Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/1/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/1/2005
Πρώτη επαφή
Jeep Cherokee
Κάποτε στην… Αφρική
Ο μέσος οδηγός δεν θα μπορέσει σε καμία περίπτωση να εξαντλήσει τις δυνατότητες του Cherokee που κινείται με ευκολία σε χώμα και φυσικά άσφαλτο.
Σε μία σύντομη επίσκεψή μας στη Νότια Αφρική οδηγήσαμε το ανανεωμένο Jeep Cherokee, που τον επόμενο μήνα θα διατίθεται στη χώρα μας.
Το νέο Cherokee μπροστά από τα χαρακτηριστικά δέντρα που συναντήσαμε. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένα έχουν ηλικία 2.000 ετών!
Eπισκέπτης στη Νότια Αφρική… Είναι σαν να κάνεις ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο. Οι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι είναι λίγοι, τα σπίτια στις πόλεις είναι παραπήγματα και στην επαρχία καλύβες, ενώ ηλεκτροδότηση καθώς και φρέσκο νερό δεν υπάρχουν στα περισσότερα μικρά χωριά (τα χωριά αυτά στην ουσία έχουν δημιουργηθεί από οικογένειες νομάδων). Καθημερινή είναι η "μάχη" για να βρεθεί ένα κομμάτι ψωμί. Όσο για τις ασθένειες, στην κυριολεξία θερίζουν (κυρίως λόγω θεμάτων υγιεινής), όπως και το AIDS. Μάλιστα στα χωριά, οι τοπικοί μάγοι λένε ότι για να θεραπευτεί κάποιος από τον ιό του AIDS πρέπει να κοιμηθεί με παρθένα! Φανταστείτε πόσο γρήγορα εξαπλώνεται ο ιός αυτός. Αντικρίζοντας αυτή την εικόνα μένεις πραγματικά με το στόμα ανοιχτό και αναρωτιέσαι πώς είναι δυνατόν στον αιώνα που ζούμε αυτό το μέρος του πλανήτη να είναι τόσο φτωχό και οι κάτοικοί του να δίνουν καθημερινή μάχη (στην κυριολεξία) για επιβίωση. Παράλληλα θυμώνεις όταν σκέφτεσαι ότι δίνονται υπέρογκα ποσά ετησίως απ' όλα τα “πλούσια” κράτη για εξοπλιστικά προγράμματα και οι ίδιες χώρες αγνοούν πλήρως την οικονομική βοήθεια προς τη Νότια Αφρική. Βέβαια, για να είμαστε ειλικρινείς, η Δύση σκέφτεται τα κράτη της Ν. Αφρικής, αλλά μόνο όταν είναι να πουλήσει στρατιωτικό εξοπλισμό στις διάφορες εκτός νόμου ομάδες που λυμαίνονται τις περιοχές αυτές (η Δύση σκεφτόταν επίσης αυτές τις χώρες όταν οι διάφοροι κατακτητές έσφαζαν τον ντόπιο πληθυσμό προκειμένου να τον "εκπολιτίσουν"). Στα πλαίσια της δημοσιογραφικής παρουσίασης του νέου Jeep Cherokee είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στους επαρχιακούς δρόμους της Ζάμπια, της Ναμίμπια και της Μποτσουάνα. Η εταιρεία Jeep εδώ και περίπου 6 δεκαετίες έχει καταφέρει να συνδέσει το όνομά της με όλα τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα. Τον σύγχρονο μύθο συνεχίζουν με επιτυχία τα μοντέλα της Wrangler, Cherokee και Grand Cherokee. Από αυτά το πρώτο παραμένει σταθερή αξία ενώ το τρίτο θα αντικατασταθεί από το καινούργιο μέσα στο 2005. Μέσα στο 2005 όμως και συγκεκριμένα το Φεβρουάριο θα κάνει την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά η ανανεωμένη έκδοση του Cherokee. Η ιστορία του Cherokee ξεκίνησε το 1983. Το μοντέλο αυτό κυκλοφόρησε σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις και αντικαταστάθηκε το 2001 (σχεδόν 20 χρόνια μετά!). Τέσσερα χρόνια αργότερα, σήμερα, ήρθε η ώρα για ένα φρεσκάρισμα. Λέμε φρεσκάρισμα καθώς οι υπεύθυνοι της Jeep, χωρίς να αλλάξουν το αυτοκίνητο, βελτίωσαν ορισμένες λεπτομέρειες που έκαναν άσχημη εντύπωση στην προηγούμενη γενιά. Οι τιμές του νέου Cherokee δεν θα εμφανίζουν σημαντικές διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο.
Νέος ντίζελ κινητήρας
Το νέο, όσον αφορά τους κινητήρες, έρχεται από ένα σύνολο 2,8 λίτρων απόδοσης 163 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται κυρίως για τη ροπή των 400 Nm, η οποία σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας είναι η καλύτερη της κατηγορίας. Διαθέτει υπερτροφοδότη και στην πράξη αποδεικνύεται πολύ καλό ιδίως στα δύσβατα εδάφη, όταν χρειάζεσαι τη ροπή στις χαμηλές στροφές λειτουργίας. Βέβαια όσο οι στροφές ανεβαίνουν και τα χιλιόμετρα στο κοντέρ γίνονται περισσότερα χάνει μέρος της δύναμής του. Από εκεί και πέρα το νέο Cherokee εφοδιάζεται και με τα δύο γνωστά μας μηχανικά σύνολα των 2,4 και 3,7 λίτρων. Ο κινητήρας των 2,4 λίτρων αποδίδει 147 ίππους και συνεργάζεται με το νέο χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Ο 3,7 ταιριάζει καλύτερα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και στην Ελλάδα θα εισάγεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων (οι υπεύθυνοι της Jeep ανακοίνωσαν ότι προς το παρόν δεν θα εφοδιάζεται με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, αν και εμείς θα το θέλαμε). Με τους 204 ίππους που αποδίδει το αυτοκίνητο κινείτα χωρίς να λαχανιάζει άνετα και ξεκούραστα. Στο παλαιότερο Cherokee ο κινητήρας αυτός είχε δεχθεί κριτική ως προς την αυξημένη κατανάλωσή του που σε συνδυασμό με τη μικρή χωρητικότητα του ρεζερβουάρ έδιναν μικρή αυτονομία. Η Jeep έκανε βελτιώσεις και στα δύο αυτά σημεία. Μείωσε την κατανάλωση καυσίμου και αύξησε τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ κατά 5% (στα 77,6 λτ.)
ΟΙ ΑΛΛΑΓΈΣ
Εξωτερικά
• Νέα μάσκα που πλέον ενσωματώνει τους προβολείς ομίχλης (εκτός της έκδοσης Renegade όπου οι προβολείς ομίχλης είναι ανεξάρτητοι).
• Στάνταρ οι ράγες οροφής.
• Τα φλας είναι πλέον τοποθετημένα στα φτερά.
Μηχανικά
• Νέος ντίζελ κινητήρας 2,8 λίτρων απόδοσης 163 ίππων. Ο κινητήρας αυτός εφοδιάζεται (έξτρα) με αυτόματο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων ενώ επίσης όπως και ο βενζίνης των 2,4 λίτρων συνδυάζεται με νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
• Ο 3,7 λίτρων κινητήρας έχει βελτιωμένη κατανάλωση και παράγει χαμηλότερο θόρυβο.
• Μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμου κατά 5%.
Εσωτερικά
• Πιο άνετα εμπρόσθια καθίσματα.
• Φωτεινότερα χρώματα στις εσωτερικές επενδύσεις.
• Νέος μηχανισμός για την ευκολότερη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
• Νέοι χαρακτήρες στον πίνακα οργάνων.
• Οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα είναι τοποθετημένοι με καλύτερη εργονομία κοντά στο μοχλό ταχυτήτων.
• Νέα χειριστήρια ψύξης - θέρμανσης (με χωριστή πλέον χρήση του AC).

 
 Jeep Cherokee
Eσωτερικό
Οδική συμπεριφορά