Ζάντες και αυτοκίνητο: Πώς από τις 13άρες φτάσαμε στις 20άρες ζάντες;

Ζάντες και αυτοκίνητο: Πώς από τις 13άρες φτάσαμε στις 20άρες ζάντες;

8.161 Επισκέψεις στο άρθρο

Κάποτε, τα αυτοκίνητα φορούσαν ζάντες 13 ιντσών και τα πιο σπορ πήγαιναν στις 15". Πλέον, οι 15άρες ή ακόμα και οι 16 ιντσών είναι για τα «απλά» αυτοκίνητα, ενώ οι σπορ κατασκευές «πατούν» σε 18άρες, 19άρες ή και 20άρες ζάντες. Τι άλλαξε;

Ζάντες: Tι άλλαξε στο πέρασμα των δεκαετιών;

Δεν είναι λίγα τα αφιερώματα που έχουμε κάνει στο autotriti.gr για σπορ αυτοκίνητα που αγαπήθηκαν από το ελληνικό και το ευρωπαϊκό κοινό είτε χάρη της εμφάνισής τους, είτε χάρη στον κινητήρα τους και την εξαιρετική τους ποιότητα κύλισης. Αν είναι κάτι που πάντα μας τραβάει την προσοχή είναι πως αυτά τα αυτοκίνητα που άφησαν ανεξίτηλο το όνομά τους τις περασμένες δεκαετίες εξοπλίζονταν με ζάντες 13, 14, 15 ή το πολύ 16 ιντσών, την στιγμή που στις μέρες μας, οι αντίστοιχες σπορ κατασκευές φορούν 19άρες, 20 ή ακόμα και 23 ιντσών ζάντες. Δεν είναι υπερβολή να σημειώσουμε πως πλέον βρίσκουμε μικρού μεγέθους ζάντες π.χ. 15 ιντσών μόνο σε μίνι μοντέλα, ενώ οι 16άρες γίνονται διαθέσιμες μόνο στις βασικές εκδόσεις των δημοφιλών οικογενειακών, με τις πιο πλούσιες να προφέρονται με 17άρες ή ακόμα και 18 ιντσών ζάντες.

Πώς εξηγείται το γεγονός ότι οι κατασκευαστές σταμάτησαν να βάζουν μικρές ζάντες (14-15 ιντσών) και σταδιακά, ειδικά μετά την δεκαετία του 1990, άρχισαν να τοποθετούν μεγαλύτερων διαστάσεων ζάντες στα αυτοκίνητά τους, είτε αυτό αφορά compact αυτοκίνητα πόλης είτε hot hatch και supercars; Πάμε να δούμε σε πρώτη φάση τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των μεγαλύτερων ζαντών, πριν αναλύσουμε γιατί οι εταιρείες αποφάσισαν να ακολουθήσουν αυτή τη... στρατηγική για τους τροχούς των μοντέλων τους.

Συνέχεια του άρθρου >>>
ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda