Υβριδικά τα επόμενα GTI! Γιατί;

3.186 Επισκέψεις στο άρθρο (31/7/2019)

Γιατί τα υβριδικά GTI είναι το μέλλον της κατηγορίας; Θα καταφέρουν να μας «πορώσουν»;

Αν η λέξη υβριδικό σας φέρνει στο μυαλό ένα αυτοκίνητο με περίεργο σχήμα, χωρίς λεβιέ ταχυτήτων και με έμφαση στην οικονομία, τότε το να συζητάμε για GTI ακούγεται μάλλον απίθανο. Κι όμως, τα υβριδικά GTI είναι η επόμενη φάση της κατηγορίας. Γιατί;

GTI χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν γίνεται. Τουλάχιστον όχι ακόμη. Και μέχρι να καταπιούμε και χωνέψουμε την ηλεκτροκίνηση, η κατηγορία των GTI θα έχει ανάγκη από ένα μοτέρ που καίει βενζίνη.  Όμως τα μοτέρ που καίνε βενζίνη δεν μπορούν να είναι πια αυτό που ήταν.

Ήδη με τις νέες μετρήσεις ρύπων και κατανάλωσης WLTP, τα μοτέρ που σχεδιάστηκαν με την προηγούμενη μέθοδο μέτρησης υπόψη, αρχίζουν να αποσύρονται. Γιατί πολύ απλά οι νέες μετρήσεις είναι ρεαλιστικές, και τα μοτέρ αυτά περίμεναν να μετρηθούν στον «πάγκο», σε προσομοίωση. Και άρα «έπαιζαν» το σύστημα. Αυτά τελείωσαν.

Ποιος κατασκευαστής αυτή τη στιγμή μπορεί να επενδύσει σε ένα μοτέρ με έμφαση την απόδοση; Μια τέτοια επένδυση θα είχε μηδενικό αντίκρισμα αφού ένα μοτέρ φτιαγμένο για μια έκδοση GTI δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές άλλες εφαρμογές, ειδικά όταν η ηλεκτροκίνηση αναμένεται να κυριαρχεί στα επόμενα πέντε χρόνια. Στο ίδιο διάστημα δηλαδή που μια τέτοια επένδυση θα έκανε απόσβεση και θα ξεκινούσε το κέρδος.

`Αρα τα νέα μοτέρ αποκλείονται. Πως θα γίνει όμως ένα GTI χωρίς το μοτέρ που το κάνει αυτό που είναι; Η λύση είναι απλή: υβριδική συνεργασία. Στη βάση θα βρίσκεται ένα μοτέρ βενζίνης, μεσαίου κυβισμού, 1,5 ή 1,6 λίτρα, με απόδοση από μόνο του κοντά στα 200 άλογα, με τούρμπο φυσικά. Επειδή όμως τα 200 άλογα δεν είναι πια όσο πολλά ήταν κάποτε, δίπλα στον βενζινοκινητήρα, παράλληλα, θα λειτουργεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ η απόδοση του οποίου θα φέρνει το σύνολο κοντά στα 300 άλογα, και πιο σημαντικά θα ενισχύει την απόδοση ροπής.

Αυτό το τελευταίο συστατικό αναμένεται να γίνει και το σήμα κατατεθέν της νέας υβριδικής γενιάς GTI που έρχονται στα επόμενα δύο χρόνια. Η υψηλή ροπή, χάρη στην υβριδική μετάδοση, αλλά και τα άλλα επιμέρους χαρακτηριστικά που θα παραμείνουν, χάρη στον βενζινοκινητήρα. Το χειροκίνητο κιβώτιο, όπου είναι θεμιτό, αλλά και ο ήχος και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.

Γκάζι και μπαταρία, ισχύς τούρμπο και ηλεκτρική ροπή, οικονομία στο καύσιμο και ηλεκτρική αυτονομία, και επιδόσεις, πολύ καλές επιδόσεις. Έχει κανείς παράπονο; Μήπως το υβριδικό GTI ακούγεται καλύτερο από ποτέ; Εσείς έχετε πρόβλημα με τα GTI να το γυρίζουν σε υβριδική κίνηση; Τι λέτε;

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto