Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/3/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2005
Test mtx
BMW X3 2,5
Η “μικρή” X3
H Χ3 2,5 συνδυάζει τα καλά οδηγικά χαρακτηρηστικά με εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης.
Η Χ3 της BMW έκανε το ντεμπούτο της με τον 3λιτρο κινητήρα της εταιρείας και αργότερα εφοδιάστηκε και με το σύνολο των 2,5 λίτρων, χωρίς ωστόσο τα 0,5 λίτρα που λείπουν να αλλοιώνουν τον πολύ καλό της χαρακτήρα.
Η σειρά Χ των αυτοκινήτων της BMW, χωρίς να αποτελεί ό,τι πιο σκληροτράχηλο μπορεί να αποκτήσει κανείς στην κατηγορία, διακρίνεται γιατί συνδυάζει τα πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά με κάποιες τηρουμένων των αναλογιών δυνατότητες κίνησης σε εκτός δρόμου διαδρομές. Φυσικά όλα τα παραπάνω στεγάζονται κάτω από ένα συνολικά πολυτελές πακέτο αντάξιο του ονόματος της BMW και της ιστορίας των μοντέλων της. Εμφανισιακά η Χ3 2,5 δεν διαφοροποιείται σε κανέναν τομέα από την 3,0 με την εικόνα της να είναι κάτι παραπάνω από σύγχρονη και καλαίσθητη. Στο εσωτερικό η πολυτέλεια και η υψηλή ποιότητα κατασκευής αλλά και η εργονομία ξεφεύγουν για άλλη μια φορά απ' ό,τι έχουμε δει έως σήμερα σε αυτοκίνητα της κατηγορίας και όχι μόνο. Οι χώροι είναι επαρκείς για πέντε επιβάτες χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 480 λίτρων και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Στο δρόμο η Χ3 2,5 με τους 192 ίππους (η Χ3 3,0 αποδίδει 231 ίππους) αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστη ενώ είναι παράλληλα άνετη και γρήγορη χωρίς να εμφανίζει έντονες κλίσεις στις στροφές και παραμένοντας ουδέτερη παρά το αυξημένο ύψος της από το έδαφος. Η υπερστροφή δεν θα κάνει σχεδόν ποτέ την εμφάνισή της (ακόμα και με το DSC απενεργοποιημένο). Σε χωμάτινες διαδρομές, η Χ3 2,5 και πάλι δεν υστερεί αισθητά από τη μεγάλη αδελφή της (Χ3 3,0) εμπνέοντας ασφάλεια. Η τετρακίνηση x-drive, που γνωρίσαμε στη μεγάλη Χ3 αλλά και στην ανανεωμένη Χ5, μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη που λαμβάνει πληροφορίες από το DSC, καθορίζει το ποσοστό της ροπής ανά άξονα σε ταχύτητα άνω των 20 χλμ./ώρα, ενώ, το σημαντικότερο, αναλαμβάνει να μεταφέρει και ροπή ξεχωριστά σε κάθε τροχό σε δύσκολες καταστάσεις. Το στοιχείο που δείχνει την τεχνολογική υπεροχή του συστήματος αυτού είναι ότι μεταφέρει τη ροπή στον πίσω άξονα όταν οι κινήσεις του τιμονιού είναι μεγάλες (σε επιτόπιους ελιγμούς). Το κόστος των 49.900 ευρώ είναι σίγουρα μεγάλο, όμως δικαιολογείται απόλυτα από το συνολικό πακέτο της BMW X3 2,5 αλλά και από τον πλούσιο εξοπλισμό.
Κινητήρας
Ο κινητήρας της X3 αποδίδει 192 ίππους και είναι εξακύλινδρος. Διαθέτει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού Vanos της εταιρείας με σαφέστατα οφέλη στον πολιτισμένο χαρακτήρα του, ενώ όσον αφορά τη λειτουργία του και σε συνδυασμό με το αυτόματο - σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων προβάλλει πολύ καλή ελαστικότητα και επιδόσεις με το ανάλογο αντίτιμο όμως σε επίπεδο κατανάλωσης αφού για κάθε 100 χλμ. χρειάζεται 14,9 λίτρα.
H εικόνα στο εσωτερικό της Χ3 συμβαδίζει απόλυτα με τα υψηλά στάνταρ ποιότητας που διέπουν όλα τα αυτοκίνητα της BMW.