Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν ολοένα και περισσότερο να τοποθετούν στα μοντέλα τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, ώστε να συνδυάζουν τη μικρή χωρητικότητα με την απόδοση και την οικονομία σε κα
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν ολοένα και περισσότερο να τοποθετούν στα μοντέλα τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, ώστε να συνδυάζουν τη μικρή χωρητικότητα με την απόδοση και την οικονομία σε καύσιμο, άρα και τη χαμηλή εκπομπή CO2.

Τι είναι το turbo;

34.661 Επισκέψεις στο άρθρο (2/2/2015)

Oι υπερσυμπιεστές καυσαερίων χρησιμοποιούνται, προκειμένου να αυξηθεί η ιπποδύναμη ενός κινητήρα. Είναι απλοί στην λειτουργία τους και προσφέρουν πολλά, απλά απαιτώντας την στοιχειώδη προσοχή και συντήρηση.

Πώς λειτουργεί;To turbo ή ελληνιστί υπερσυμπιεστής καυσαερίων, λειτουργεί μέσω των καυσαερίων τα οποία από την εξαγωγή οδηγούνται στην φτερωτή της τουρμπίνας, προκαλώντας την περιστροφή της. Μέσω αυτής της περιστροφής, συμπιέζουν μεγάλες ποσότητες αέρα, οι οποίες εισέρχονται στο εσωτερικό των κυλίνδρων. Έτσι τα μπεκ ψεκάζουν μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερης δύναμης, που δημιουργείται από την έκρηξη της αναλογίας αέρα - καυσίμου σε κάθε κύλινδρο.
Η τουρμπίνα είναι τοποθετημένη στην εξαγωγή. Το κέλυφος της τουρμπίνας στο εξωτερικό μέρος της είναι φτιαγμένο από χυτοσίδηρο, ενώ οι δύο φτερωτές είναι κατασκευασμένες από κεραμικό υλικό ή ατσάλι, οι οποίες συνδέονται με κεντρικό άξονα. Η πρώτη φτερωτή δέχεται τα καυσαέρια του κινητήρα, με αποτέλεσμα να αποκτά κίνηση με πάνω από 150.000 σ.α.λ., την οποία μεταφέρει στη δεύτερη. Η περιστροφή της δεύτερης φτερωτής συμπιέζει μεγάλες ποσότητες αέρα, τις οποίες μεταφέρει στην εισαγωγή. Η μεταφορά του αέρα στην εισαγωγή γίνεται μέσω σωληνώσεων, ενώ στη διαδρομή του αέρα από την τουρμπίνα στην εισαγωγή παρεμβάλλεται ο εναλλάκτης αέρα (intercooler), ο οποίος χρησιμεύει για να ψύχει επιπλέον τις ποσότητες αέρα.
Τι να προσέχετε
Το κέλυφος του turbo είναι αρκετά ευαίσθητο. 
Επειδή συστέλλεται και διαστέλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία, πρέπει: 
1. Όταν οδηγούμε για αρκετή ώρα και θέλουμε να σταθμεύσουμε, καλό είναι να αφήνουμε τον κινητήρα να δουλεύει για λίγο στο ρελαντί, ώστε να μειωθεί η θερμοκρασία του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων. 
Σε αντίθετη περίπτωση, η υψηλή θερμοκρασία θα προκαλέσει πυράκτωση και εναπόθεση των υπολειμμάτων καύσης στα εξαρτήματα του turbo. 
2. Αντίθετα, πρέπει να αποφεύγουμε να πιέζουμε τον κινητήρα κατά την εκκίνηση, αφού απαιτείται ένα χρονικό διάστημα μέχρι το turbo να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του και να λιπαίνεται σωστά. 
Διαφορετικά, μπορεί ακόμα και να ραγήσει το κέλυφος του υπερσυμπιεστή.

Το κέλυφος της τουρμπίνας στο εξωτερικό μέρος της είναι φτιαγμένο από χυτοσίδηρο, ενώ οι δύο φτερωτές είναι κατασκευασμένες από κεραμικό υλικό ή ατσάλι.

Το κέλυφος της τουρμπίνας στο εξωτερικό μέρος της είναι φτιαγμένο από χυτοσίδηρο, ενώ οι δύο φτερωτές είναι κατασκευασμένες από κεραμικό υλικό ή ατσάλι.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
moto