανάλωση πιο χαμηλή; 

Και μετά είναι η ευκολία. Όποιος έχει οδηγήσει ακόμη και αρχαίο αυτόματο στην κίνηση της πόλης ξέρει πόσο ευεργετικό είναι για το αριστερό πόδι. Απαλλαγμένο από το συνεχές πάτημα του συμπλέκτη, πρώτη-νεκρά, πρώτη-νεκρά, ξεκουράζεται στην άκρη, κάνοντας το μποτιλιάρισμα μια σαφώς λιγότερο δυσάρεστη εμπειρία. 

Βέβαια η «ρετσινιά» του αυτόματου επιμένει. Πολύς κόσμος έχει μείνει με την εντύπωση του «είναι αργό» ή «κόβει γκάζι» ή «τρώει βενζίνη». Κάτι σαν τον μπαμπούλα της αυτοκίνησης. Λοιπόν ο μπαμπούλας πέθανε και τα πράγματα έχουν έρθει τελείως ανάποδα. 

Τώρα πρέπει να φύγει και η «μαγκιά» που κάποτε οι οδηγοί θεωρούσαν πως δεν έχουν όσοι δε μπορούσαν να ξεκινήσουν στην ανηφόρα αφήνοντας γρήγορα το συμπλέκτη για να πατήσουν έγκαιρα το γκάζι. Επειδή δε ζούμε στην άγρια δύση και επειδή είναι πολύ πιο εύκολο να ασχοληθείς με την κίνηση γύρω σου ή άλλα πιο ενδιαφέροντα πράγματα, χωρίς να σε νοιάζει, αφήνεις το αυτοκίνητο να σταθεί μόνο του στον ανήφορο και απλά πατάς όσο γκάζι θες, χωρίς άγχος και απότομες κινήσεις, για να πας μπροστά. Και κυριολεκτικά και μεταφορικά. 

Αρα λοιπόν τι μένει στα χειροκίνητα σασμάν; Η χαμηλότερη τιμή; Ίσως, αν και αυτό διαπραγματεύεται όταν ανακαλύψει κανείς τον τροχό που λέγεται αυτόματο κιβώτιο. Ο απόλυτος έλεγχος; Αυτό και αν είναι σχετικό, αφού με το αυτόματο κάνεις ακριβώς ότι θες, κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο. 

Γιατί λοιπόν δεν αγοράζουμε αυτόματα; Εσείς τι δικαιολογία έχετε; Τι βάζετε μπροστά στην ιεράρχηση των αναγκών και κόβετε το αυτόματο κιβώτιο από τη λίστα; Είναι καλύτερο το χειροκίνητο; Ή απλά έτσι μάθαμε και δύσκολα αλλάζει κανείς; Τι λέτε;

 
Σχολιάστε την είδηση 5 σχόλια

«Εγκεφαλικές» δουλειές

Γιατί διάλεξες αυτό το χρώμα;

Μήπως καταστρέφεις εσύ το αυτοκίνητό σου;

Οι τιμές του Renault Captur με τον Energy 1,3 TCe

Η κίνηση στους δρόμους

Δοκιμή: Nissan Micra με 117 PS

Hyundai Kona VS VW T-Roc

Νιώσε ανίκητος με την GLA. It is time.

120 χρόνια Opel με 120 SUV σε μοναδικές τιμές!

Η Mercedes-AMG GLS 63;

H Αston Martin γιορτάζει τα 100 έτη ζωής της Zagato

Γιατί τα 10ετίας δείχνουν παλιά;

«Ημίγυμνη» η νέα Mercedes ΑΜG A 45

Νοιάζεται κανένας υποψήφιος για το αυτοκίνητο;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο,100 ευρώ/μήνα

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130PS από 22.550€

PEUGEOT: Nέο Peugeot 508 από 29.900€

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

MICHELIN: Επιδόσεις που φτιάχτηκαν για να διαρκούν

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

Ψηφίστε και κερδίστε 4 μοτοσυκλέτες

περισσότερα »