• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τι ακριβώς είναι το WLTP, τι αλλάζει στον τρόπο μέτρησης και πόσο παραπάνω θα είναι η κατανάλωση που θα ανακοινώνεται;

Εδώ μπορείτε να δείτε τους 2 τρόπους μέτρησης. Με πράσινο είναι οι 2 φάσεις του NEDC, ενώ με μπλέ οι 4 φάσεις του WLTP.

WLTP: Τέλος οι «μούφα» καταναλώσεις;

Διαβάστηκε από 6684 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/9/2018
 

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων για τα νέα αυτοκίνητα υπολογίζονται βάσει μιας νέας διαδικασίας, του WLTP. Τι ακριβώς είναι το WLTP, τι αλλάζει στον τρόπο μέτρησης και πόσο αυξάνονται οι εργοστασιακές καταναλώσεις;

Τα αρχικά WLTP σημαίνουν Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (Εναρμονισμένη Διεθνώς Διαδικασία Δοκιμών για Ελαφρά Οχήματα) και αυτή η διαδικασία αντικαθιστά το προηγούμενο πρότυπο NEDC που ίσχυε από το 1997 μέχρι και την 31η Αυγούστου 2018.

Το WLTP βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα. Το νέο πρότυπο αναπτύχθηκε βάσει στοιχείων που συλλέχθηκαν παγκοσμίως και καλύπτει κυκλοφοριακές συνθήκες από την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης έως τα ταξίδια σε αυτοκινητοδρόμους, αντίθετα από το NEDC, που η εγκυρότητα του ήταν ανέκαθεν υπό αμφισβήτηση, αφού δεν λάμβανε υπόψιν τον τρόπο οδήγησης του οδηγού αλλά και τον εξοπλισμό-έξτρα βάρος, του εκάστοτε οχήματος. Κανείς δεν πίστευε τις τιμές που έδιναν οι κατασκευαστές και αυτό έπρεπε να αλλάξει!

Τι άλλαξε;
Αρχικά η μέγιστη ταχύτητα κίνησης είναι κατά 10 χλμ./ώρα μεγαλύτερη από ό,τι στο NEDC (130 χλμ./ώρα), ενώ η μέση ταχύτητα κίνησης ανέβηκε στα 47 χλμ./ώρα, αρκετά περισσότερα από τα 33 χλμ./ώρα που ίσχυαν μέχρι τώρα. Ο χρόνος που το αυτοκίνητο είναι στο ρελαντί μειώθηκε στο 13% από το 25% που ίσχυε με τον NEDC, ενώ υπάρχουν πολύ περισσότερες αυξομειώσεις ταχύτητας, έτσι ώστε να προσεγγίζεται όσο γίνεται η συμπεριφορά του οδηγού στην πόλη.

Η θερμοκρασία του εργαστηρίου που γίνεται η δοκιμή είναι σταθερή στους 23° C, ενώ στον NEDC ήταν από 20 έως 30° C, καθώς ανάλογα τον τύπο του κινητήρα, οι κατασκευαστές είχαν το περιθώριο να δημιουργήσουν πιο βολικές συνθήκες για χαμηλότερη κατανάλωση. Ο πλήρης κύκλος WLTP διαρκεί περίπου 30 λεπτά, ενώ στο NEDC προβλεπόταν μόνο 20 λεπτά. Το μήκος της διαδρομής υπερδιπλασιάστηκε στα 23, αντί για 11 χιλιόμετρα που ήταν.

Στο WLTP λαμβάνεται επίσης υπόψη η επίδραση του προαιρετικού εξοπλισμού στο βάρος, την αεροδυναμική, την αντίσταση κύλισης, και την κατανάλωση του ηλεκτρικού δικτύου, γι` αυτό γίνονται ξεχωριστά τεστ για κάθε επίπεδο εξοπλισμού ενός μοντέλου. Συστήματα που καταναλώνουν ρεύμα, όπως ο κλιματισμός ή τα θερμαινόμενα καθίσματα, συνεχίζουν να παραμένουν απενεργοποιημένα κατά τη δοκιμή.

Αυτό που προκύπτει είναι ότι σύμφωνα με το WLTP οι μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων μεγαλώνουν από 20% έως 30% σε σχέση με τον NEDC. Αρα για ένα αυτοκίνητο που είχε κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ., τώρα υπολογίστε κοντά στα 6,3 λτ. 100 χλμ..

Υπάρχει παράδειγμα;
Το νέο Civic diesel με τον εξελιγμένο 1.6 i-DTEC, καθυστέρησε 1.5 χρόνο να βγει στην παραγωγή (παρότι υπήρχε και το αμάξωμα και ο κινητήρας) και αυτό γιατί οι άνθρωποι της Honda ήθελαν να το ανακοινώσουν με βάση τα νέα πρότυπα μετρήσεων κατανάλωσης-ρύπων. Στον πίνακα που ακολουθεί θα δείτε την πραγματική διαφορά στην κατανάλωση και τους ρύπους μεταξύ WLTP και NEDC.

Πηγή: honda-cars.gr

Όσον αφορά τις εταιρείες και ποιους ρύπους θα δει ένας επίδοξος αγοραστής που θα επισκεφτεί  μια έκθεση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συστήσει να αλλάξουν οι πίνακες με βάση το νέο πρότυπο μετρήσεων έως την 1η Ιανουαρίου 2019.

Τώρα λοιπόν με τα νέα πρότυπα μετρήσεων, θα τρώμε λιγότερο σανό με τις καταναλώσεις; Εσάς πως σας φαίνεται αυτή η αλλαγή;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Tasos

    Ε καλά και πάλι σανοκροκετες θα τρώμε γιατί τελικά αυτά που καίνε στην πραγματικότητα δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που λένε.

      5
  • περισσότερα σχόλια

Αποκλειστικό: Η νέα Mercedes GLB

Δοκιμή: Ford Fiesta Active

Ποιες εταιρείες θα αφανίσει η ηλεκτροκίνηση;

Οδική βοήθεια: Aχρηστη ή πιο πολύτιμη από ποτέ;

Η κίνηση στους δρόμους

Τα 5 μικρά crossover με την καλύτερη κατανάλωση

25 Χρόνια AutoΤρίτη: Η εξέλιξη της ασφάλειας

Τι ξέρεις για το ηλεκτρικό χειρόφρενο;

Δοκιμή: Νέο Audi A1 Sportback

Top 20 νέα μοντέλα του 2019

Χωματερή γερμανικών ελαστικών η Ελλάδα;

7 Μίνι με 10.000 ευρώ

Χεράς με BMW 325i δίνει πόνο

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1,3 λτ. 140 PS

Τop 25 αυτοκίνητα στα 25 χρόνια AutoΤρίτη

MEGA Αφιέρωμα: 25 χρόνια AutoΤρίτη

Κάντε αναφορά: Δείτε ποια αυτοκίνητα είναι ΦΕΤΟΣ για κλωτσιές

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

RENAULT: Total Care 5+ Aπολαύστε τη φροντίδα Renault με συνολικό όφελος έως και 30%

CITROEN: Ποδαρικό με Reverse Sales

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 14.990€

PEUGEOT: Eπιλεγμένα μεταχειρισμένα σαν καινούρια έως 2/2

περισσότερα »