Ενδιαφέρουσα συγγένεια: Αudi A3 Sport Sedan και Audi TT. Από τα δυο τους θα προκύψει ένα τετράθυρο μικρομεσαίο Coupe.

Η δεύτερη γενιά της CLA θα είναι πιο ήρεμη σχεδιαστικά και πλήρως ψηφιακή στο εσωτερικό της. Ας είναι καλά η νέα γενιά της A-Class.

Mικρό το πίσω άκρο του Audi με τα φώτα να ενώνονται μεταξύ τους. Το μελλοντικό μοντέλο δείχνει πολύ όμορφο.

Στη Σειρά 2 θα διατηρηθεί τόσο η πίσω κίνηση όσο και ο κινητήρας με περισσότερους από τέσσερις κυλίνδρους.

Toνισμένο πίσω άκρο με λεπτά φωτιστικά σώματα. Εδώ η βασική επιρροή θα είναι τα αυθεντικά δίθυρα της BMW: η Ζ4 και η Σειρά 8.

Αποκλειστικό: 3 premium μικρομεσαία coupe

29.667 Επισκέψεις στο άρθρο (13/1/2019)

Tα μικρομεσαία μπαίνουν στο παιχνίδι: Αudi, ΒMW και Mercedes ετοιμάζουν μικρά τετράθυρα κουπέ. Αυτά θα αναλάβουν να γεφυρώσουν την απόσταση ανάμεσα στα μικρομεσαία και τα μεσαία.

Mικρομεσαία; Εδώ και δεκαετίες αυτό για εμάς σημαίνει μήκος εκεί στα 4,0 μέτρα, πεντάθυρο χάτσμπακ αμάξωμα και πλήθος επιλογών. Εξαιρώντας κάποιες τετράθυρες απόπειρες όπως το VW Jetta, οι οποίες δε διεκδικούν σπουδαίες εμπορικές δάφνες, δε μπορεί να πει κανείς ότι υπήρξε κάποια σπουδαία κινητικότητα σε αυτήν την κλάση. Μέχρι που το 2004 η BMW κύρηξε τη δική της επανάσταση στα μικρομεσαία με την πρώτης γενιάς Σειρά 1. Με πίσω κίνηση! Ξαφνικά υπήρχε μια εναλλακτική η οποία μπορούσε να είναι πιο διασκεδαστική και να πετύχει διεθνώς και εμπορικά. 

Όλα αυτά μέχρι που εμφανίστηκε η φημολογία, ότι η BMW ήθελε να κάνει τη Σειρά 1 προσθιοκίνητη κάποια στιγμή. Κίνηση εμπρός! Γρήγορα ξεκαθαρίστηκε ότι δεν ήταν φήμη αλλά αλήθεια. Από τα μέσα του 2019 η επανάσταση θα τελειώσει, η πισωκίνητη πλατφόρμα που δανείζει η 3άρα, είναι πολύ ακριβή ενώ, η αντίστοιχη που έχει εξελιχτεί για τη Mini κρατάει υπό καλύτερο έλεγχο τις δαπάνες. Φυσικά, πολλοί φίλοι της εταιρείας δεν ενθουσιάζονται με την προοπτική αυτή αν και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, διότι ο συνδυασμός αυτών των μηχανικών μερών θα συνεχίσει να διατίθεται. Η BMW σχεδιάζει ανάμεσα στη Σειρά 1 και τη Σειρά 3 μια άλλου τύπου μικρομεσαία επανάσταση. Θα έχει μήκος στα 4,5 μέτρα, δηλαδή περίπου 20 πόντους μικρότερο από τη Σειρά 3, αλλά και άλλους 20 πόντους μεγαλύτερο μήκος από τη Σειρά 1 με το χάτσμπακ στιλ. Έτσι, θα κερδηθεί ο χώρος που άφηνε ελεύθερο η BMW όλα τα προηγούμενα χρόνια, αυξάνοντας διαρκώς το μέγεθος της 3άρας. Πιο σημαντικό όμως είναι ότι η Σειρά 2 θα έχει κίνηση στον πίσω άξονα και αυτό θα της επιτρέπει να χρησιμοποιεί μεγαλύτερα μηχανικά σύνολα, προέλευσης Σειράς 3. Στη μελλοντική M2 Gran Coupe λοιπόν μπορούμε να περιμένουμε ίσως και αρκετά πάνω από 450 ίππους. Αυτό, η νέα Σειρά 1 δε θα μπορεί να το κάνει, διότι η νέα αρχιτεκτονική με την κίνηση εμπρός θα έχει και τον κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια. 

Οπτικά, η BMW θα εξελίξει τις γνωστές γραμμές της. Κι αυτό γιατί το νέο μοντέλο δε θα προέλθει από την πένα του νέου αρχισχεδιαστή Γιόζεφ Καμπάν, ο οποίος θα ξεκινήσει να μας δείχνει την οπτική του για το μέλλον της BMW με την επόμενη Σειρά 7, του 2021, η οποία εγκρίθηκε μόλις προ μερικών εβδομάδων.  

Για τη 2άρα αυτό σημαίνει ότι, οι δύο γρίλιες στη μάσκα θα συνεχίσουν να έρχονται πιο κοντά και η μεταξύ τους γέφυρα θα συνεχίσει να «σβήνει».  Στο πίσω μέρος η αισθητική θα προέλθει από τη Ζ4 και την 8άρα, με πολύ λεπτά φώτα και φουσκωμένα τα φτερά πάνω από τους θόλους. Στο εσωτερικό θα δούμε το νέο ψηφιακό κόκπιτ της εταιρείας, το οποίο απομακρύνει πολλούς διακόπτες και στηρίζεται αρκετά στις φωνητικές εντολές με το γνωστό «Hey BMW». 

Kαι ο ανταγωνισμός τι ετοιμάζει; Η Mercedes έχει αποφασίσει να φέρει ήδη τη δεύτερη γενιά της CLA ενώ η Audi από την πλευρά της έχει αποφασίσει να συγκεράσει σε ένα μοντέλο τις αξίες τόσο του τετράθυρου Α3 όσο και του κουπέ ΤΤ. Το αποτέλεσμα θα είναι ένα τετράθυρο κουπέ, δικίνητο και προαιρετικά τετρακίνητο, κάτι που θα ισχύει και για την πρόταση της Mercedes. 

Στην περίπτωση της Mercedes, η CLA θα επωφεληθεί από όλες τις αναβαθμίσεις που έχει φέρει η νέα A-Class. Από το πιο ήπιο και μίνιμαλ ντιζάιν, μέχρι την αυξημένη ευχρηστία και το ψηφιακό εσωτερικό. Σε αυτά θα προστεθεί η αυξημένη άνεση μέσω ραφιναρίσματος στα αμορτισέρ αλλά και η βελτιστοποιημένη απόσβεση, η οποία θα βρίσκει μια καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην ευελιξία και την απορρόφηση των ανωμαλιών. Κινητήρες προβλέπονται μόνο τετρακύλινδροι, με την απόδοση να ξεκινά από 109 ίππους για τη CLA 160 και θα φτάνει τους 306 στην CLA 35 AMG και από εκεί στους 400 της AΜG A 45 (αμφότερες με τετρακίνηση). Ηλεκτροκίνητη ή έστω υβριδική δεν έχουν σχεδιαστεί καν. 

Ριζοσπαστικά, σε επίπεδο ανάλογο της BMW, θέλει να κινηθεί και η Audi. Εδώ η σκέψη είναι ότι τα σπορ μοντέλα δεν πουλάνε όπως παλαιότερα οπότε το ΤΤ θα πρέπει να μεταλλαχθεί. Κι αυτό θα γίνει μέσω ενός νέου τετράθυρου κουπέ με βάση το μικρομεσαίο δάπεδο. Αυτό που αρχικά σας φαίνεται αστείο, δεν είναι και τόσο. Εξάλλου, η πρώτη γενιά ΤΤ βασιζόταν πάνω στη μικρομεσαία πλατφόρμα του ομίλου VW ενώ η δεύτερη και η τρίτη χειραφετήθηκαν ελάχιστα με τη μορφή της αυξημένης χρήσης αλουμινίου – κατά βάση λοιπόν, το ΤΤ ήταν πάντα μια σπορ παραλλαγή του Golf. Kι αυτό θα γίνει με αυτόν τον άτυπο διάδοχο, ο οποίος θα κυκλοφορήσει σε δύο περίπου χρόνια. 

Από πλευράς σχεδίασης, το νέο μοντέλο θα απεμπλακεί πλήρως από τις υπόλοιπες υποενότητες της εταιρείας. Θα έχει μαύρο εμπρός μέρος, έντονες γωνίες στο πλάι κι ένα κοντό πίσω άκρο με τα φώτα να σχηματίζουν μια γέφυρα πάνω στο πορτ-μπαγκάζ. Το σημαντικό είναι ότι το επόμενο «ΤΤ» θα μπορεί να ωφεληθεί από δύο δάπεδα της VW: τόσο την MQB evo όσο και την MEB. Aπό την MQB το Audi θα πάρει τη δυνατότητα να βάλει υβριδική τεχνολογία μαζί με όλους τους κινητήρες της, φυσικά να προσθέσει δίκτυο 48 Boλτ, να προσθέσει φόρτιση από πρίζα αλλά και μια ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ.. Τα στοιχεία της MEB αντίστοιχα θα επιτρέψουν αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για έως και 500 χλμ.. Και πόσο καλά μπορεί ταιριάξει η σπορ εικόνα με την ηλεκτροκίνηση το έδειξε το πρόσφατο πρωτότυπο e-tron GT που έδειξε η Audi στην Έκθεση του Λος ¶ντζελες. 

Η BMW με την κίνηση πίσω, η Mercedes με μια σημαντικά αναβαθμισμένη CLA και η Audi με έναν ιδιόμορφο διάδοχο του ΤΤ – τα premium μικρομεσαία μπαίνουν γερά στο παιχνίδι. 

Η άποψή μας
Τα νέα αυτά τετράθυρα κουπέ κλείνουν την τρύπα ανάμεσα στα παραδοσιακά μικρομεσαία και τα πιο «ενήλικα» μεσαία. Είναι μια πιο συναρπαστική επιλογή έναντι του κλασικού segment C. H αρχή θα γίνει το 2019, με τη BMW να ποντάρει ξανά στην πίσω κίνηση και τον διάσημο εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της.  

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto