Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/4/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/4/2005
Test mtx
Suzuki Swift 5d 1,3
Πρόσω ολοταχώς…
suzuki swift - Έπειτα από μια απουσία σχεδόν 2 ετών το Swift επέστρεψε, αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο Swift είναι νέα και σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει άνεση, χώρους και σπορ χαρακτηριστικά στο όχημα. Το νέο Swift προκαλεί στο πέρασμά του.
Το νέο Swift προκαλεί στο πέρασμά του.
Έπειτα από μια απουσία σχεδόν 2 ετών το Swift επέστρεψε, αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο Swift είναι νέα και σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει άνεση, χώρους και σπορ χαρακτηριστικά στο όχημα.
Παθητική ασφάλεια
suzuki swift - Έπειτα από μια απουσία σχεδόν 2 ετών το Swift επέστρεψε, αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο Swift είναι νέα και σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει άνεση, χώρους και σπορ χαρακτηριστικά στο όχημα. Το νέο Swift προκαλεί στο πέρασμά του.
Το "κατώφλι" του ανεξάρτητου φορέα μετρήσεων του Euro NCAP πέρασε πρόσφατα το νέο Swift. Κατάφερε να αποσπάσει 4 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης και 3 αστέρια στις δοκιμές των πεζών. Το "μικρό" της Suzuki εφοδιάζεται στη βασική του έκδοση με ζεύγη μετωπικών αερόσακων, ενώ οι πιο πλούσιες εκδόσεις μπορούν να εφοδιαστούν με έως και 6 αερόσακους (ζεύγη μετωπικών, πλευρικούς και οροφής τύπου κουρτίνας).
suzuki swift - Έπειτα από μια απουσία σχεδόν 2 ετών το Swift επέστρεψε, αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο Swift είναι νέα και σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει άνεση, χώρους και σπορ χαρακτηριστικά στο όχημα. Το νέο Swift προκαλεί στο πέρασμά του.
Στο πίσω μέρος οι πολλές καμπύλες γραμμές αγκαλιάζουν αρμονικά τα όμορφα φωτιστικά σώματα προσδίδοντας έτσι μια εικόνα σύγχρονη και αρκετά σπορτίφ.
Η Suzuki το τελευταίο διάστημα κάνει μεθοδικά και "προσεκτικά" βήματα με στόχο να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά. Το νέο Swift δεν αποτελεί ένα απλό μοντέλο για την εταιρεία, αλλά τον αντικαταστάτη ενός θρυλικού αυτοκινήτου (ποιος δεν θυμάται το 1.300άρι GTi Swift του '86) που κάποτε αποτελούσε πειρασμό όχι μόνο για το νεαρόκοσμο -λόγω των εκρηκτικών του επιδόσεων- αλλά για μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού. Επειδή όμως τα χρόνια περνούν και οι καιροί αλλάζουν, οφείλεις, εάν θέλεις πράγματι να κάνεις ένα δυνατό "come back", να παρουσιάσεις ένα προϊόν το οποίο να κινείται μέσα στα πρότυπα του σύγχρονου Ευρωπαίου καταναλωτή. Άλλωστε η μικρή κατηγορία στην οποία τοποθετείται το νέο Swift επιδεικνύει, πέραν των πολύ καλών μεριδίων στην αγορά, και υψηλά πλέον ποιοτικά στάνταρ. Το νέο Swift δείχνει να έχει πάντως τα απαραίτητα εφόδια ούτως ώστε να "κοντραριστεί" στα ίσα με παραδοσιακούς αντιπάλους της κλάσης. Θέλοντας λοιπόν οι άνθρωποι της Suzuki να προσεγγίσουν τα "στάνταρ" των Ευρωπαίων, αποφάσισαν να σχεδιάσουν αλλά και να εξελίξουν πλήρως το νέο μοντέλο επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το αν τα κατάφεραν ή όχι να καλύψουν τις απαιτήσεις των σύγχρονων καταναλωτών και κατ' επέκταση να αυξήσουν το μερίδιό τους στην κατηγορία θα αποδειχτεί εμπράκτως στο μέλλον, πάντως οι πρώτες εντυπώσεις που εμείς αποκομίσαμε είναι αν μη τι άλλο θετικές. Το νέο Swift προκαλεί στο πέρασμά του. Δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχό του με αποτέλεσμα να τραβάει σαν μαγνήτης τις ματιές των περαστικών. Άλλοι το κοιτούν με θαυμασμό και άλλοι με απορία αναζητώντας στο εμπρόσθιο τμήμα του οχήματος ένα λογότυπο το οποίο να αποκαλύπτει τη μάρκα του αυτοκινήτου. Φυσική η αντίδραση του κοινού είναι η έκπληξη, αφού οι πολλές καμπύλες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα απ' άκρη σ' άκρη σε συνδυασμό με τα έντονα τόξα των τροχών και τα σχιστά φωτιστικά σώματα συνθέτουν ένα σύνολο δυναμικό με πολλά σπορτίφ χαρακτηριστικά που δεν θυμίζει σε τίποτα το παλιό Swift. Οι ριζικές αλλαγές όμως δεν σταματούν μόνο στην εξωτερική εμφάνιση. Από τεχνικής σκοπιάς η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο Swift είναι νέα και σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει άνεση, χώρους και σπορ χαρακτηριστικά στο όχημα. Ο εσωτερικός διάκοσμος μπορεί να μην φέρει κάποια νέα καινοτομία, που θα τον κάνει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, είναι πάντως σύγχρονος και μέσα στα ποιοτικά πλαίσια της κατηγορίας. Το μοντέλο που είχαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας "φορούσε" τον μοναδικό προς το παρόν για την ελληνική αγορά 1.300άρη κινητήρα της Suzuki ονομαστικής απόδοσης 92 ίππων. Η 5θυρη έκδοση GLA που είχαμε στη κατοχή μας περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ABS, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και air - condition στην τιμή των 12.490 ευρώ. Βέβαια για όποιον επιθυμεί πιο σπορ γραμμές, το μοντέλο διατίθεται και σε 3θυρες εκδόσεις, πάντα όμως με το μηχανικό σύνολο των 1,3 λίτρων και τιμές που ξεκινούν από τα 10.990 ευρώ.
suzuki swift - Έπειτα από μια απουσία σχεδόν 2 ετών το Swift επέστρεψε, αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο Swift είναι νέα και σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει άνεση, χώρους και σπορ χαρακτηριστικά στο όχημα. Το νέο Swift προκαλεί στο πέρασμά του.
Μας άρεσε
Η σύγχρονη αισθητική του οχήματος

suzuki swift - Έπειτα από μια απουσία σχεδόν 2 ετών το Swift επέστρεψε, αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο Swift είναι νέα και σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει άνεση, χώρους και σπορ χαρακτηριστικά στο όχημα. Το νέο Swift προκαλεί στο πέρασμά του.
Δε μας άρεσε
Οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου

suzuki swift - Έπειτα από μια απουσία σχεδόν 2 ετών το Swift επέστρεψε, αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο Swift είναι νέα και σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει άνεση, χώρους και σπορ χαρακτηριστικά στο όχημα. Το νέο Swift προκαλεί στο πέρασμά του.
Το μηχανικό σύνολο των 1,3 λίτρων με το οποίο εφοδιάζεται το νέο Swift διαθέτει 4 κυλίνδρους και 16 βαλβίδες. Αποδίδει 92 ονομαστικούς ίππους (100 ίππους στο δυναμόμετρο) και 116 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Στην πράξη καταφέρνει να κινήσει σε καλούς ρυθμούς το όχημα, αφού εμφανίζει καλή ελαστικότητα και πολιτισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών. Εάν εφοδιαζόταν και με ένα πιο "κοντά" κλιμακούμενο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, τότε θα επιτύγχανε καλύτερες επιδόσεις και θα εμφάνιζε σίγουρα πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά αφού οι μακριές σχέσεις μετάδοσης "σκοτώνουν" τις ρεπρίζ του οχήματος.

 
 Suzuki Swift 5d 1,3
Εσωτερικό
Χώροι
Οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα