KERDISTE_BRIDGESTONE
Τροχαίο με εγκατάλειψη τραυματισμένου: Πότε θα σταματήσει αυτή η τρέλα;

Τροχαίο με εγκατάλειψη τραυματισμένου: Πότε θα σταματήσει αυτή η τρέλα;

1.887 Επισκέψεις στο άρθρο (7/12/2022)

Τόσα τροχαία με εγκατάλειψη μέσα σε λίγους μήνες. Τι πρέπει να γίνει για να μην ξαναδιαβάσουμε σχετικές ειδήσεις; Αυστηρότερες ποινές, ενημέρωση από μικρή ηλικία ώστε να αποκτήσουμε οδηγική και κοινωνική παιδεία ή κάτι άλλο;

Πού θα φτάσει αυτή η κατάσταση με νέους ανθρώπους να χάνονται τόσο άδικα;

Δυστυχώς κάθε τρεις και λίγο διαβάζουμε για τροχαία με τραυματισμό άλλου οδηγού, επιβάτη ή πεζού, κάποιες φορές ακόμα και θανάσιμο, όπου ο οδηγός εγκατέλειψε το σημείο και δεν έμεινε να βοηθήσει ο ίδιος ή έστω να καλέσει για βοήθεια. Πρόκειται είτε για σύγκρουση μεταξύ 2 οχημάτων, όπου πολύ συχνά οι οδηγοί που φέρουν την ευθύνη φεύγουν από το σημείο της σύγκρουσης, είτε για παράσυρση πεζού, ακολουθούμενη από εγκατάλειψη του τραυματία.

Το βασικό θέμα σε μια τέτοια περίπτωση, πέραν του ανήθικου της πράξης, είναι πως εγκαταλείποντας το σημείο με τυχόν τραυματίες, αυξάνεις τις πιθανότητες ο τραυματισμός να γίνει θανάσιμος καθώς χάνεται χρόνος, που πολλές φορές είναι πολύτιμος. Σκεφτείτε ένα παράδειγμα με ατύχημα σε ερημική τοποθεσία. Ο τραυματίας εάν δεν έχει τις αισθήσεις του, ουσιαστικά παραμένει αβοήθητος και ο μόνος που μπορεί να τον βοηθήσει είναι ο άλλος εμπλεκόμενος οδηγός, είτε δίνοντάς του τις πρώτες βοήθειες ή καλώντας άμεσα το ΕΚΑΒ. Σε αντίθετη περίπτωση το θύμα μπορεί να παραμείνει για ώρες αβοήθητο αυξάνοντας δραματικά τις πιθανότητες να χάσει τη ζωή του.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τι πρέπει να γίνει όμως για να αλλάξει αυτό; Αρχικά η σωστή ενημέρωση των πολιτών από νεαρή ηλικία, η δημιουργία αισθήματος ευθύνης στους νέους πριν καν πιάσουν τιμόνι στα χέρια τους, αποτελεί θεμέλιο λίθο. Έπειτα, η ενημέρωση πρέπει να είναι συνεχής και να απευθύνεται στον γενικό πληθυσμό. Με καμπάνιες και σεμινάρια σε χώρους εργασίας και εκπαίδευσης, μέσω διαδικτύου, τηλεόρασης και ραδιοφώνου, παρουσιάζοντας πραγματικά γεγονότα, έρευνες κ.λπ. που να αποδεικνύουν την σημαντικότητα της παραμονής στο σημείο για βοήθεια σε τυχόν τραυματίες, αλλά και το νομικό πλαίσιο γύρω από τέτοιες περιπτώσεις.

Η νομοθεσία είναι ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας πρόληψης τέτοιων περιστατικών. Αφενός η σωστή ενημέρωση σχετικά με το τι ορίζει ο νόμος, η παραδειγματική τιμωρία όσων προκαλούν τροχαίο με εγκατάλειψη και αφετέρου η αυστηροποίηση των ποινών (αυτή τη στιγμή η ανώτερη ποινή φυλάκισης σε περίπτωση εγκατάλειψης με νεκρό είναι τα 5 έτη), να έχουν αποτέλεσμα.

Τέλος, καλύτερη αστυνόμευση, με περισσότερες περιπολίες και κάμερες σε σημεία που προκαλούνται συχνότερα τροχαία και περιστατικά επικίνδυνης οδήγησης, σίγουρα θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά, τόσο στην επικίνδυνη οδήγηση, όσο και στην εγκατάλειψη του σημείου του τροχαίου.

Εσείς όμως τι λέτε; Τι πρέπει να γίνει για να μην ξαναδούμε περιστατικό όμως αυτό με την εγκατάλειψη της νεαρής κοπέλας στη Θεσσαλονίκη μετά από τροχαίο που τελικά έχασε τόσο άδικα τη ζωή της;
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
VOLVO ELECTRIFY
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel