VW εναντίον Tesla: Έχουν ελπίδα οι Γερμανοί;

3.734 Επισκέψεις στο άρθρο (18/1/2021)

Η αμερικανική μάρκα μπορεί ακόμη να είναι ανύπαρκτη στην Ελλάδα, όμως στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο έχει βάλει τα δύο πόδια των Γερμανών σε ένα ηλεκτρικό παπούτσι. Τώρα η VW αντεπιτίθεται. Έχει ελπίδα;

 

Μόνο το Tesla 3 ήταν αρκετό να έρθει και να ταράξει τα νερά των Γερμανών, και να κάθεται από τον Δεκέμβριο του 2019 στην πάνω θέση της μεσαίας premium κατηγορίας. Ένα αμερικανικό ηλεκτρικό μοντέλο πουλάει περισσότερο από το Audi A4 με τις πάμπολες εταιρικές πωλήσεις του, την 3άρα με τον κόσμο που τη λατρεύει, και την C-Class που έχει τους πιο παραδοσιακούς πελάτες. Και δε φτάνει που είναι αμερικανικό το Tesla 3, είναι και αποκλειστικά ηλεκτρικό, ενώ τα άλλα όχι.

Ο αντίλογος δεν αργεί φυσικά, και οι Γερμανοί αντεπιτίθενται. Ήδη στις μεγάλες αγορές ηλεκτρικών όπως στη Νορβηγία όπου τα ηλεκτρικα είναι πάνω από το 60% της αγοράς, η Audi με το e-Tron έκανε αισθητή την παρουσία της, κόβοντας κίνηση από την Tesla, αν και οι αμερικανοί δυσκολεύονται με τις παραγγελίες, αφού έχουν περισσότερες από όσες προλαβαίνουν να παραδίδουν.

Η VW θέλει να πιστεύει πως τα δικά της αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, θα ξεριζώσουν την Tesla από την αγορά αφού θα είναι όχι μόνο πιο προσιτά, αλλά κυρίως πιο «ευρωπαϊκά» και πιο κοντά σε αυτό που στην Ευρώπη μάθαμε να αγαπάμε, γερμανικά αυτοκίνητα. Με το ID.3 και το ID.4, η VW έχει την τεχνολογία που χρειάζεται, έχει και την παρουσία που απαιτείται. Η αγορά ηλεκτρικών αυτή τη στιγμή απαιτεί τα μοντέλα αυτά να «δείχνουν» ηλεκτρικά. Και τίποτε δεν δείχνει πιο ηλεκτρικό από ένα Tesla. Η VW με την ξεχωριστή της γκάμα ελπίζει ακριβώς το ίδιο, να γίνει δηλαδή η σειρά ID των μοντέλων της ταυτόσημη με την ηλεκτροκίνηση.

Όμως υπάρχει μια διαφορά. Ναι, η Ευρώπη θέλει γερμανικά αυτοκίνητα, όμως όταν μιλάμε για ηλεκτρικά, οι αμερικανοί έδειξαν ότι πρώτον δεν είναι οι Γερμανοί που «το κάνουν καλύτερα», και δεύτερον, ότι όταν μιλάμε για ηλεκτρικά, το πράγμα είναι τόσο νέο που όλοι αξίζουν μια ευκαιρία. Και στην ίδια ευκαιρία καλπάζουν τώρα και οι Γάλλοι και οι Κορεάτες και οι Ιάπωνες. Η τράπουλα ανακατεύεται και το «παλιό, καλό, γερμανικό» αυτοκίνητο πιθανώς να έχασε τη θέση που κάποτε είχε στην αγορά, και πιθανώς στα ηλεκτρικά η θέση αυτή να μην ανακτηθεί ποτέ, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της VW και των άλλων Γερμανών κατασκευαστών.

Τι λέτε λοιπόν, έχει ελπίδα η VW να «ρίξει» την Tesla; Ή ακόμη να «καπελώσει» την αγορά των ηλεκτρικών τώρα που στα ηλεκτρικά Αμερικανοί, Γάλλοι, Κορεάτες και Ιάπωνες πήραν το πάνω χέρι; Τι λέτε;

ELASTIKA 2024
NISSAN