Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/3/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2005
Πρώτη επαφή
Nissan Pathfinder & 350Z Roadster
Ο ιχνηλάτης
Το Pathfinder εμφανίζει έναν έντονα σκληροτράχηλο χαρακτήρα.
Το Pathfinder είναι το νέο SUV μοντέλο της Nissan, το οποίο συνδυάζει τις αρετές του εκτός δρόμου Terrano με τις ασφάλτινες του άρτι αφιχθέντος crossover Murano.
Η επιβλητικότητα του Pathfinder πηγάζει αρχικά από το μεγάλο σε όγκο αμάξωμα ενώ η μυώδης σχεδίασή του εντείνει ακόμα περισσότερο αυτή την εικόνα.
Tο Nissan Pathfinder υπάρχει ως μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας αποκλειστικά για την αμερικανική αγορά από το 1986. Η τελευταία του γενιά, ωστόσο, που παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης το 2003 (ως πρωτότυπο με την ονομασία Dunehawk), θα εισαχθεί και στην ευρωπαϊκή αγορά δίδοντας στη Nissan την ευκαιρία να προσελκύσει το κοινό που θέλει μεγάλους εσωτερικούς χώρους (αφού διατίθεται και σε επταθέσια διάταξη καθισμάτων) και ευκολία στην κίνηση τόσο σε εκτός δρόμου, όσο και σε ασφάλτινες διαδρομές. Το Pathfinder, που δεν αντικαθιστά το Terrano, εμφανίζει έναν έντονα σκληροτράχηλο χαρακτήρα ήδη από τη σχεδίαση του αμαξώματός του. Δανειζόμενο στοιχεία που είδαμε στην έκθεση της Γενεύης στο νέο pick-up της εταιρείας, το Navara, το Pathfinder έχει ως κύριο χαρακτηριστικό στο εμπρόσθιο μέρος την ευμεγέθη κυψελοειδή μάσκα, η οποία θα αποτελεί σήμα κατατεθέν για όλα τα μελλοντικά εκτός δρόμου αυτοκίνητα της Νissan. Τα έντονα τόξα στα φτερά και η μυώδης σχεδίαση των προφυλακτήρων στο εμπρός και στο πίσω μέρος, σε συνδυασμό με τις αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος = 4.740 χιλ. Χ 1.850 χιλ. Χ 1.763 χιλ.), προσδίδουν μια έντονα επιβλητική εικόνα στο αυτοκίνητο ακόμα και όταν εκείνο είναι σταματημένο. Γενικότερα το σύνολο είναι καλαίσθητο και ιδιαίτερα σύγχρονο εμφανίζοντας στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει από όλες τις υπόλοιπες προτάσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι η "περίεργη" θέση των χειρολαβών στις πίσω πόρτες και η σχεδίαση των πίσω πλαϊνών παραθύρων, που, αν και δεν συμβαδίζει ως σχήμα με τα υπόλοιπα, καταφέρνει και προσθέτει πόντους στον αισθητικό τομέα. Το Pathfinder είναι σε θέση να κινηθεί σε χωμάτινα κακοτράχαλα κομμάτια και σε δύσβατα ακόμα μέρη με χαρακτηριστική ευκολία, αν και η συμπεριφορά του στην άσφαλτο δεν προμηνύει κάτι τέτοιο ούσα ιδιαίτερα άνετη. Το Ιαπωνικό μοντέλο θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στη χώρα μας ως πετρελαιοκίνητο στα τέλη του μήνα που διανύουμε και θα διατίθεται σε 4 εκδόσεις εξοπλισμού με τις τιμές να ξεκινούν από τα 36.800 ευρώ και να φτάνουν στην πλουσιότερη στα 51.600 ευρώ ενώ οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο κοστίζουν 3.000 ευρώ παραπάνω. Η βενζινοκίνητη έκδοση των 4,0 λίτρων θα κάνει την εμφάνισή της στη χώρα μας το Σεπτέμβριο.
Κινητήρες
Το Pathfinder εφοδιάζεται με δύο κινητήρες εκ των οποίων ο ένας είναι πετρελαίου και ο άλλος βενζίνης. Ο πετρελαιοκινητήρας έχει χωρητικότητα 2,5 λίτρων και η απόδοσή του με τη χρήση υπερτροφοδότη είναι 174 ίπποι ενώ ο βενζινοκινητήρας είναι 6κύλινδρος (σχήματος V) ατμοσφαιρικός με χωρητικότητα 4,0 λίτρων και απόδοση 269 ίππων. Οδηγώντας την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από την ελαστικότητα και τη λειτουργία που επιδεικνύει, αφού η ροπή των 403 Nm που αποδίδεται στις 2.000 σ.α.λ. είναι αρκετή ώστε να κινήσει με ευκολία το αμάξωμα των 2.132 κιλών, κάτι που εκτιμάται ακόμα περισσότερο κατά το πέρασμα εμποδίων. Ο βενζινοκινητήρας των 4,0 λίτρων είναι και εκείνος αρκούντως δυνατός για την κίνηση του Pathfinder ενώ εμφανίζει μεγαλύτερα αποθέματα ισχύος στις υψηλές στροφές λειτουργίας του. Το πετρελαιοκίνητο Pathfinder διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή προαιρετικά με αυτόματο (και με σειριακή λειτουργία) 4 σχέσεων. Αντίθετα ο V6 κινητήρας βενζίνης διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο 4 σχέσεων κιβώτιο.

 
 Nissan Pathfinder & 350Z Roadster
Εσωτερικό - Χώροι
Oδική συμπεριφορά
Nissan 350Z Roadster