Θα πλήρωνες για update στο αυτοκίνητο όπως στο κινητό;

Θα πλήρωνες για update στο αυτοκίνητο όπως στο κινητό;

8.977 Επισκέψεις στο άρθρο (23/2/2022)

Κάποια αυτοκίνητα παίρνουν δωρεάν την πρώτη αναβάθμιση λογισμικού, όμως αργότερα το τσάμπα θα κοπεί!

 

Αμάξια με... αναβάθμιση μέσω ίντερνετ!

Όποιος έχει κινητό ηλικίας άνω των δύο ετών, ξέρει καλά τον πόνο. Ενώ η συσκευή είναι «μια χαρά», οι αναβαθμίσεις κόβονται από ένα σημείο και μετά, και έτσι τελειώνουν τόσο τα «μπαλώματα» στην ασφάλεια, αλλά και οι καινούργιες λειτουργίες. Στο ίδιο «καλούπι» τώρα θα μπουν και τα αυτοκίνητα.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παίρνουν ταχύρυθμα μαθήματα από την κινητή τηλεφωνία. Εντάξει, ακόμη δεν έχουμε αυτοκίνητα με συνδρομή, αν και έχει πέσει ήδη στο τραπέζι από κάποιες μάρκες να δίνουν αμάξια φουλ έξτρα με «κλειδωμένες» τις περισσότερες λειτουργίες οι οποίες θα «ξεκλειδώνουν» πληρώνοντας με τον μήνα ό,τι χρειάζεσαι (π.χ. κλιματισμό το καλοκαίρι, θερμαινόμενα καθίσματα το χειμώνα κ.ο.κ.). Όμως οι αναβαθμίσεις λογισμικού ήρθαν για να μείνουν.

Φυσικά, παρά τη δημοσιότητα που πήρε η αναβάθμιση του ID.3, με τα αρχικά ΟΤΑ (over the air) δηλαδή μέσω τεχνολογίας WiFi εκεί που κάθεται, αντί να «κουμπώσει» σε βύσμα στον αντιπρόσωπο, η VW δεν είναι η πρώτη που το κάνει. Η Tesla ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε αυτή τη διαδικασία για να κρατάει τα αυτοκίνητά της ενημερωμένα με την... τελευταία λέξη της μόδας.

Γιατί χρειάζεται όμως τώρα να είναι updated που λέμε και στα Ελληνικά, και γιατί δεν χρειαζόταν πριν; Μα πολύ απλά, γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι συσκευές που ελέγχονται αποκλειστικά από ηλεκτρονικά, και μεγάλο μέρος της αποδοτικότητάς τους και της λειτουργίας τους έχουν να κάνουν με το λογισμικό που τα ελέγχει.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Μία αναβάθμιση του λογισμικού, εκτός του ότι λύνει πιθανά προβλήματα, προσθέτει καλύτερη απόδοση, καλύτερη λειτουργία και περισσότερες δυνατότητες.

Αλλωστε, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ εξελιγμένοι υπολογιστές χτισμένοι γύρω από μία μπαταρία και ένα μοτέρ. Έχουν ανάγκη πολύ προχωρημένο λογισμικό το οποίο εξελίσσεται συνεχώς, άρα η λογική των αναβαθμίσεων είναι απαραίτητη. Όμως μαζί με την ανάγκη για καλύτερο λογισμικό, έρχεται και το μάρκετινγκ. Γιατί μαζί με τις βελτιώσεις έρχονται και οι καλύτερες ή νέες υπηρεσίες. Έρχεται επίσης η ανάγκη διατήρησης μιας σχέσης με το εργοστάσιο. Και τα δύο αυτά στοιχεία μπορούν να εξαργυρωθούν.

Η μία περίπτωση είναι οι αναβαθμίσεις αυτές να είναι δωρεάν για ένα διάστημα, 4 ή 5 ετών, και μετά να επεκτείνονται με κάποιο κόστος. Ή να κόβονται τελείως με το τέλος ζωής του μοντέλου, όπως αυτό καθορίζεται από τον κατασκευαστή, ίσως ως ένα μέτρο πίεσης αγοράς νέου. Η άλλη είναι κάποιες νέες δυνατότητες που έρχονται από τις αναβαθμίσεις, να χρεώνονται έξτρα. Αυτό για παράδειγμα λέει η VW, πως δηλαδή σε αντίθεση με την Tesla που κάνει τις αναβαθμίσεις δωρεάν, οι Γερμανοί θα έχουν κάποιες επιλογές με έξτρα κόστος. Η Tesla, για παράδειγμα, έχει προσθέσει την αυτόνομη οδήγηση σχεδόν αποκλειστικά μέσω αυτών των αναβαθμίσεων. Δεδομένου πως πρόκειται για νέα παροχή, η VW σκέφτεται πως αυτό μπορεί να το χρεώνει έξτρα.

Ποιά αναβάθμιση θα άξιζε να πληρώσετε; Και πόσο μια τέτοια πολιτική θα ξεχωρίσει ποιά μάρκα αγοράζετε και ποιά όχι; Είναι (και) οι αναβαθμίσεις τώρα κάτι που πρέπει να ελέγξετε πριν διαλέξετε μάρκα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
moto