Το MG 4 απέναντι σε 20+ μοντέλα που καίνε βενζίνη ή diesel
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το MG 4 απέναντι σε 20+ μοντέλα που καίνε βενζίνη ή diesel

27.470 Επισκέψεις στο άρθρο (11/11/2023)

- Το MG 4 είναι το πιο φθηνό οικογενειακό ηλεκτρικό με 24.448 ευρώ
- Έφερε την «ισοφάριση» τιμών ηλεκτρικών & συμβατικών νωρίτερα από ότι περιμέναμε
- Υπάρχουν 20+ οικογενειακές επιλογές στα ίδια περίπου λεφτά με το MG 4
- Με μοτέρ βενζίνης, υβριδικής τεχνολογίας, πετρελαίου και LPG

Ηλεκτρικό σε τιμή «κανονικού»

Ακόμα και μετά την κρατική επιδότηση των 8 χιλιάρικων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν ακριβά σε σχέση με αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή και τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά. Από τη δοκιμή όμως του αμιγώς ηλεκτρικού MG 4, πέρα από την ευχάριστη έκπληξη για τη συνολική υπόσταση του μοντέλου προέκυψε και ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο: Η εποχή που τα ηλεκτρικά έχουν τιμή ανάλογη με αυτή των συμβατικών ξεκίνησε με την MG. Για την ακρίβεια, το MG 4 είναι το πιο φθηνό οικογενειακό ηλεκτρικό με κόστος 24.448 ευρώ (αφορά τιμή με επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, ενώ πλάνα υπάρχουν για το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3).

Φέρνει την «ισοφάριση» τιμών ηλεκτρικών και συμβατικών

Το κόστος της μπαταρίας, όσο και αν για λόγους εξέλιξης έχει μειωθεί σε σχέση με πριν 5 χρόνια, παραμένει υψηλό κάτι που επηρεάζει φυσικά την τελική τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Σε παλαιότερη συνέντευξη στο autotriti, ο κ. Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος, Director of Product & Pricing ενός μεγάλου ευρωπαϊκού ομίλου, μας είχε πει ξεκάθαρα πως στο δεύτερο μισό της δεκαετίας θα έρθουν κοντά οι τιμές ηλεκτρικών και συμβατικών, ανάλογα πάντα και με την κατηγορία. Το MG 4 όμως έφερε την ισοφάριση νωρίτερα και ανεξάρτητα αν… γουστάρεις ή όχι τα ηλεκτρικά αυτό είναι μια επανάσταση που πρέπει να του αναγνωρίσουμε.

Το MG 4 που δοκιμάσαμε ήταν αυτό με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh και κοστίζει μετά την κρατική επιδότηση 28.750 ευρώ. Ωστόσο η έκδοση με τη μικρή μπαταρία των 51 kWh και των 350 χλμ. αυτονομίας κοστίζει 24.448 ευρώ (μετά την κρατική επιδότηση).

Και παρά τις αυξήσεις των τιμών σε όλα τα αυτοκίνητα σε αυτά τα χρήματα υπάρχουν αρκετές επιλογές στις  δημοφιλείς κατηγορίες. Φαίνεται πως ήρθε ο καιρός για το μεγάλο δίλημμα: Ηλεκτρικό ή κανονικό στα ίδια λεφτά;

Τα υπέρ και τα κατά της κάθε σχολής

Οι φανατικοί κάθε «σχολής» δε σηκώνουν κουβέντα. Υπάρχουν όμως και αυτοί που βρίσκονται κάπου ανάμεσα, ειδικά με τις τιμές των καυσίμων στα ύψη.

Με το ηλεκτρικό το κόστος κίνησης είναι στο πάτωμα, αν φορτίζεις σπίτι σου τουλάχιστον, ενώ η Ελλάδα έχει κάποια χαρακτηριστικά που ευνοούν την ηλεκτροκίνηση. Το ένα είναι πως οι αποστάσεις που κάνουμε στην Ελλάδα είναι σχετικά περιορισμένες, δηλαδή μία μέση απόσταση για μεγάλο ταξίδι είναι Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ενώ οι αποστάσεις στην Ευρώπη είναι αρκετά πιο μεγάλες, οπότε η ικανότητα για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων (long distance capability) ενός ηλεκτρικού παίζει ίσως μικρότερο ρόλο στην Ελλάδα. Κάτι άλλο που βοηθά την ανάπτυξη των ηλεκτρικών στην Ελλάδα είναι ότι στην Ελλάδα έχουμε 9-10 μήνες το χρόνο 20-25 βαθμούς (το κρύο είναι εχθρός των μπαταριών).

Από την άλλη, οι haters θεωρούν πως τα ηλεκτρικά δεν είναι fun to drive λόγω βάρους και απουσίας ήχου από τον κινητήρα. Αλλοι αγχώνονται στη σκέψη να μείνουν στη μέση του πουθενά, αν και αυτό τείνει να μειωθεί…

Σελίδα 220 συμβατικά μοντέλα με τιμή όσο το ηλεκτρικό MG 4