Ένα «φτιαγμένο» αμάξι πουλιέται το ίδιο εύκολα με ένα «μαμά»; Μήπως οι βελτιώσεις διώχνουν επίδοξους αγοραστές; Εσείς τι λέτε;
Το πήρες γρήγορο και το έκανες ακόμη πιο γρήγορο. Το έψαξες, το μελέτησες, το δοκίμασες το μέτρησες και το έκανες θηρίο. Και τώρα το πουλάς. Περιμένεις να πάρεις τα λεφτά σου πίσω; Ή μήπως να μην το πλησιάζει κανείς στη θέα όλων των βελτιώσεων;
Εσείς πως βλέπετε μια αγγελία για βελτιωμένο αυτοκίνητο; Για κάποιους ίσως να ακούγεται ως τρελή ευκαιρία, αφού θα αποκτήσουν όλα όσα με κόπο κάποιος άλλος κατάφερε: να χτίσει ένα θηρίο. Η βελτίωση εξάλλου δεν είναι εύκολη υπόθεση, και σίγουρα δεν είναι φθηνή υπόθεση.
Για κάθε κατεβατό με αυτοκόλλητα κάτω από τον εξωτερικό καθρέφτη του οδηγού έχει δαπανηθεί μία μικρή περιουσία, εξάλλου, και αυτός που τα πλήρωσε τα θέλει πίσω. Και τα περιμένει. Εξάλλου στα μάτια τα δικά του η βελτίωση που πέτυχε έχει αυξήσει την αξία του αυτοκινήτου του.
Και πως αλλιώς να το δει, αφού το πήρε 180-200 άλογα και το έχει φτάσει 280-320. Πως να το δει όταν το πήρε με διπίστονες δαγκάνες και κάτι μικρούς δίσκους και τώρα το αυτοκίνητο φορά εξαπίστονες εμπρός διπίστονες πίσω με διάτρυτους δίσκους και κόκκινες δαγκάνες. Ζάντες από 911 Turbo S και λάστιχα που το ένα κοστίζει όσο δύο μισθοί ανθυπολοχαγού. Το αυτοκίνητο πάνω του έχει πολύ χρήμα. Και πολύ γκάζι.
Όμως στα μάτια του αγοραστή, το αυτοκίνητο αυτό μπορεί να δείχνει μία τελείως διαφορετική εικόνα. Μία εικόνα που να λέει “μην πλησιάζεις”. Από τη μία οι πειραματισμοί μπορεί να μην έχουν τελειώσει, τα προβλήματα να μην έχουν λυθεί και η αξιοπιστία να είναι παντελώς άγνωστη. Ποιός θα αγόραζε πειραματόζωο για κατοικίδιο;
Από την άλλη ένα αυτοκίνητο με τόση βελτίωση σίγουρα κάπου θα έπρεπε να αποδείξει τις ικανότητές του. Που σημαίνει ότι κάποιος το έχει πάει στο όριο για πολύ περισσότερες ώρες απΆότι θα ευχαριστούσε έναν πιθανό δεύτερο ιδιοκτήτη. Το αυτοκίνητο φωνάζει πως έχει “δουλευτεί”. Δεν είναι ότι καλύτερο.
Ποιός λοιπόν θα αγοράσει και θα πληρώσει τη διαφορά που ζητάει ο πωλητής για τη βελτίωση; Κάποιος που του αρέσει η βελτίωση, θα πεις, αλλά η βελτίωση είναι σαν τις συλλογές: θες να την κάνεις μόνος σου, όχι να την πάρεις έτοιμη. Οπότε κανείς θα κοιτάξει ένα “μαμά” μοντέλο κι ας έχει τα μισά άλογα από ένα βελτιωμένο.
Συμφωνείτε; Νομίζετε πως τα λεφτά που πάνε σε βελτίωση τα παίρνει κανείς πίσω στη μεταπώληση; Και τελικά διευκολύνουν ή δυσκολεύουν την πώληση δεύτερο χέρι; Εσείς θα αγοράζατε ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο; Τι λέτε;
Κατ αρχάς δεν θίγεται το πιο σημαντικό. Οποιαδήποτε αύξηση της ιπποδύναμης πέραν του 20% είναι παράνομη στην Ελλάδα. Δεν μπορείς να πάρεις ενα αμάξι 100 άλογα και να το κάνεις 300. Ούτε στην άδεια μπορεί να περαστεί, ούτε κτεο περνάει χωρίς λάδωμα. Και το πιο σημαντικό, δεν καλύπτει η ασφαλιστική σε περίπτωση ατυχήματος από την στιγμή που έχουν αλλάξει τα εργοστασιακα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Μας έχετε πρήξει με τα ντίζελ που κυκλοφορούν παράνομα στην Αττική, και με τις παράνομα βελτιωμένες σκοτωστρες με τους ξηλωμενους καταλύτες όχι μόνο δεν ασχολείστε αλλά τις θαυμαζετε κιόλας....εννοείται πως καθε νοήμων άνθρωπος που σέβεται τα λεφτά του, μένει μακρυά απο τέτοια εκτρώματα. Αλλιώς ας αιμορραγεί κάθε λίγο στα.συνεργεία. Αν θέλεις αμάξι επιδόσεων, το παίρνεις έτοιμο. Τώρα αν μιλάμε για αισθητική βελτίωση, καμιά ζαντουλα, καμιά εξάτμιση οκ. Αλλά μέχρι εκεί....
Κατ αρχάς δεν θίγεται το πιο σημαντικό. Οποιαδήποτε αύξηση της ιπποδύναμης πέραν του 20% είναι παράνομη στην Ελλάδα. Δεν μπορείς να πάρεις ενα αμάξι 100 άλογα και να το κάνεις 300. Ούτε στην άδεια μπορεί να περαστεί, ούτε κτεο περνάει χωρίς λάδωμα. Και το πιο σημαντικό, δεν καλύπτει η ασφαλιστική σε περίπτωση ατυχήματος από την στιγμή που έχουν αλλάξει τα εργοστασιακα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Μας έχετε πρήξει με τα ντίζελ που κυκλοφορούν παράνομα στην Αττική, και με τις παράνομα βελτιωμένες σκοτωστρες με τους ξηλωμενους καταλύτες όχι μόνο δεν ασχολείστε αλλά τις θαυμαζετε κιόλας....εννοείται πως καθε νοήμων άνθρωπος που σέβεται τα λεφτά του, μένει μακρυά απο τέτοια εκτρώματα. Αλλιώς ας αιμορραγεί κάθε λίγο στα.συνεργεία. Αν θέλεις αμάξι επιδόσεων, το παίρνεις έτοιμο. Τώρα αν μιλάμε για αισθητική βελτίωση, καμιά ζαντουλα, καμιά εξάτμιση οκ. Αλλά μέχρι εκεί....
Βεβαίως και χάνει αξία ένα φτιαγμένο αμάξι σε σχέση με ένα μαμά. Ευχαριστώ