• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της υπόστασης της νέας CLA, είναι το ρεκόρ στην αεροδυναμική του αμαξώματος που έχουν επιτύχει η Mercedes και οι τεχνικοί της.

Το νέο Γερμανικό 4θυρο κουπέ διαθέτει εντυπωσιακή σχεδίαση προσφέροντας και με το παραπάνω στον κάτοχό του το κύρος που αναζητεί από ένα σύγχρονο μοντέλο με το αστέρι στη μάσκα.

Ακολουθώντας τα πρόσφατα σχεδιαστικά πρότυπα των αντίστοιχων τμημάτων των Mercedes A-Class και B-Class, η εικόνα του ταμπλό της νέας CLA προβάλλει ένα σπορτίφ και αρκετά ελκυστικό χαρακτήρα.

Ο κουπέ χαρακτήρας της νέας CLA αποκαλύπτεται και στην αξιολόγηση των εσωτερικών της χώρων, με τη χαμηλή οροφή να κλέβει αρκετό «αέρα» από το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Ο βενζινοκινητήρας της αρχικής CLA 180 είναι 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, με χωρητικότητα 1.595 κ.εκ., άμεσο ψεκασμό και turbo, ενώ διαθέτει ονομαστική απόδοση 122 ίππων στις 5.000 στροφές.

Η συμπεριφορά της Mercedes CLA στο δρόμο αποκαλύπτει και το διαφορετικό της παρουσίας ενός 4θυρου μικρομεσαίου κουπέ στη γκάμα της μάρκας με το αστέρι, έναντι ενός παραδοσιακού σεντάν.

Mercedes CLA 180

32.739 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/2/2014

Η Mercedes γράφει για μια ακόμη φορά ιστορία, λανσάροντας το πρώτο μικρομεσαίο (ή compact) κουπέ της αυτοκίνησης. Και μάλιστα, όπως ακριβώς είχε συμβεί πριν από 10 περίπου χρόνια με τη CLS, το κάνει με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο: Υποδεχόμαστε λοιπόν στην Ελληνική αγορά τη νέα CLA, ένα από τα πλέον μοναδικά σε σχεδίαση αυτοκίνητα των τελευταίων δεκαετιών, το οποίο δεν μένει μόνο στο… περιτύλιγμα, αλλά προβάλλει σε κάθε πτυχή της υπόστασής του την τεχνολογική πρωτοπορία της γερμανικής μάρκας.


Πρωτοποριακή σχεδίαση 4θυρου κουπέ

Προτού μιλήσουμε για τη σχεδίαση της νέας CLA, θα πρέπει να επιβραβεύσουμε την τόλμη των ιθυνόντων της Mercedes, οι οποίοι έδωσαν το «πράσινο φως» για μπει στην παραγωγή ένα τόσο μοναδικό σχήμα, όσο αυτό της CLA. Σύμφωνοι, η μαγιά υπήρχε (σ.σ. η νέα A-Class), ωστόσο στην περίπτωση της κουπέ «αδελφής» της κανείς δεν μπορεί να πει ότι πρόκειται απλώς για μια A-Class με εντυπωσιακή ουρά. 

Μάλιστα, ακόμη και στο εμπρόσθιο τμήμα της όπου οφείλει να ακολουθήσει τη γενικότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes, η CLA διαφοροποιείται από την A-Class, με τα μεγαλύτερα και περισσότερο στρογγυλεμένα φωτιστικά της, τον σημαντικά μακρύτερο πρόβολο με τον αλλαγμένο προφυλακτήρα, αλλά και τις έντονες νευρώσεις του καπό που καταλήγουν πάνω στην ανανεωμένη μάσκα. Από εκεί και πίσω, το αμάξωμα της CLA ακολουθεί ρευστές γραμμές, με χαμηλή σε ύψος οροφή που τονίζει τον κουπέ της χαρακτήρα, αλλά και τρεις «μυώδεις» νευρώσεις στα πλαϊνά που εντείνουν το δυναμισμό του σχήματος. Στο πίσω τμήμα, η οροφή πέφτει πάνω στο υπερυψωμένο καπό, το παρμπρίζ διαθέτει μικρές διαστάσεις, ενώ τα φωτιστικά σώματα ακολουθούν τις γενικότερες ρευστές γραμμές του αμαξώματος. Το τελικό αποτέλεσμα συνθέτει ένα άκρως εντυπωσιακό και σπορτίφ αισθητικό σύνολο, που τραβάει τα βλέμματα των εξωτερικών παρατηρητών σαν μαγνήτης και επιτρέπει στον οδηγό της CLA να νιώσει σαν.. βασιλιάς!


Ρεκόρ αεροδυναμικής

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της υπόστασης της νέας CLA, είναι το ρεκόρ στην αεροδυναμική του αμαξώματος που έχουν επιτύχει η Mercedes και οι τεχνικοί της. Ύστερα λοιπόν από συγκεκριμένες επεμβάσεις στο αμάξωμα, όπως την ομαλή κλίση των εμπρόσθιων κολόνων, το ειδικό σχήμα των πλαϊνών καθρεπτών αλλά και τα σπόιλερ που διατρέχουν το αμάξωμα, η νέα Mercedes CLA επιτυγχάνει ένα ιδιαίτερα χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (cd: 0,23). 

Ανάλογες επεμβάσεις έχουν γίνει και κάτω από το δάπεδο, ώστε να διευκολυνθεί η ροή του αέρα, ενώ σημαντικό ρόλο στην αεροδυναμική παίζουν και οι τροχοί χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης με αντίστοιχης φιλοσοφίας ζάντες αλουμινίου. 

Στην πράξη, η κορυφαία αεροδυναμική της CLA έχει ωφελήσει λιγότερο ή περισσότερο μια σειρά από τομείς του αυτοκινήτου, όπως είναι η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων, οι επιδόσεις και η αεροακουστική.


Εσωτερικό: Σπορτίφ εικόνα και ποιότητα «Mercedes»
Ακολουθώντας τα πρόσφατα σχεδιαστικά πρότυπα των αντίστοιχων τμημάτων των Mercedes A-Class και B-Class, η εικόνα του ταμπλό της νέας CLA προβάλλει ένα σπορτίφ και αρκετά ελκυστικό χαρακτήρα. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζουν οι πέντε στρογγυλοί αεραγωγοί, οι τρεις εκ των οποίων στην κεντρική κονσόλα, με τις λεπτές λεπίδες κατεύθυνσης του αέρα και τη χρωμιωμένη επένδυση. 

Έπειτα, η ψηφιακή οθόνη πληροφοριών στο κέντρο του ταμπλό προβάλλει ευκρινώς τις ενδείξεις των Συστημάτων ήχου, πλοήγησης και ψυχαγωγίας, τονίζοντας παράλληλα τον τεχνολογικά προηγμένο χαρακτήρα του αυτοκίνητου. 

Στο οπτικό πεδίο του οδηγού, το τριάκτινο τιμόνι και ο σπορτίφ πίνακας οργάνων με τους δύο θόλους για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, έρχονται για να τονίσουν το δυναμισμό του νέου Γερμανικού 4θυρου κουπέ.

Ακολουθώντας τα υψηλά ποιοτικά στάνταρ της Mercedes, η ποιότητα των υλικών της CLA είναι κορυφαία για την κατηγορία, με μαλακά πλαστικά να ντύνουν τμήματα του ταμπλό και του εσωτερικού των θυρών. Προσεγμένο είναι το φινίρισμα και η συναρμογή των περισσότερων τμημάτων, ενώ η κορυφαία ηχομόνωση ως αποτέλεσμα και του υπέρ-αεροδυναμικού αμαξώματος, έρχεται για να απομονώσει τους επιβάτες από τους παρασιτικούς θορύβους και να συμβάλει στην απόλαυση του ταξιδιού. 

Σε ό,τι αφορά στην εργονομία τέλος, εκτός κάποιων παραδοσιακών «Mercedes» επιλογών στην τοποθέτηση διακοπτών (π.χ. το –ηλεκτρικό– χειρόφρενο στα αριστερά και χαμηλά από τον οδηγό), όλα είναι τοποθετημένα στις σωστές θέσεις και εύκολα προσβάσιμα.


Χώροι: Ικανοποιητικοί χώροι για 4 επιβάτες – Με πορτ-μπαγκάζ 470 λτ.
Ο κουπέ χαρακτήρας της νέας CLA αποκαλύπτεται και στην αξιολόγηση των εσωτερικών της χώρων, με τη χαμηλή οροφή να κλέβει αρκετό «αέρα» από το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Επίσης, η σχεδίαση των καθισμάτων στο πίσω τμήμα παραπέμπει προς την πιο κουπέ διάταξη 2+2, αφού στη μέση το κάθισμα είναι στενό και δε θα βολέψει τρίτο καθήμενο, ενώ υψηλό είναι και το τούνελ της μετάδοσης. 

Από την άλλη, ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών είναι κορυφαίος για την κατηγορία, εξαργυρώνοντας το μεγάλο μήκος του αυτοκινήτου. Στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, ο ωφέλιμος όγκος των 470 λίτρων είναι μεγάλος και ικανοποιεί τις ανάγκες όλων των επιβαινόντων. Το άνοιγμα του είναι αντίστοιχα μεγάλο, παρότι δεν ανοίγει μαζί το πίσω τζάμι, ενώ για τη φόρτωση μακριών αντικειμένων, ο ιδιοκτήτης μπορεί να εκμεταλλευτεί την πλήρη ανάκλιση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.


Κινητήρας-Κιβώτιο: Ικανός και εξαιρετικά πολιτισμένος συνδυασμός
Ο βενζινοκινητήρας της αρχικής CLA 180, μας είναι ήδη γνωστός από τις νέες γενιές των Mercedes A-Class και τη B-Class. Είναι 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, με χωρητικότητα 1.595 κ.εκ., άμεσο ψεκασμό και turbo, ενώ διαθέτει ονομαστική απόδοση 122 ίππων στις 5.000 στροφές και μέγιστη ροπή 200 Nm, όλα διαθέσιμα μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. 

Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός ξεχωρίζει για τη «βελούδινη» λειτουργία του, το τράβηγμά του από χαμηλά χωρίς το παραδοσιακό lag των turbo, αλλά και τις περιορισμένες απαιτήσεις του σε καύσιμο με βάση τα χαρακτηριστικά του. Στο κομμάτι των επιδόσεων, οι μετρήσεις μας έδειξαν ένα πολύ γρήγορο 0-100 χλμ./ώρα (8,8 δλ.) και οι ρεπρίζ είναι μεν αρκετά σβέλτες, όχι όμως τόσο γρήγορες όσο αυτές των επιταχύνσεων από στάση. Αυτό οφείλεται κυρίως στις μακριές σχέσεις του κιβωτίου 6 ταχυτήτων με την πολύ καλή αίσθηση κατά τις αλλαγές των σχέσεων, κάτι που βέβαια συμβάλλει μαζί και με το στάνταρ σύστημα Eco Start&Stop του κινητήρα (παραδίδει μαθήματα λειτουργίας) στη μείωση της μέσης κατανάλωσης μόλις στα 5,4 λτ./100 χλμ. 

Παθητική ασφάλεια
Υψηλά επίπεδα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας προσφέρει η νέα Mercedes CLA, καθώς διαθέτει πλήθος καινοτόμων Συστημάτων, ενώ βασίζεται και στη νέα, ιδιαίτερα στιβαρή πλατφόρμα της A-Class. Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν, είναι η στάνταρ παρουσία 7 αερόσακων ασφαλείας, αλλά και του Συστήματος ATTENTION ASSIST που ειδοποιεί τον οδηγό να σταματήσει όταν είναι κουρασμένος. Επίσης, στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου βρίσκεται και το Σύστημα COLLISION PREVENTION ASSIST, το οποίο ενημερώνει οπτικά και ηχητικά τον οδηγό για εμπόδια που βρίσκονται στο εμπρόσθιο μέρος, επεμβαίνοντας παράλληλα και στα φρένα, ώστε να βοηθήσει στην αποφυγή της σύγκρουσης.


Τιμή-Εξοπλισμός: Από 27.700 ευρώ με απόσυρση
Η νέα Mercedes CLA 180 κοστίζει στην αρχική της έκδοση 28.900 ευρώ ή 27.734 ευρώ με απόσυρση, διατηρώντας τις τιμές της κάτω από το «ψυχολογικό» όριο των 30.000 ευρώ. Φυσικά, ο εξοπλισμός από τη βασική έκδοση είναι πλήρης, τονίζοντας ακόμη περισσότερο τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Μεταξύ λοιπόν των στάνταρ εξοπλιστικών στοιχείων της νέας CLA περιλαμβάνεται ένα πλήρες πακέτο ασφαλείας, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες (4 ηλεκτρικά παράθυρα, Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες κ.λπ.), ο κλιματισμός, καθώς και ηχοσύστημα με 6 ηχεία, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι.


Οδική συμπεριφορά-Ανεση: Σπορτίφ γονίδια και κορυφαία ποιότητα
κύλισης

Η CLA βασίζεται στην καινούργια μικρομεσαία πλατφόρμα των Mercedes A-Class και B-Class, στοχεύοντας, τόσο στην παραδοσιακά κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης των δημιουργιών με το αστέρι στη μάσκα, όσο και στον οδηγικό και οδικό δυναμισμό τους. Έτσι, στοιχεία όπως το χαμηλό κέντρο βάρους, η επίσης χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης και η ευρεία χρήση ελαφριών υλικών (π.χ. αλουμίνιο) σε πλαίσιο και ανάρτηση, ανάγονται σε κρίσιμους παράγοντες για τον επιτυχή συνδυασμό της άνεσης με το δυναμισμό κατά την οδήγηση. Τονίζοντας μάλιστα ακόμη περισσότερο το δυναμικό χαρακτήρα της CLA, η Mercedes δίνει τη δυνατότητα στον αγοραστή να επιλέξει και μια προαιρετική σπορ ανάρτηση, με χαμήλωμα του αυτοκινήτου κατά 15 χλστ. μπροστά και 10 χλστ. πίσω.

Η συμπεριφορά της Mercedes CLA στο δρόμο αποκαλύπτει και το διαφορετικό της παρουσίας ενός 4θυρου μικρομεσαίου κουπέ στη γκάμα της μάρκας με το αστέρι, έναντι ενός παραδοσιακού σεντάν. Σύμφωνοι, η ανάρτηση δεν είναι το «μαγικό χαλί» της C-Class, παρότι η κορυφαία ποιότητα κύλισης και η μοναδική ηχομόνωση θα αποζημιώσουν τους παραδοσιακούς, αλλά επαναλαμβάνουμε ότι, αυτό δεν είναι το ζητούμενο. Το ζητούμενο είναι η παροχή και δυναμικών στοιχείων οδήγησης, κάτι που η CLA το καταφέρνει και με το παραπάνω. 

Έτσι στην ευθεία, το άκαμπτο πλαίσιο συμβάλλει στην υπέρμετρη σταθερότητα ανεξαρτήτως της ταχύτητας, ενώ το καλό τιμόνι με το σωστό βάρος προσφέρει σιγουριά και ασφάλεια στον οδηγό. Τα καλά της ανάρτησης αποκαλύπτονται, ωστόσο στις στροφές, εκεί όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και η πρόσφυση υψηλή ακόμη και με το ESP στη μερικώς απενεργοποιούμενη θέση, με την υποστροφή να εξελίσσεται ομαλά και μόνο σε συνθήκες μεγάλης πίεσης. 

Το τιμόνι, με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Direct-Steer και πολύ κοντή κρεμαγιέρα (2,3 στροφές από άκρη σε άκρη) μπορεί να μην προσφέρει την τέλεια πληροφόρηση, ωστόσο είναι άμεσο, ακριβές και βοηθά καταλυτικά στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Κορυφαία σε απόδοση είναι τέλος τα φρένα, αφού στο 100-0 χλμ./ώρα σταματούν το αυτοκίνητο σε μόλις 36,2 μέτρα, καταγράφοντας ένα ακόμη ρεκόρ…


Συμπέρασμα
Η Mercedes με τη νέα CLA βρήκε πραγματικά… χρυσάφι! Το νέο Γερμανικό 4θυρο κουπέ διαθέτει εντυπωσιακή σχεδίαση προσφέροντας και με το παραπάνω στον κάτοχό του το κύρος που αναζητεί από ένα σύγχρονο μοντέλο με το αστέρι στη μάσκα, την ίδια στιγμή που οι διαστάσεις δεν ξεφεύγουν σημαντικά, όπως και πολύ περισσότερο, τα χρήματα απόκτησής του. 

Φυσικά, η εξαιρετική αεροδυναμική, οι τεχνολογικές λύσεις και συστήματα, αλλά και η κορυφαία ποιότητα κύλισης μαζί με τον έξτρα δυναμισμό της οδικής συμπεριφοράς, «δένουν» αρμονικά ένα από τα πλέον εντυπωσιακά πακέτα της εποχής. Είναι μάλιστα τόσο ζηλευτή η επιλογή μιας CLA στη γκάμα της μάρκας, ώστε να δημιουργεί έναν εσωτερικό ανταγωνισμό έναντι της μεγαλύτερης Mercedes C-Class. Αλλά και για αυτή, η Mercedes μας ετοιμάζει κάτι εξίσου εντυπωσιακό του χρόνου, στη νέα της γενιά. Μέχρι τότε, «CLA» και μόνο…

200 διαθέσιμα στοιχεία για MERCEDES  CLA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)