• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Tι έγιναν τα φθηνά αυτοκίνητα;

23.838 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/6/2021

Μη βιαστείς να απαντήσεις. Σκέψου μόνο πως σήμερα μπορεί να μην παίρνεις αυτοκίνητο με 9.000 ευρώ, αλλά με 2-3 χιλιάρικα παραπάνω αγοράζεις καινούργιο μικρό με ασφάλεια και τεχνολογία που δεν έβρισκες πριν 4-5 χρόνια ούτε σε οικογενειακό!

Οι αγοραστές προτιμάνε τα full εξοπλισμένα

Εκ πρώτης όψεως, όντως τα φθηνά αυτοκίνητα έχουν χαθεί. Σε κανέναν τιμοκατάλογο δε θα βρεις πλέον μοντέλο με τετραψήφια τιμή. Ούτε καν μίνι, που πάντα ήταν η πιο προσιτή λύση για όσους ήθελαν ένα τετράτροχο για να κάνουν τη δουλειά τους, ειδικά μέσα στην πόλη. Σήμερα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Οι τιμές έχουν τσιμπήσει 2 και 3 χιλιάδες προς τα πάνω, που όμως δεν είναι καπρίτσιο των κατασκευαστών μιας και πλέον όλοι οι αγοραστές απαιτούν περισσότερο αυτοκίνητο σε ό,τι μοντέλο και αν αγοράζουν.
 
Το νέο Hyundai i10 για παράδειγμα από τη βασική έκδοση με 11.500 ευρώ προσφέρει στάνταρ σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, που περιλαμβάνει από ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας μέχρι και αυτόματο φρενάρισμα. Πας δηλαδή με 30 χλμ./ώρα σου πετάγεται ένα παιδάκι και το μίνι Hyundai «κοκαλώνει» μόνο του αν εσύ ήσουν αφηρημένος. Αλήθεια πόσο κοστολογείται αυτό; 
 

Επιπλέον τα αυτοκίνητα μεγάλωσαν

Τα μικρά για παράδειγμα έχουν ξεπεράσει τα 4 μέτρα πλησιάζοντας σε διαστάσεις τα παλαιότερα μικρομεσαία, χωρίς όμως να χάσουν την ευελιξία και τη νεανικότητά τους. Μόνο η άνεση και ασφάλεια έχουν βελτιωθεί. Το Renault Clio, το Opel Corsa, ή το Ford Fiesta για παράδειγμα σήμερα φλερτάρουν με τα 4,1 μέτρα σε μήκος όταν το VW Golf του 2000, μόλις που τα ξεπερνούσε. Και αυτό ισχύει για όλες τις κατηγορίες: Tα μίνι γίνονται πιο… μικρά, τα μικρά πιο μικρομεσαία και ούτω καθεξής. 
 

Ασφαλέστερα και 3 μέτρα καλύτερα στο φρενάρισμα

Παράλληλα, ο εξοπλισμός, ειδικά αυτός της ασφάλειας, έχει τα πάντα στάνταρ. Αερόσακοι, ABS, ESP, όλα μέσα στην τιμή όταν κάποτε μόνο για το ABS ήθελες σημερινά 1.000 ευρώ. Και τις ηλεκτρικές ευκολίες ή τις στάνταρ οθόνες αφής με εξελιγμένη συνδεσιμότητα που τις βάζεις;
 
Τα αυτοκίνητα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είναι ασφαλέστερα με δυνατά κρατήματα και μπορούν να φρενάρουν καλύτερα. Ποιος θα μπορούσε να σκεφτεί πριν μερικά χρόνια, πως ένα μικρομεσαίο οικογενειακό crossover, όπως το Skoda Karoq θα φρενάριζε καλύτερα ακόμα και από ένα σπορ Audi R8 των 300.000 ευρώ; (34,5 μ. και 35,4 μ. αντίστοιχα για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα). 
 

Καλύτερη κατανάλωση και λιγοτεροι ρύποι

Και φυσικά τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν εξελιγμένους κινητήρες που αποδίδουν περισσότερα άλογα, αλλά καίνε λιγότερο καύσιμο και εκπέμπουν περιορισμένους ρύπους χάρη στα υβριδικά συστήματα ή τις μοντέρνες τεχνολογίες που εφαρμόζουν. Και όλα αυτά έχουν κόστος. Τα 125 άλογα πλέον είναι πασατέμπος για ένα σύγχρονο μικρό, όπως το Ford Fiesta, όταν πιο πριν ήταν προνόμιο σπορ ακριβών εκδόσεων GTi.
 
Είναι αλήθεια πως με την πρώτη ματιά τα αυτοκίνητα έχουν αυξήσει τις τιμές τους. Μήπως όμως τελικά έχουν γίνει φθηνότερα, αφού για να πάρεις στάνταρ σήμερα κάποια πράγματα δίνοντας 2-3 χιλιάρικα, παλαιότερα ήθελες 5 και 6 χιλιάδες. Και αν υπήρχαν διαθέσιμα τα καλούδια που προσφέρονται σήμερα. Γιατί μίνι που να φρενάρει μόνο του πριν μερικά χρόνια ακουγόταν σαν επιστημονική φαντασία…  Τελικά μήπως ρε γαμώτο τα σημερινά αυτοκίνητα, με όλη αυτή την εξέλιξη,  είναι πιο φθηνά τελικά;

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το >>
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook >>