2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Με τα ηλεκτρικά turbo θα ξεχάσουμε το turbo lag.
Το τέλος του turbo lag
22.310 Επισκέψεις στο άρθρο (15/4/2015)
Το βασικό μειονέκτημα των turbo κινητήρων που δεν είναι άλλο από το turbo lag, αναμένεται να λύσει η Valeo με τους ηλεκτρικούς συμπιεστές.
Το turbo lag συμβαίνει στις χαμηλές στροφές όταν τα καυσαέρια δεν έχουν αρκετή κινητική ενέργεια για να περιστρέψουν επαρκώς την πτερωτή του turbo. Το turbo lag συμβαίνει για λίγα δευτερόλεπτα όταν ο οδηγός πατάει το γκάζι και πρακτικά το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει ή επιταχύνει με πολύ χαμηλό ρυθμό.
Οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο, όπως χαμηλής αδράνειας turbo που τείνουν να περιστραφούν πιο εύκολα, διπλές διόδους εισαγωγής στους στροβίλους (twinscroll), ενσωματωμένες πολλαπλές εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή κ.α.Η Valeo είναι πρωτοπόρος σε μια καινούργια μέθοδο εξάλειψης του turbo lag, το λεγόμενο ηλεκτρικό turbo.
Η αρχή λειτουργίας του είναι απλή. Ο συμπιεστής δεν εξαρτάται από την κινητική ενέργεια των καυσαερίων για να περιστραφεί αλλά περιστρέφεται μέσω ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινητήρας πρακτικά εκμηδενίζει το turbo lag στις χαμηλές στροφές και στις υψηλότερες μπορεί να αναλάβει ένα μεγαλύτερο turbo το οποίο μπορεί να εκτοξεύσει τα νούμερα της ισχύος και της ροπής.
H Audi αναμένεται να χρησιμοποιήσει αυτόν τον ηλεκτρικό συμπιεστή, πιθανότατα στο Audi SQ7 το οποίο θα διαθέτει V8 κινητήρα diesel με ένα ηλεκτρικό και ένα συμβατικό turbo, με την τεχνολογία αυτή να είναι σε θέση να ρίξει την κατανάλωση μεταξύ 7-20% και να βελτιώσει δραματικά την απόκριση του κινητήρα. Ένα ακόμα παράπλευρο πλεονέκτημα είναι ότι το ηλεκτρικό turbo μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητήρες πετρελαίου και σε βενζίνης.
Το μόνο μειονέκτημα του ηλεκτρικού turbo φαίνεται να είναι η ενέργεια που απαιτεί ο ηλεκτρικός συμπιεστής για να περιστραφεί, ωστόσο με την εφαρμογή της αναγεννητικής πεδήσεως στα σύγχρονα οχήματα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μέρος της ανακτώμενης ενέργειας από την πέδηση για την τροφοδότησή του.
Απόκριση ατμοσφαιρικού και ροπή turbo.
Η ηλεκτρική τουρμπίνα δεν είναι κάτι το νέο.Υπήρχε και παλαιότερα και την προτιμούσαν όσοι κάναν μετατροπές στα οχήματα τους.Κατά κύριο λόγο απαρτιζόταν από πολύ πλαστικό καλής ποιότητας και έπαιρνε κίνηση από την μπαταρία, με διακόπτη από μέσα από το όχημα.
το προβλημα αυτο(turbo lag) εξαλείφεται και με τον τον γνωστό τροπο του kompressor σε συνδυασμό με turbo! Όπου ο kompressor δουλεύει στις χαμηλές στροφές και δίνει έξτρα ροπή στη μηχανή και στις υψηλές στροφές αναλαμβάνει η τουρμπίνα!
Εγω εχω ενα 512 ναριο και μου κλεινει την τουρπινα στις χαμηλες στροφες οταν δουλευει στις ψιλες μενει ανοιχτο.και επανερχαιτε οταν σβησω και το ξαναβαλω μπρος θελω να μου πειτε το γιατι το κανει αυτο
Tι άλλο θα δούμε; όλα ηλεκτρικά και αυτόματα θα γίνουν;