• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η Toyota μόλις παρουσίασε το νέο της υβριδικό σύνολο με κινητήρα 2,0 λτ., ενώ ολοένα και περισσότερες εταιρείες αναμένεται να μπουν στον χορό των μοτέρ τέτοιου κυβισμού.

Ώρα να κοπούν τα χαράτσια στα 2λιτρα

Διαβάστηκε από 25656 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/7/2018
 

Γιατί είναι τώρα η ώρα τα δίλιτρα να απαλλαγούν από τα χαράτσια;

Γιατί είναι τα 2.000 κυβικά τόσο σημαντικά σήμερα; Και γιατί η υπερφορολόγησή τους στην Ελλάδα έρχεται σε αντίθεση με τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση; Τα δίλιτρα πρέπει να χάσουν τα χαράτσια τους και να γίνουν ξανά προσιτά. Γιατί;

Η Ελλάδα είναι η μόνη Ευρωπαϊκή χώρα όπου ο κυβισμός των αυτοκινήτων είναι το πρώτο τεχνικό χαρακτηριστικό που εμφανίζεται στη λίστα. Είναι η μόνη δυτική χώρα που έχει τον κυβισμό στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας. Είναι η μόνη χώρα που έχει φόρο πολυτελείας και τεκμήρια διαβίωσης με βάση τον κυβισμό και είναι η μόνη χώρα που έχει de facto απαγόρευση στα δίλιτρα με όλα αυτά τα χαράτσια.

Όμως ο κινητήρας των 2.000 κυβικών επιστρέφει και είναι κλειδί στις εξελίξεις των επόμενων ετών. Βλέπεις η ηλεκτροκίνηση πλέον είναι αναπόφευκτη. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ικανός να παράγει υψηλή ροπή από μηδέν στροφές, δεν είναι όμως τόσο ικανός στον τομέα της ιπποδύναμης. Δεν είναι τυχαίο ότι τα υβριδικά μοντέλα συνδυάζουν ροπάτους ηλεκτροκινητήρες με ατμοσφαιρικά μοτέρ βενζίνης. Και αυτή η τάση θα συνεχιστεί. Όμως οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί.

Στα επόμενα χρόνια, όπου τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα θα κυριαρχήσουν, η απόδοση του βενζινοκινητήρα θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα υψηλή. Η Mazda ήδη κάνει χρήση 2λιτρου κινητήρα ακόμη και για χαμηλές αποδόσεις 120 ίππων στα μικρομεσαία της. Το μοτέρ αυτό είναι άνετο, έχει πολύ χαμηλές τριβές και δεν καίει τίποτε.

Η Toyota παρουσίασε το δικό της δίλιτρο μοτέρ που έχει μόνο του την ίδια αποδοτικότητα με το υβριδικό σύνολο του Prius. Όμως έχει ανάγκη τα 2.000 κυβικά, και έτσι υβριδικά αυτοκίνητα με δίλιτρους βενζινοκινητήρες θα είναι πολύ συνηθισμένα στα επόμενα χρόνια, ακόμη και σε μικρότερα αυτοκίνητα.

Όταν η τεχνολογία είναι αναγκαία, δεν μπορεί να φορολογείται με φόρο πολυτελείας, να αποτελεί τεκμήριο και να έχει 50% τέλος ταξινόμησης. Τα δίλιτρα μοτέρ είναι αναπόσπαστο μέρος της επόμενης γενιάς μοντέλων, υβριδικών και συμβατικών, που πετυχαίνουν πολύ χαμηλές καταναλώσεις. Μοντέλων που παρά τα 2.0 λίτρα τους μπορεί να είναι μέχρι και μικρά σε διαστάσεις. Τα δύο λίτρα πρέπει να απαλλαγούν από την τριτοκοσμική μεταχείριση που έχουν στην Ελλάδα.

Το θέμα είναι, θα πεισθεί το δημόσιο να κάνει τις αλλαγές; Και αν τελειώσει η υπερφορολόγηση, θα πεισθεί η αγορά να τα προτιμήσει; Ή θα ζει στον τρόμο της εκ νέου υπερφορολόγησης όπως έγινε στο παρελθόν; Εσείς τι λέτε; Θα αγοράσετε 2λιτρο για χαμηλή κατανάλωση; Ή θα φοβάστε την εφορία;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Αργύρης

    Τα διλιτρα θα αργήσουν πάρα πάρα πολλά χρόνια να ξαναπουλησουν μαζικά στην Ελλάδα. (Όπως λέει η παροιμία :Όποιος καεί από την κουρκούτι φυσάει και το γιαούρτι) Κανένας πλέον δεν εμπιστεύεται το Ελληνικό κράτος πού είναι αρπακτικό.

      4
  • Κώστας

    Εγώ ως τρίτεκνος, αγόρασα πριν ένα μήνα 2λιτρο diesel. Ναι, μπορούσα να πάρω και το αντίστοιχο 1400 βενζίνη, αλλά ρε παιδιά, άλλη η κατανάλωση του diesel, άλλη η ροπή του. Και όταν έχεις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες τα κοιτάς αυτά. Και το δίλιτρο ήταν μονόδρομος. Από την μία οφελήθηκα φυσικά αφού μου αναγνωρίζει το κράτος τις αυξημένες αυτές ανάγκες και δεν πληρώνω το τέλος ταξινόμησης, από την άλλη όμως με θεωρεί πλούσιο και μου βάζει τον φόρο πολυτελείας. Μία η άλλη φυσικά μου έρχεται αφού κάνω απόσβεση με την χαμηλότερη κατανάλωση και τα χαμηλότερα τέλη λόγω και χαμηλότερων ρύπων, αλλά γιατί βρε παιδιά; Και είμαι πάντα και με το άγχος τι άλλο μπορεί να σκεφτούν για τα δίλιτρα και θα μου το ρίξουν στο κεφάλι.