Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/5/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/5/2005
Scoop
Νέο Peugeot 3008
Νέος πολυχρηστικός λέων
Σχεδιαστικά ο νέος εκπρόσωπος της Peugeot θα είναι ιδιαίτερα δυναμικός.
Την είσοδό της στην κατηγορία των μικρομεσαίων πολυχρηστικών οχημάτων με ενός όγκου αμάξωμα εξετάζει η Peugeot αυτή την περίοδο. Το αυτοκίνητο θα έχει έως και επτά θέσεις και αναμένεται να παρουσιαστεί περίπου το 2009.
Η ονομασία 3008 φαντάζει ως η πιο πιθανή για το νέο πολυχρηστικό της Peugeot. To εν λόγω όχημα θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά επιβάτες.
Μ ε μεγαλύτερη αποφασιστικότητα θα ασχοληθεί η Peugeot με τον εκπρόσωπό της στην κλάση των ολοένα και πιο δημοφιλών μικρομεσαίων πολυχρηστικών.
Στόχος και θέση στην αγορά
H Γαλλική εταιρεία εκπροσωπείται προς το παρόν στο εν λόγω κομμάτι της αγοράς από το 307 SW, το οποίο είναι προαιρετικά επταθέσιο αλλά σχεδιαστικά είναι όμοιο με την στέισον-βάγκον εκδοχή του μοντέλου. Το ζητούμενο για την Peugeot είναι να εξελίξει ένα νέο πολυχρηστικό σε πιο κλασική όμως φόρμα. Θα υιοθετηθεί λοιπόν όπως όλα δείχνουν ένα ενός όγκου αμάξωμα με στόχο να μπορεί το νέο αυτοκίνητο να "χτυπήσει" ευθέως στην αγορά κατασκευές όπως το Renault Scenic, το Opel Zafira κ.λπ.
Σχεδίαση
Σύμφωνα με πηγές από τη Γαλλία, βασική προτεραιότητα για τους ανθρώπους της Peugeot είναι η επίτευξη μιας απόλυτα ξεχωριστής σχεδίασης και ενός εντυπωσιακού συνόλου ξεπερνώντας πιθανούς συμβιβασμούς που μπορεί να επιφέρει η χρήση αμαξώματος ενός όγκου. Όπως φαίνεται και από τη σχετική κατασκοπευτική φωτογραφία, το εμπρός μέρος του 3008 θα εκφράζει έντονο δυναμισμό χάρη στα πολύ αιχμηρά φωτιστικά σώματα τα οποία θα φέρουν όμως ένα ευδιάκριτο στρογγυλό κάτοπτρο. Το ενδιαφέρον βλέμμα του μοντέλου θα συνοδεύεται από έναν μεγάλο "αεραγωγό" στο εμπρός μέρος πλαισιωμένο από δύο μικρότερους στα άκρα του προφυλακτήρα όπου είναι ενσωματωμένοι και οι προβολείς ομίχλης. Μεγάλη έμφαση δίδεται στην πλαϊνή όψη του μελλοντικού πολυχρηστικού Peugeot. Στην επιφάνεια αυτή αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν τα ιδιαίτερα τονισμένα φτερά των τροχών καθώς και ένα αισθητό και επίμηκες σχεδιαστικό νεύρο. Στο πίσω άκρο, η οροφή θα έχει αρκετά έντονη κλίση συμπληρώνοντας την σπορτίφ εικόνα που θέλουν να επιτύχουν οι Γάλλοι σχεδιαστές. Ευμεγέθη αλλά σχετικά χαμηλά τοποθετημένα αναμένονται τα φωτιστικά σώματα με ένα μεγάλο τμήμα τους να είναι ορατό και από το πλάι.
Εσωτερικά
H καμπίνα θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και επτά επιβάτες. Αυτό είναι δεδομένο αλλά από την Peugeot εξετάζονται δύο πιθανές "οδοί". Η πρώτη είναι αυτή που έχει λανσάρει το Zafira, δηλαδή μόνιμα επταθέσιο εσωτερικό με πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών ως πενταθέσιο. Η δεύτερη είναι μια λύση όπως αυτή του Τouran, δηλαδή να εξελιχθεί ένα πενταθέσιο "monospace", το οποίο θα μπορεί προαιρετικά να "αποκτήσει" δύο ακόμη θέσεις (πριν ή και μετά την αγορά).
Τεχνικά
Σε τεχνικό επίπεδο η βάση για το μελλοντικό μικρομεσαίο πολυχρηστικό θα είναι φυσικά το 308 από το οποίο θα προέρχονται τόσο το δάπεδο όσο και οι αναρτήσεις. Οι δε βενζινοκινητήρες θα "αντλούνται" από τη συνεργασία του ομίλου PSA με την BMW. Mαζί και με κάποια από τα υπάρχοντα μηχανικά σύνολα αναμένεται να δημιουργηθεί μια γκάμα με ισχύ από 90 έως και 170 ίππων. Το λανσάρισμα του 3008 τοποθετείται χρονικά στο έτος 2009, δηλαδή αφού θα έχουν παρουσιαστεί το 308 και το 308SW (άνοιξη και φθινόπωρο του 2008 αντίστοιχα) και περίπου μαζί με το 308CC.