Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/1/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/1/2005
Test mtx
Opel Meriva 1,4 Τwinport
Iκανό από τη βάση
Τo Meriva 1,4 διακρίνεται για την ελκυστική του εμφάνιση με έντονο το νεανικό ύφος.
Προκειμένου να γίνει πιο προσιτό και να αποκτήσει έναν πιο αστικό χαρακτήρα, η Opel εφοδίασε το Meriva με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων τεχνολογίας Twinport.
Το εσωτερικό του Meriva 1,4 δεν διαφέρει από το αντίστοιχο των μεγαλύτερων αδελφών του.
Το Opel Meriva ήρθε στη χώρα μας τον Απρίλιο του 2003 με κινητήρες 1,6 και 1,8 λίτρων. Από την αρχή της καριέρας του έγινε γνωστή η πρόθεση της εταιρείας να το εφοδιάσει και με έναν μικρότερο κινητήρα που θα συμβαδίζει περισσότερο με τον αστικό χαρακτήρα του και βρήκε το μοτέρ που έψαχνε στον Ecotec κινητήρα των 1,4 λίτρων και 90 ίππων. Τo Meriva 1,4 δεν εμφανίζει διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, που σε κάθε περίπτωση διακρίνεται για την ελκυστική του εμφάνιση με έντονο το νεανικό ύφος. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στο εσωτερικό του όπου η καλή ποιότητα κατασκευής και οι δυνατότητες διαρρύθμισης που έχουμε γνωρίσει από τα "μεγάλα" Meriva (συρόμενα πίσω καθίσματα κατά 130 χιλ. με δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης τους καθώς και το χαρακτηριστικό σύστημα FlexSpace που μετατρέπει τις τρεις πίσω θέσεις σε δύο ξεχωριστές) αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του. Οι χώροι παραμένουν επαρκείς για δύο ή με μικρές παραχωρήσεις τρεις επιβάτες με τον ωφέλιμο χώρο για τις αποσκευές τους να έχει όγκο από 350 έως 560 λίτρα -ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος- ενώ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος ο πλήρως επίπεδος χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 1.410 λίτρα. Το Meriva στο δρόμο εμφανίζει πιο πολιτισμένα χαρακτηριστικά κίνησης, κάτι που οφείλεται στη μαλακότερη ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση πάντα με τις μεγαλύτερες από πλευράς κυβισμού εκδόσεις. Έτσι το Meriva 1,4 παρέχει καλύτερα επίπεδα άνεσης στους επιβάτες που εκτιμώνται ιδιαίτερα στην κίνηση στην πόλη, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι μεν υπαρκτές, ωστόσο δεν προβληματίζουν. Στο όριο το Meriva επιδεικνύει στις περισσότερες των περιπτώσεων ουδέτερη οδική συμπεριφορά εμπνέοντας ασφάλεια ενώ μόνο αν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό θα παρατηρηθούν προοδευτικές τάσεις υποστροφής. Το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα εναρμονίζονται με τις δυνατότητες και τον προορισμό του αυτοκινήτου παρέχοντας καλά αλλά σε καμία περίπτωση σπορτίφ χαρακτηριστικά λειτουργίας. Η τιμή του μικρότερου Meriva ξεκινά από τα 12.990 ευρώ με τον εξοπλισμό του να περιλαμβάνει ζεύγη μετωπικών και πλευρικών αερόσακων και αρκετές από τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας
Ο κινητήρας του Meriva προέρχεται από το Corsa και είναι τεχνολογίας Twinport. Παρουσιάζει καλή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και αρκετά καλή απόκριση στις μεσαίες, ωστόσο στις υψηλές, πέραν του ότι παρουσιάζει κομπιάσματα, παράγει και αυξημένα επίπεδα θορύβου. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο αμάξωμα των 1.330 κιλών είναι καλές. Κύριο χαρακτηριστικό αυτού του κινητήρα -όπως άλλωστε συμβαίνει και στο Corsa- είναι η χαμηλή του κατανάλωση σε καύσιμο, κάτι που οφείλεται και στην αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου των πέντε σχέσεων.