Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γενέθλια 111 ετών για premium ιταλική μάρκα αυτοκινήτου - Ξέρεις ποια είναι;

(2/12/2025)
Γενέθλια 111 ετών για premium ιταλική μάρκα αυτοκινήτου - Ξέρεις ποια είναι;
3 Φωτογραφίες »

Η μακροβιότερη ιταλική φίρμα supercars ιδρύθηκε πριν από 111 χρόνια.
Ένας αιώνας ιστορίας για το διάσημο σήμα της, εμπνευσμένο από τον Θεό του Ολύμπου.
Tο πρώτο πολιτικό αυτοκίνητο και η εποχή των Γάλλων της Citroen.
Πίσω στα χέρια των Ιταλών. Από το ιταλικό κράτος και τις Fiat-Ferrari, έως τη «σιγουριά» της Stellantis.

autotriti team

Η μακροβιότερη ιταλική φίρμα supercars ιδρύθηκε πριν από 111 χρόνια

Η Εμίλια Ρομάνια, θεωρείται η αυτοκινητιστική Silicon Valley της Ιταλίας και όχι άδικα, καθώς στην κοιλάδα της έχουν «γεννηθεί» και μεγαλουργήσει μερικές από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Κάπως έτσι, την 1η Δεκεμβρίου του 1914, στο κέντρο της πρωτεύουσας της επαρχίας, την Μπολόνια, τρία αδέρφια, οι Alfieri, Ettore και Ernesto, ίδρυσαν την «Ditta Alfieri Maserati», εταιρεία κατασκευής οχημάτων. Λάτρεις της μηχανικής μα και της ταχύτητας, οι αδερφοί Maserati δεν δίσταζαν να βρεθούν πίσω από το τιμόνι κάποιου αγωνιστικού.

Ένας αιώνας ιστορίας για το διάσημο σήμα της, εμπνευσμένο από τον Θεό του Ολύμπου

Περίπου 11 χρόνια μετά, το 1926, ο 4ος γιός της οικογένειας, Mario σχεδίασε την διάσημη «Τρίαινα», εμπνευσμένος από το Σιντριβάνι του Ποσειδώνα στην Μπολόνια, η οποία κοσμούσε το εμπρός μέρος του Tipo 26, ενός αγωνιστικού που κατασκεύασαν οι αδερφοί Maserati το 1926 και το οποίο κέρδισε την 1η θέση στο ντεμπούτο του, με τον ίδιο τον Alfieri πίσω από το τιμόνι του. Αυτή ήταν η πρώτη αγωνιστική επιτυχία της φίρμας, την οποία ακολούθησαν πολλές ακόμα μέσα στον αιώνα που ακολούθησε. Με τον θάνατο του Alfieri το 1936, μπήκε και ο Bindo, τελευταίος των αδερφών Maserati στην εταιρεία, η οποία πλέον ονομαζόταν Officine Maserati. Οι οικονομικές δυσκολίες που ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια, έφεραν νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, με την οικογένεια Orsi από τη γειτονική Μόντενα να παίρνει τα ινία της Maserati και η φίρμα να μετακομίζει το 1940 στο νέο της σπίτι, το εργοστάσιο στην Viale Ciro Menotti της Μόντενα.


Τα αδέρφια Maserati στα πρώτα τους βήματα.
3 Φωτογραφίες »

Τα αδέρφια Maserati στα πρώτα τους βήματα.

Tο πρώτο πολιτικό αυτοκίνητο και η εποχή των Γάλλων της Citroen

Τα χρόνια που ακολούθησαν, οι αδερφοί Maserati αποσύρθηκαν πλήρως ενώ ξεκίνησε η παραγωγή των πρώτων συμβατικών οχημάτων της φίρμας. Η αρχή έγινε το 1947 με την Maserati A6, που πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή Alfieri και τον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα. Το 1963 όμως είδαμε την πλέον εμβληματική Quattroporte να κάνει το ντεμπούτο της, ιδρύοντας παράλληλα την νέα κατηγορία των sedan υψηλών επιδόσεων. Από το 1968 έως το 1975 η Maserati βρέθηκε στα χέρια της Citroen. Οι Γάλλοι πρόσφεραν την τεχνολογία και την γνώση τους πάνω στις υδραυλικές αναρτήσεις, ενώ έλαβαν ως δάνειο τους πολυκύλινδρους κινητήρες επιδόσεων (που μας έδωσαν την Citroen SM).

Πίσω στα χέρια των Ιταλών. Από το ιταλικό κράτος και τις Fiat-Ferrari, έως τη «σιγουριά» της Stellantis

To 1975 αποτελεί χρονιά σταθμό για της Maserati, καθώς πέρασε στα χέρια της ιταλικής κρατικής εταιρείας GEPI, ενώ στο τιμόνι της βρέθηκε ο Alessandro De Tomaso, Αργεντίνος πρώην οδηγός αγώνων και επιχειρηματίας. Οι αλλαγές στη φιλοσοφία της φίρμας ήταν πολλές, ωστόσο το highlight της εποχής De Tomaso ήταν η Maserati Biturbo. Τέλος οι κεντρομήχανες κατασκευές, που αντικαταστάθηκαν από την συμβατική προσθιομήχανη διάταξη, όμως για πρώτη φορά έχουμε έναν Biturbo V6 κινητήρα. Το δίπορτο κουπέ αμάξωμα αποτέλεσε τη βάση για τα περισσότερα μοντέλα της φίρμας που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια, ενώ οι πωλήσεις του το έφεραν στο προσκήνιο ως ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα με την τρίαινα στη μάσκα!
 
Το 1993 η Maserati πέρασε στα χέρια της FIAT, ενώ λίγα χρόνια αργότερα (1999) η Ferrari πήρε τον πλήρη έλεγχο της άλλοτε άσπονδης εχθρού, και της «ανέθεσε» τον luxury τομέα της, ενώ κατασκευάστηκε και νέο έργοστάσιο, αντικαθιστώντας την υπάρχουσα μονάδα που χρονολογούταν από το 1940. Η 6ετία της Maserati στην οικογένεια Ferrari της έδωσε ορισμένα από τα ισχυρότερο μοντέλα της ιστορίας της, όπως η 3200 GT, οι Maserati Coupe & Spyder με τον ατμοσφαιρικό V8 4.2 λίτρων και η MC12, που «πατούσε» πάνω στην Enzo.

To 2005, το Gruppo αποφάσισε να «ταιριάξει» τα δύο πιο hot ονόματά του, με την συνεργασία των Maserati και Alfa Romeo, ενώ λίγα χρόνια αργότερα ο Μαρκιόνε αποφάσισε να προσθέσει στην «παρέα» και την έτερη sport υπο-μάρκα, ABARTH. Σήμερα, υπό τη σκέπη του υπερ-ομίλου Stellantis, η Maserati προσφέρει το δικό της SUV, την Grecale, με 2λιτρο 4κύλινδρο μοτέρ ή 3λιτρο V6, την Granturismo και την MCPURA αλλά και την «καθαρόαιμη» GT2 Stradale.