• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το βλέπετε σαν τιμωρία οι φθηνότερες εκδόσεις των ηλεκτρικών μοντέλων να έχουν μικρότερη αυτονομία;

«Τιμωρία» η μικρότερη αυτονομία στα ηλεκτρικά;

Διαβάστηκε από 5330 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/1/2019
 

Είναι δίκαιο οι φθηνότερες εκδόσεις των ηλεκτρικών μοντέλων να έχουν μικρότερη αυτονομία;

Που υστερεί μία έκδοση με μικρότερο κινητήρα σε σχέση με μία άλλη με μεγαλύτερο; Η επιλογή του οικονομικού στην αγορά κινητήρα εξισορροπείται με την οικονομία και στη χρήση. Στα ηλεκτρικά όμως το φθηνότερο απλά θα είναι χειρότερο. Γιατί;

Η αγορά ενός μοντέλου σήμερα, από τη στιγμή που θα κατασταλάξεις στο τι θα πάρεις, έχει να κάνει με δύο πράγματα: το επίπεδο εξοπλισμού και τον κινητήρα. Ο συνδυασμός θα καθορίσει και την τελική τιμή, και φυσικά το κατά πόσο θα μπορέσεις να αγοράσεις το εν λόγω αυτοκίνητο.

Έτσι στην ισορροπία μεταξύ εξοπλισμού και μοτέρ, κάποιοι δίνουν έμφαση στο μοτέρ και πάνε στο μεγάλο, άλλοι προτιμούν το μικρό και βάζουν πιο πολύ εξοπλισμό. Φυσικά υπάρχουν και αυτοί που το θέλουν όσο πιο φθηνό γίνεται και παίρνουν το μικρό μοτέρ με χαμηλό εξοπλισμό, αλλά και αυτοί που «αντέχουν» το μεγάλο μοτέρ και φουλ έξτρα.

Αν και για τα έξτρα δεν υπάρχει παρηγοριά αν δεν τα έχεις, με το μοτέρ κάτι γίνεται. Βλέπεις η διαφορά δεν είναι μόνο στην ισχύ. Είναι και στα επιμέρους. Ένα ισχυρό μοτέρ θα καίει περισσότερο, θα ρυπαίνει περισσότερο, θα πληρώνει περισσότερα τέλη και φυσικά θα έχει και υψηλότερα ασφάλιστρα. Η επιλογή του μικρού μοτέρ συνοδεύεται από την ανακούφιση ότι ανταλλάσσεις επιδόσεις με οικονομία.

Στα ηλεκτρικά όμως το πράγμα είναι διαφορετικά. Βλέπεις η φθηνότερη έκδοση δεν έχει μικρότερο μοτέρ, αλλά μικρότερη μπαταρία. Αυτό ισχύει σήμερα στη γκάμα της Tesla, και ήδη οι μάρκες που ετοιμάζουν τις ηλεκτρικές τους γκάμες, όπως η Audi και η VW έχουν ανακοινώσει πως και εκείνες θα διαφοροποιούν τις εκδόσεις τους με βάση τη μπαταρία.

Που σημαίνει ότι όταν αγοράζεις το φθηνότερο, θα αγοράζεις όχι μόνο χαμηλότερη ισχύ, αλλά και χαμηλότερη αυτονομία. Χωρίς μάλιστα κανένα όφελος στη χρήση. Βλέπεις αν κάνεις σήμερα 1000 χλμ. με ένα 2λιτρο τούρμπο θα κάψεις πολύ παραπάνω από ότι αν τα κάνεις με ένα 1.000άρι τούρμπο. Στα ηλεκτρικά, τα 1000 χιλιόμετρα είτε τα κάνεις με τη μεγάλη είτε τα κάνεις με τη μικρή μπαταρία, την ίδια ενέργεια θα δαπανήσεις. Όφελος μηδέν.

Και ακόμη χειρότερα, θα πρέπει να φορτίσεις πιο πολλές φορές με την μικρή μπαταρία, αφού αν η μεγάλη μπαταρία θέλει 3 φορτίσεις για να φτάσει τα 1.000 χιλιόμετρα, η μικρή θα θέλει πέντε.

Σαφώς το αυξημένο κόστος της μεγάλης μπαταρίας συνοδεύεται από τα οφέλη της μεγαλύτερης αυτονομίας και ισχύος, και την ευκολία των λιγότερων φορτίσεων ανά 1000 χλμ. Όμως η μικρή μπαταρία, εκτός από χαμηλότερη τιμή αγοράς, δεν κερδίζει πουθενά. Είναι σκέτη τιμωρία. Με επιφύλαξη ως προς την φορολόγηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και πάλι όμως, στη χρήση δεν έχει καμία διαφορά.

Πόσο δίκαιη είναι μια τέτοια διάκριση; Δεν είναι τιμωρία να παίρνεις τη μικρότερη μπαταρία και να μην κερδίζεις πουθενά; Πως πρέπει να διαβαθμιστούν οι εκδόσεις ώστε να διατηρηθεί ένα σχετικό όφελος στα φθηνότερα ηλεκτρικά; Τι λέτε;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Στάθης

    Σε αυτά που λέτε υπάρχει και ο αντίλογος, ότι για κάποιους που χρειάζονται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για αποκλειστική χρήση στην πόλη, για να πηγαίνουν στη δουλειά, ή τα ψώνια, κάτι που σημαίνει λίγα χιλιόμετρα την ημέρα και κάθε βράδυ φόρτιση στην πρίζα του γκαράζ τους, δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα με τη μειωμένη αυτονομία. Υπάρχει όμως και η άλλη λύση. Προκειμένου κάποιος να μην πληρώσει το ακριβό ηλεκτρικό, όταν ενδεχομένως δεν έχει τα χρήματα την στιγμή που θα το αγοράσει, μπορεί να αγοράσει το φθηνό, με τη μικρότερη μπαταρία και αργότερα, που θα μαζέψει τα απαιτούμενα χρήματα, να προσθέσει στοιχεία στην μπαταρία και σταδιακά έτσι να αυξήσει τη συνολική της χωρητικότητα.

      10
  • περισσότερα σχόλια