Δοκιμή: VW Polo με 95 PS

19.358 Επισκέψεις στο άρθρο (29/7/2018)

Το VW Polo με τον 1,6 TDI με τα 95 άλογα, αποτελεί αυτή τη στιγμή την ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του γερμανικού μοντέλου μετά από τη βασική των 80 ίππων.

What is new
- Με 1,6 TDI 95 ίππων
- Καίει 6,1 λτ./100 χλµ.
- Κοστίζει 16.600 ευρώ

Το πετρελαιοκίνητο Polo µε τον 1.600άρη κινητήρα των 95 ίππων είναι η ιδανικότερη επιλογή στη γκάμα του Polo, για όσους επιμένουν ακόμα στο diesel καύσιμο. Τουλάχιστον προς το παρόν βέβαια, καθώς ο συγκεκριμένος κινητήρας υπάρχει και σε εκδοχή με 115 ίππους, ωστόσο  δεν διατίθεται με το μικρό της VW - χωρίς αυτό να αποκλείεται να αλλάξει στο μέλλον. Η αρχική τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης είναι τα 16.600 ευρώ στο πρώτο εξοπλιστικό επίπεδο Trendline, το οποίο διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Από εκεί και πέρα οι πιο πλούσιες εκδόσεις Comfortline και η κορυφαία Highline είναι διαθέσιμες από 17.250 και 17.890 ευρώ. Οι δύο τελευταίες εκδόσεις προσφέρονται και με το κιβώτιο DSG, με έξτρα κόστος λίγο παραπάνω από 2.000 ευρώ.

Κινητήρας-Επιδόσεις: Με πολιτισμένη λειτουργία 
Ο 1.600άρης TDI με τα 95 άλογα του Polo διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, ειδικά σε συνθήκες ταξιδιού, όπου χάρη και στην καλή ηχομόνωση, το κροτάλισμα του κινητήρα δεν γίνεται αντιληπτό σε κανένα σημείο. Η μέγιστη ροπή των 250 Nm εντυπωσιάζει ως νούμερο, ωστόσο είναι διαθέσιμη σε μικρό φάσμα στροφών, από τις 1.500 έως τις 2.500 σ.α.λ.. Όσον αφορά στις επιδόσεις το 60-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10 δλ. και το 80-120 χλμ./ώρα σε 16 δλ., νούμερα αξιοπρεπή για την κατηγορία. Όσον αφορά στην κατανάλωση σε μικτές συνθήκες υπολογίστε κοντά στα 6,1 λτ./100 χλμ.. Από την άλλη για όσους ταξιδεύουν συχνά, τα νούμερα είναι ερκετά χαμηλότερα, καθώς στον ανοιχτό δρόμο η οικονομία καυσίμου είναι πολύ καλή. 

Εσωτερικό-Χώροι: Πολύ καλή ποιότητα, µοντέρνα σχεδίαση
Η καµπίνα του Polo είναι µε διαφορά η ποιοτικότερη στην κατηγορία, αίσθηση την οποία τονίζει η λάµψη από τον πλούσιο εξοπλισµό και την µεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταµπλό. Η ποιότητα των υλικών και η συναρµογή είναι πραγµατικά σε κορυφαίο επίπεδο, ενώ η εργονοµία είναι απροβληµάτιστη αφού βρίσκεις τα πάντα αµέσως. Και σε αυτή την έκδοση, το Polo δεν κρύβει ότι είναι άνετο και ευρύχωρο. Για τους µπροστά δεν τίθεται φυσικά θέµα, ενώ πίσω έχεις αρκετό αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι. Επιπλέον, τα 355 λίτρα χώρου αποσκευών αποτελούν τιµή κορυφαία για την κατηγορία.

Στο δρόµο: Εξαιρετική ποιότητα κύλισης
Όπως έχουμε δει και στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του Polo που έχουμε δοκιμάσει, έτσι και σε αυτή η ανώτερη ποιότητα κύλισης του γερμανικού μικρού κινείται στα άνω όρια της κατηγορίας. Αντίστοιχα σε πολύ υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η άνεση της ανάρτησης, η οποία «σβήνει» αθόρυβα και αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του δρόμου. Αρκετά αποτελεσματική είναι η συμπεριφορά της ανάρτησης, όπως και του αμαξώματος σε πιο πιεστικές καταστάσεις, με πολύ ψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το τιµόνι να παρέχει σωστή πληροφόρηση κάθε στιγμή και ικανοποιητικό βάρος. Από την άλλη το fun to drive στοιχείο λείπει από το ρεπερτόριο του Polo, καθώς δεν έχει τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα που έχουμε συναντήσει σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Τέλος, τα φρένα στέκονται στο ύψος τους (37,5 µ. για το 100-0 χλµ./ώρα).

Η άποψή μας
Η συγκεκριμένη έκδοση του Polo, απευθύνεται στη μειοψηφία αυτών που επιμένουν στο diesel και τη θεωρούμε καλύτερη επιλογή από αυτή των 80 ίππων, αλλά και μια καλή επιλογή γενικότερα. Στα χρήματα που είναι διαθέσιμη πάντως (16.600 ευρώ), βρίσκει σκληρό αντίπαλο, την έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα βενζίνης με τα 115 άλογα και στο ανώτερο εξοπλιστικό επίπεδο Highline.

Toyota
test center