Το Toyota Yaris διανύει αισίως το 22ο έτος κυκλοφορίας του, με μια πορεία αξιομνημόνευτη στην ελληνική αγορά, αποτελώντας το απόλυτο best seller. Το όνομα Yaris μας συστήθηκε το 1999 αντικαθιστώντας το επίσης αγαπημένο Starlet, με την 1η γενιά δια χειρός Σωτήρη Κωβού, να κάνει αίσθηση στη μικρή κατηγορία. Το 2005 παρουσιάστηκε η 2η γενιά του με νέους κινητήρες και κορυφαία επίπεδα ασφάλειας για την κατηγορία, βρισκόμενο έως το 2011 που έμεινε στην αγορά, ανάμεσα στα κορυφαία εμπορικά μοντέλα με πρωτιές το 2008 και το 2009. Η τρίτη του γενιά που παρουσιάστηκε το 2011 και πάλι έβαλε νέες βάσεις στην κατηγορία με την υβριδική του έκδοση κυρίως που παρουσιάστηκε το 2012. Αυτή η γενιά του Yaris είναι και η πιο επιτυχημένη εμπορικά, αφού το 2011 και 2012 ήταν δεύτερο στις πωλήσεις και από το 2013 παραμένει το νούμερο 1 αυτοκίνητο της αγοράς μέχρι και σήμερα, 8 χρόνια μετά. Ας δούμε όμως που στηρίζει την επιτυχία του στη νέα του γενιά και γιατί είναι «καταδικασμένο» να τη συνεχίσει.
Εμφάνιση: Ποντάρει στον δυναμισμό, πιο ενδιαφέρον από ποτέ.
Tο νέο Yaris έχει αλλάξει σημαντικά σε σχεδίαση, υιοθετώντας ένα πρωτόγνωρο για το όνομά του δυναμικό και μυώδες προφίλ. Ξεχωρίζει για τη μεγάλη μάσκα, το νευρώδες καπό, το τράβηγμα των μπροστινών κολώνων προς τα πίσω και το μακρύτερο καπό με τα νεύρα που το διατρέχουν, καθώς και τους ανασηκωμένους ώμους των φτερών. Το πίσω μέρος είναι ακόμη πιο ξεχωριστό λόγω της χαμηλής γραμμής της οροφής και του ενιαίου πάνελ των φώτων που δημιουργούν την αίσθηση του αυξημένου πλάτους. Τα φωτιστικά είναι και αυτά ιδιαίτερα ξεχωριστά συμπληρώνοντας τον «αθλητικό» χαρακτήρα του 5θυρου αμαξώματος του Yaris αν και υπάρχει και το 3θυρο Yaris GR το οποίο είναι το κορυφαίο μικρό της αγοράς ever με 260 ίππους, τετρακίνηση και σπορ οδηγικό χαρακτήρα.
Εσωτερικό – Χώροι: Πιο design-άτο, πιο σύγχρονο και καλύτερο ποιοτικά
Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό της 4ης γενιάς του Yaris, με μόνο κοινό στοιχείο της σε σχέση με τις προηγούμενες να είναι το γεγονός πως και πάλι έχει κατασκευαστεί με σκοπό να είναι φιλικό στην χρήση, ευχάριστο και πρακτικό. Η καμπίνα χαρακτηρίζεται από «καθαρές» γραμμές και μοντέρνο design με το τελευταίο να τονίζεται από στάνταρ στοιχεία όπως ο πίνακας οργάνων που αποτελείται από μία κεντρική ψηφιακή οθόνη και δύο στρογγυλά όργανα, οι soft touch διακόπτες στην κεντρική κονσόλα (φέρει μόνο το στάνταρ αυτόματο σύστημα κλιματισμού), το μικρό και γεμάτο χειριστήρια τιμόνι και η 7ιντσών έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment (8 στις πλουσιότερες εκδόσεις). Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό πλαστικό, ενώ προσεγμένο είναι τόσο το φινίρισμα όσο και η συναρμολόγηση. Η τεχνολογική υπέρβαση του νέου Yaris διαμορφώνεται από την τοποθέτηση αερόσακων ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα ώστε να μην χτυπούν μεταξύ τους οι επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος και το σύστημα Head up Display με προβολή σε επιφάνεια 10 ιντσών, ενώ διαθέτει και την σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζού και ποδηλάτη, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, διατήρηση λωρίδας, «έξυπνο» cruise control, κλήση e-call και αυτόματη λειτουργία προβολέων.
Οι χώροι του και παρά τις compact διαστάσεις που έχει και αυτή η 4η γενιά του, το τοποθετούν στα ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας με ικανοποιητικό εσωτερικό πλάτος και μπόλικο χώρο για τα γόνατα των πίσω. Αντίστοιχα καλός είναι και ο αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών αφού ακόμα και άτομα με με ύψος 1,85 μ. δε θα συναντήσουν πρόβλημα. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 286 λτ. και αν και για τα σημερινά δεδομένα του ανταγωνισμού είναι μικρότερος από τον μέσο όρο, ικανοποιεί.
Γιατί όλοι αυτοί οι λόγοι ισχύουν μόνο στην Ελλάδα, ενώ στην Ευρώπη το Yaris είναι εκτοεβδομη επιλογή; Και μην πει κανεις οι Γερμανοί αγοράζουν Polo, οι Γάλλοι Clio, οι Ισπανοί Ibiza κτλ γιατί το Yaris είναι εκτός πεντάδας (ίσως και δεκάδας) σε ΟΛΕΣ τις χώρες με αυτοκινητιστική παράδοση.
Επειδή είναι ωραίο, βολικό, δεν βγάζει ζημιές, δεν καίει λάδια, μπορεί να κρατήσει ανετα μια 20ετία. Αλλά τελικά το κυριότερο... Επειδή είναι ΤΟΥΟΤΑ.
Απλά το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγόριας του και με διαφορά. Χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα, εξαιρετική αξιοπιστία και ισχυρή μεταπωλητική αξία.
Χρήστο το yaris στην Ευρώπη είναι εκτός top five στην κατηγορία του, όχι μεταξύ όλων των αυτοκινήτων. Πραγματικά το έχω απορία. (Είμαι κάτοχος toyota δεν είμαι hater της μάρκας). Δέχομαι όμως αυτό που λες ότι όταν δεν έχεις χρήματα, σε ενδιαφέρει πρωτίστως η αξιοπιστία και μετά το τιμόνι, η ποιότητα στο εσωτερικό κτλ
Φίλε Γιάννη, μην ξεχνάς ότι στην Ευρώπη δεν παίζει τόσο πολύ η μικρή κατηγορία όσο στην Ελλαδα. Εδώ 7 στα 10 αμάξια που πουλιούνται είναι μίνι. Οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι με μισθούς δύο και τρεις φορές τον μισθό του Έλληνα, δεν έχουν λόγο ούτε μικρό αμάξι να αγοράσουν, ούτε να το παντρευτούν για 10-20 χρόνια. Κι εδώ άλλωστε αν το σκεφτείς, το Yaris κάνει θραύση τα τελευταία δέκα χρόνια, όσο ακριβώς υπάρχει και η οικονομική κρίση. Γιατί ο Έλληνας των 500-700ων ευρώ θα ψάξει για ένα μικρό, αξιόπιστο αμάξι που θα το κρατήσει τουλάχιστον δέκα χρόνια. Πριν απ αυτό, όταν βγάζαμε 1500αρες, εννοείται ότι εκεί ψάχνεις για άλλα πράγματα στο αμάξι και το Yaris γίνεται δεύτερη επιλογή ή και καθόλου επιλογή. Για να μην κουράζω, αυτό που εννοώ, είναι πως αλλά τα οικονομικά και φορολογικά δεδομένα στην Ευρώπη, αλλά στην Ελλάδα.