Πως σας φαίνεται η ιδέα να πάρετε καινούργιο αυτοκίνητο και να κουβαλάτε χωρίς λόγο 300 κιλά παραπάνω;

Τόσο μάπα είναι τελικά το νέο Volvo XC40;

51.444 Επισκέψεις στο άρθρο (4/12/2017)

Όπου υπάρχουν μυστικοπάθειες και αποκλεισμοί δημοσιογράφων από την ενημέρωση, κάτι δεν πάει καλά.

Οι εταιρείες κάθε φορά που βγάζουν καινούργιο μοντέλο προσπαθούν να το κάνουν είδηση. Καλούν όσο το δυνατόν περισσότερους δημοσιογράφους και τους διαθέτουν αυτοκίνητα για δοκιμή, ώστε όλα τα Μέσα να γράφουν για το νέο τους μοντέλο.

Το περιοδικό AutoΤρίτη είναι το πιο δυνατό περιοδικό. Πουλάει κάθε μήνα περισσότερα περιοδικά από ΟΛΑ τα υπόλοιπα περιοδικά μαζί. Αρα για να το αποκλείσεις από την παρουσίαση, κάτι δεν πάει καλά με το νέο Volvo XC40.

Το site Autotriti.gr εκανε ρεκόρ τον προηγούμενο μήνα: 1.200.000 επισκέπτες διάβασαν πάνω από 5 εκατομμύρια σελίδες του. ΟΛΑ τα άλλα sites μαζί, δεν φτάνουν αυτά τα νούμερα. Αρα για να αποκλείσεις το Autotriti.gr από την παρουσίαση, κάτι δεν πάει καλά με το νέο Volvo XC40.

Μόλις το μάθαμε αναρωτηθήκαμε: γιατί το κάνει πάλι αυτό η Volvo; Τόσο μάπα είναι το νέο Volvo XC40; Το ψάξαμε λοιπόν!

Κατ`αρχάς να πούμε ότι πήγε ο ίδιος ο πρόεδρος της Volvo και έκανε την απονομή βραβείων γερμανικού περιοδικού, παρ`όλο που η Volvo δεν πήρε κανένα βραβείο, λίγο πριν δοθούν τα XC40 για δοκιμή και συνέχισε την περιοδεία του στην υπόλοιπη Ευρώπη, σε μια περιοδεία δημοσίων σχέσεων. Κατάφερε έτσι μάλιστα, να βάλει το XC40 στα 7 υποψήφια για καλύτερο αυτοκίνητο της χρονιάς. Μετά από αυτά όμως, δημοσιεύτηκε το συγκριτικό του XC40 με την BMW X1 και έσκασε το μυστικό. Το αυτοκίνητο είναι αυτό, είναι εκείνο, είναι το άλλο, αλλά είναι πολύ ψηλό και καθόλου ευκίνητο.

Οι Γερμανοί το έψαξαν καλά και είδαν ότι είναι 300 κιλά βαρύτερο, κάτι που δεν είναι λογικό για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Πήγανε λοιπόν στον αρχισχεδιαστή της Volvo να μάθουν γιατί συμβαίνει αυτό. Η απάντηση ήταν ότι η νέα πλατφόρμα της Geely πάνω στην οποία παταέι  το XC40,(αλλά θα πατήσουν και τα μοντέλα της θυγατρικής Lync) ειναι πολύ βαριά, γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε αλουμίνιο. Ετσι αυτή η πλατφόρμα δεν μπορεί να δώσει ελαφρύτερα αυτοκίνητα.
 
Τελικά είναι τόσο μάπα το νέο Volvo XC40 με τα 300 «παραπανίσια κιλά»;
 
Τι σημαίνει τώρα αυτό στην πράξη. Το βάρος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός. Δεν προσπερνάς, δεν φρενάρεις, έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση, χειρότερη παθητική ασφάλεια και ούτε λόγος βέβαια για ενεργητική ασφάλεια, που θέλει ευελιξία αποφυγής κινδύνου.
 
Η θεωρία ότι τα αυτοκίνητα-οδοστρωτήρες της δεκαετίας του `60 ήταν τα πιο καλά για την προστασία των επιβατών, σε περίπτωση σύγκρουσης, είναι βέβαιια για γέλια, όπως απεδείχθη σε πρόσφατα crash tests. Τα αυτοκίνητα αυτά δεν σκότωναν μόνο τους απέναντι, αλλά και ακαριαία τους δικούς τους επιβάτες. Για την ενεργητική ασφάλεια φυσικά, δεν μιλάμε. Απλά δεν είχαν. Καθόλου.
 
Ειμαι σίγουρος ότι οι μηχανικοί της Volvo θα έχουν σκιστεί στη δουλειά για να περιορίσουν όσο μπορούν το πρόβλημα, αλλά η όλη ιστορία είναι λάθος. Λάθος να κουβαλάς 300 κιλά «σίδερο» παραπάνω. End of story.

Και ότι θαύματα και να έχουν κάνει, η κατανάλωση θα είναι μεγαλύτερη και η ενεργητική ασφάλεια χειρότερη, λόγω μειωμένης ευελιξίας, όπως διαπίστωσαν και οι Γερμανοί που το δοκίμασαν.
 
Αυτά μάλλον διάβασε, δυο μέρες πρίν, ο κινέζος ιδιοκτήτης της Volvo, Li Shufu και πήγε και έκανε πρόταση 4 δις ευρώ για να αγοράσει το 5% της Mercedes. H Mercedes αρνήθηκε και οι πληροφορίες λένε ότι θα επανέλθει. Χρειάζεται λέει, την τεχνολογία της Mercedes. Λέτε να δούμε στο μέλλον ένα XC40 με σωστό βάρος, με πάτωμα Mercedes;
 
Εσείς τι λέτε; Πως σας φαίνεται η ιδέα του να κουβαλάς χωρίς λόγο 300 κιλά παραπάνω;

Toyota
test center