Έχασε καθαρά στις wet δοκιμασίες, το Dunlop. Πήρε το αίμα του πίσω, από το Michelin, στο στεγνό!
2 Φωτογραφίες »

Έχασε καθαρά στις wet δοκιμασίες, το Dunlop. Πήρε το αίμα του πίσω, από το Michelin, στο στεγνό!

73.469 Επισκέψεις στο άρθρο (30/5/2023)

H διαφορά μετράει (και στα χρόνια). Κατασκευής 2016 το Sport Maxx RT2 της Dunlop, του 2022 το Michelin Primacy4+. Τα έκανε μούσκεμα το Dunlop σε wet φρένα και Elk (κράτημα). Τα πήγε πολύ καλύτερα από το Michelin στο στεγνό κράτημα, με 4,2 χλμ./ώρα γρηγορότερο πέρασμα!

Ελαστικό επιδόσεων από τη Dunlop ή premium Michelin;

Έχουν ίδιο δείκτη οικονομίας καυσίμου (Fuel C), ίδια αξιολόγηση στην πρόσφυση στο βρεγμένο (Wet A), ίδιο δείκτη φορτίου «94» (έως 2.680 κιλά). Κι όμως, υπάρχει μία παράμετρος στην ετικέτα του ελαστικού που διαφοροποιεί το Dunlop Sport Maxx RT2 και Michelin Primacy 4+. Στην περίπτωση του Dunlop αναφερόμαστε σε Ultra-High Performance (UHP) θερινό ελαστικό επιδόσεων, όπως αποτυπώνεται και από τον μεγάλο δείκτη ταχύτητα «Y» (έως 300 χλμ./ώρα). Από την άλλη πλευρά, το premium ελαστικό της Michelin υπόσχεται πιο all around συμπεριφορά, με δείκτη ταχύτητας «V» (έως 240 χλμ./ώρα).
 
Ναι, αλλά ποιο ελαστικό είναι καλύτερο και γιατί; Τις απαντήσεις θα δώσει το AutoΤρίτη Test Center και οι δοκιμασίες που πραγματοποιούμε σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα στις υψηλών προδιαγραφών εγκαταστάσεις του Driving Academy στο Μαρκόπουλο Αττικής.

Στο στεγνό: Ρεκόρ στο ELK test για το Dunlop, στα ίδια (πάνω-κάτω) τα φρένα

Το ELK test, η σημαντικότερη δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας, είναι μία διαδικασία που αναδεικνύει περισσότερο σπορ «κατασκευές». Είτε μιλάμε για μοντέλα με την αντίστοιχη ρύθμιση ανάρτησης όπως το ήπια υβριδικό Ford Puma των 125 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (αυτοκίνητο αναφοράς), είτε για την κλάση των ελαστικών.
 
Στην προκειμένη, το ελαστικό της Dunlop εστιάζει στις επιδόσεις, αξιοποιώντας και την τεχνογνωσία της εταιρείας με τις νίκες στον 24ωρο αγώνα της πίστας του Nürburgring. Και για να μιλήσουμε με αριθμούς, τα 81 χλμ./ώρα στο ELK test του στεγνού είναι ταχύτητα - ρεκόρ μεταξύ των θερινών ελαστικών που έχουμε μετρήσει. Μην ξεχνάμε πως το Dunlop Sport Maxx RT2 έχει κατασκευαστεί από επαναστατικό υλικό πέλματος (ίχνος επαφής πέλματος), με συγκολλητική ρητίνη για μέγιστη πρόσφυση στο στεγνό οδόστρωμα, ενώ επίσης έχει μεγάλα μπλοκ εξωτερικού ώμου, για βελτιωμένη πρόσφυση στις στροφές.
 
Πετυχημένη ταχύτητα εισόδου στα 76,8 χλμ./ώρα σημείωσε το Michelin Primacy 4+, το οποίο παρουσίασε καλή πρόσφυση καθ άμεσο έλεγχο κατευθυντικότητας στις κινήσεις του τιμονιού. Το premium ελαστικό της Michelin, μάλιστα, χρειάστηκε κατά τι μικρότερη απόσταση για να «κοκκαλώσει» στο στεγνό (25,8 μ.), χωρίς πάντως η διαφορά των 0,6 μέτρων (26,4 μ. το Dunlop) να επηρεάζει στο ελάχιστο την εξαιρετική εικόνα που παρουσίασε το Sport Maxx RT2.


Dunlop Sport Maxx RT2 Vs Michelin Primacy 4+
2 Φωτογραφίες »

Dunlop Sport Maxx RT2 Vs Michelin Primacy 4+

Στο βρεγμένο: Σημαντικό προβάδισμα για το Michelin

Μεταξύ των κορυφαίων ελαστικών στο βρεγμένο συγκαταλέγεται το Michelin Primacy 4+. «Κλειδί» για τα πολύ καλά αποτελέσματα είναι η τεχνολογία MICHELIN EverGrip που ενσωματώνει το ελαστικό όπου δύο στρώματα γόμας συνεργάζονται μεταξύ τους για να αντισταθμίσουν την απώλεια βάθους του πέλματος και να απομακρύνουν καλύτερα το νερό. Στην πράξη, το Ford Puma με τα Primacy 4+ έδειξε αρκετά... άνετο στο ELK test (67,4 χλμ./ώρα), έχοντας καλή πρόσφυση σε όλο το διάδρομο, με προοδευτική και ελεγχόμενη αντίδραση ακόμη και πάνω από το όριο. Δεύτερη καλύτερη επίδοση στα «βρεγμένα φρένα» ήταν, δε, τα 29,1 μέτρα από τα 80 χλμ./ώρα.
 
Στον αντίποδα, σε πιο χαμηλούς... ρυθμούς κινήθηκε το Sport Maxx RT2. Πιο συγκεκριμένα, το UHP ελαστικό της Dunlop δεν έπιασε τα όρια μας, είτε αναφερόμαστε στο ELK test (64,6 χλμ./ώρα), είτε στο φρενάρισμα πανικού (34 μέτρα).

Τιμή, εγγύηση & η γνώμη μας

Και πόσο κάνουν; Κόστος 596 ευρώ, χωρίς την τοποθέτηση, έχει μία 4άδα ελαστικών Michelin Primacy 4+. Είναι ακριβότερο από το Dunlop (556 ευρώ), αλλά και το ακριβότερο θερινό ελαστικό, γενικότερα, στη διάσταση που πραγματοποιούμε τις δοκιμές (215/55 R17). Από εκεί και πέρα, αμφότερες οι εταιρείες δίνουν εγγύηση αντικατάστασης 1 έτους, ακόμη και με δική σου υπαιτιότητα, με την Michelin +5.000 χλμ. παραπάνω όριο (20.000).
 
Σε κάθε περίπτωση, αν ψάχνεις εμπορίες ελαστικών & προσφορές τους, δες με 1 κλικ εδώ.

Kαι από… χαρακτήρα; Μεγάλη κουβέντα (ή κουβέντα να γίνεται). Touring ο χαρακτήρας του Primacy 4+, επιδόσεων του Sport Maxx RT2.  Αν θες μια πιο «ήσυχη βόλτα» επιλέγεις το Primacy 4+, αν θες κάτι πιο «επιθετικό» (μα και με «κόστος» σε διάρκεια ζωής) επιλέγεις το Sport Maxx .

Σε κάθε περίπτωση, οι experts της αγοράς δίνουν το εξής tip ως απάντηση (σε αντίστοιχα διλήμματα) > Τα touring ελαστικά και τα επιδόσεων έχουν, από σχεδιασμό τους, διαφορετικά target groups κατόχων (ανάλογα τον τύπο του οχήματος & τις προτιμήσεις του οδηγού). ¶λλα αυτοκίνητα μπορούν να επωφεληθούν «φορώντας» ελαστικά και των 2 κατηγοριών, ενώ για άλλα η καλύτερη προσέγγιση είναι να παραμείνουν στην κατηγορία (τύπο) ελαστικού με το οποίο το αυτοκίνητο ήρθε απ το εργοστάσιο (π.χ. με επιδόσεων). Στο τέλος της ημέρας, όλα εξαρτώνται από τις ανάγκες, τις προτιμήσεις και φυσικά ...τον προϋπολογισμό του κατόχου. Σε κάθε περίπτωση ο υποψήφιος αγοραστής στην αγορά κάθε μέρα βρίσκεται σε τέτοια «διλήμματα» (οι έμποροι και τα e-shops  του παραθέτουν ελαστικά touring πολλές φορές χαρακτηρίζοντας τα ως «premium-touring» ή ως «επιδόσεων» ενώ ταυτόχρονα του τοποθετούν στην shopping list και τα «καθαρόαιμα» sport επιδόσεων).

Συνέχεια του άρθρου >>>
Σελίδα 2Dunlop VS Michelin: Τι λένε 2 γνωστοί επαγγελματίες της αγοράς Ελαστικών
Mercedes
test center