Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/5/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/5/2005
Test mtx
VW Passat 1,6 FSI απέναντι στο Ford Mondeo 1,8
Συνάντηση κορυφής
Και τα δύο μοντέλα αποτελούν κορυφαίες επιλογές στη κατηγορία.
Δύο άμεσα ανταγωνιστικά και πολύ κοντά σε τιμή μοντέλα όπως είναι η κορυφαία πρόταση στα μεσαία έως 1.600 κ.εκ., το νέο Passat 1,6 FSI, καθώς και το καλύτερο μεσαίο στα 1.800 κ.εκ., το Ford Mondeo 1,8, φέρνουν σε δίλημμα τον αγοραστή.
Με την έλευση του νέου Passat ο ανταγωνισμός στη μεσαία κατηγορία αναζωπυρώθηκε, όταν μάλιστα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο "φιγουράρει" στην πρώτη θέση της κατηγορίας των μεσαίων με κινητήρες έως 1,6 λτ. Το νέο μεσαίο VW με τον FSI κινητήρα των 1,6 λτ. είναι παράλληλα άμεσα συγκρίσιμο και με μεσαία μοντέλα με κινητήρες 1,8 λτ. όπως είναι το Ford Mondeo 1,8 4d με το οποίο το συγκρίνουμε και αποτελεί και αυτό με τη σειρά του το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του σύμφωνα πάντα με την αξιολόγηση του Auto Τρίτη. Μεταξύ τους τα δύο αυτοκίνητα εμφανίζουν παρεμφερείς εξωτερικές διαστάσεις οι οποίες είναι από τις μεγαλύτερες της μεσαίας κλάσης, ενώ απευθύνονται στο οικογενειακό κοινό το οποίο αναζητά πληρότητα σε χώρους, αυξημένα επίπεδα ασφάλειας, αλλά και πρεστίζ μέσω των σεντάν αμαξωμάτων τους. Χωρίς να διεκδικούν τα πρωτεία σε πρωτότυπο σχεδιασμό, είναι σε θέση να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των αγοραστών, περισσότερο ίσως το Passat, καθώς είναι πιο "πομπώδες" από το πιο συντηρητικό αισθητικά Mondeo. Ανάλογη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό, το οποίο προσφέρει άνετες μετακινήσεις.Κοινό στοιχείο αποτελεί η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και των δύο αυτοκινήτων με τις όποιες διαφορές να κρίνονται στα σημεία, ενώ και από τιμολογιακής πλευράς η διαφορά τους στις βασικές εκδόσεις είναι μόλις 92 ευρώ (Passat Trendline 20.200 ευρώ και Mondeo Ambiente 20.108 ευρώ), ωστόσο το VW περιλαμβάνει επιπλέον ηχοσύστημα και ESP.
Κινητήρες
Οι κινητήρες των 1,6 λτ. του Passat με τους 117 δυναμομετρημένους ίππους και των 1,8 λτ. του Mondeo με τους 127 πραγματικούς ίππους κινούν αξιοπρεπώς τα μεγάλα σε διαστάσεις και παραπλήσια σε βάρος αμαξώματα. Πιο σβέλτες επιδόσεις προσφέρει το μηχανικό σύνολο του Mondeo, κάτι που φαίνεται κυρίως στις επιδόσεις από στάση, όπου η διαφορά αυξάνεται σημαντικά όσο "ανεβαίνουν" τα χιλιόμετρα (π.χ. 0-160 χλμ./ώρα Mondeo: 29,3 δλ., Passat: 37,3 δλ.). Η διαθέσιμη ροπή είναι ικανοποιητική και στα δύο μοντέλα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας και η διαφορά που υπάρχει εξισορροπείται εν μέρει χάρη στις έξι ταχύτητες του VW. O θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα αν και το μοτέρ του Passat εμφανίζει περισσότερη τραχύτητα.
Διαθέσιμοι χώροι
Όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους, σε αμφότερα τα μεσαία αυτοκίνητα οι μετακινήσεις έως πέντε ενήλικων επιβατών θα γίνουν με άνεση. Το εσωτερικό του Mondeo εμφανίζει περισσότερο ωφέλιμο πλάτος στο πίσω τμήμα και αέρα για τα κεφάλια, ενώ το Passat διαθέτει περισσότερη απόσταση μεταξύ των εμπρός και του πίσω καθίσματος. Πιο πολλές αποσκευές είναι σε θέση να χωρέσει ο κορυφαίος σε όγκο (στη μεσαία κατηγορία) αποθηκευτικός χώρος του Passat (565 λτ. έναντι 500 λτ. του Mondeo).

 
 VW Passat 1,6 FSI απέναντι στο Ford Mondeo 1,8
Εσωτερικό
Στο δρόμο
Συμπέρασμα